بهترین زمان سفر به دبی

به گزارش بهترین مقاله، دبی به دلیل دسترسی آسان، به یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای ایرانیان تبدیل شده است.

بهترین زمان سفر به دبی

دبی شهری پر زرق و برق و رویایی در کشور امارات است که گردشگران از سراسر جهان را مانند آهن ربا به خود جذب می کند. این موضوع برای هموطنان ما نیز به دلیل همسایگی با این شهر پر از رنگ و نور و همچنین امکان دسترسی آسان، به یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای ایرانیان تبدیل شده است. چشمان خود را ببنیدید و شهری درخشان را تصور کنید که جاذبه طبیعی آن امواج داغ و شن های صحرا است. اما در کنار آن پر از مجذوب کنندهیت های ساخته شده به دست انسان است. اشعه های نور خورشید در همه جا شهر را به رنگین کمان تبدیل می کنند. آب های زیبای خلیج همیشگی فارس، انعکاس زیبایی دارد و آرامش را به گردشگران هدیه می دهد. بله! این شهر دبی است.

دبی در جنوب ایران قرار گرفته است، مانند شهرهای جنوبی ایران، آب وهوایی نزدیک به منطقه ها استوایی دارد که باعث می گردد تابستان هایش بسیار گرم بوده و آب وهوای زمستان در آنجا زیاد تعیین نباشد. همین موضوع گردشگران را با این پرسش روبرو می کند که بهترین زمان سفر به دبی در کدام ماه های سال است؟ در نگاه اول و در یک پاسخ کلی، به نظر می رسد که بهترین زمان برای سفر به دبی در فصل های پاییز و زمستان و اوایل بهار باشد. اما این تعریف خیلی کلی است.

به نظر می رسد که سفر در گرمای شدید در ماه های تابستان مناسب نیست و می تواند سفر شما را سخت کند؛ اما همیشه این گونه نیست، هر چند که این پاسخ کلی گردشگران زیادی را به این شهر می کشاند. در این زمان مراکز خرید، برج خلیفه، مکان های مدرن، انبوهی از فعالیت ها، ماجراجویی ها و تجربیات و سرگرمی های این شهر، مراجعان زیادی دارند و بسیار شلوغ هستند. در حقیقت بسته به این بودجه شما چقدر است، شما به چه دلیلی به دبی می روید و کدام جاذبه آن برای شما مجذوب کننده تر است، می توانید زمان مناسب خود را انتخاب کنید.

می توانید از برخی جاذبه های اصلی دبی، مانند مراکز خرید معروف آن، در تمام طول سال از آن لذت ببرید. تمام مراکز خرید، رستوران ها، اتومبیل ها و همه مکان های عمومی به سیستم های تهویه مطبوع مجهز هستند و شما به هیچ وجه از گرما اذیت نخواهید شد. واقعیت این است که در طول تابستان، تهویه مطبوع در فضاهای عمومی، مانند مراکز خرید و رستوران ها، به قدری بالا می رود که به جای اینکه گرما بخورید، از سرما می لرزید. بنابراین بهتر است با داشتن اطلاعات کافی نسبت به شرایط آب و هوایی این شهر، در ماه های مختلف سال، پاسخ این پرسش را که کی، بهترین زمان سفر به دبی است، خودتان و با شرایط خودتان بدهید. بهتر است قبل از رزرو بلیط هواپیما با آب و هوای دبی آشنا شوید.

تقویم آب و هوایی دبی

دبی عمدتا دو فصل تابستان و زمستان دارد و چند ماه در بین آن ها آب و هوای معتدل تری دارد. بازه زمانی دمای شهر دبی در ماه های مختلف عبارت اند از:

  • ژوئن (نیمه خرداد) تا اوت (نیمه شهریور): 33 - 42 درجه سانتی گراد، هوای تابستانی و گرم.
  • سپتامبر (میانه شهریور) تا اکتبر (میانه آبان): 25 - 38 درجه سانتی گراد، ماه های انتقال، دمای نسبتا معتدل.
  • نوامبر (میانه آبان) تا مارس (اوایل فرودین): 17 تا 30 درجه سانتی گراد، زمستان، هوای دلپذیر، همراه با کمی باران.
  • آوریل (اواسط فروردین) تا می (اواسط اردیبهشت): 26 - 38 درجه سانتی گراد، ماه های انتقال دمای نسبتا معتدل.

فصل های سفر

به طور کلی بر اساس قواعد گردشگری می توان سه فصل فصل های اوج یا های سیزن (High Season)، میانه یا شولدر سیزن (Shoulder Season) و فصل کم مسافر (Low Season) را تعریف کرد:

  • فصل اوج زمانی است که گردشگران زیادی به دبی می آیند و علاوه بر ازدحام جمعیت، قیمت ها نیز بسیار بالاتر از حالت عادی است. فصل اوج سفر در دبی از ماه نوامبر (اواسط آبان) شروع شده و تا ماه مارس (اوایل فروردین) ادامه می یابد. در این زمان همه چیز از هتل ها گرفته تا ورودیه اماکن گردشگری قیمت بالاتری دارد.
  • در فصل میانه یا شولدر سیزن تعداد گردشگران متعادل تر است و شما در سفر به دبی با ازدحام کمتری نسبت به فصل اوج روبرو هستید. آوریل تا می (اواسط فروردین تا اردیبهشت) و سپتامبر تا اکتبر (شهریور و مهر) در این فصل جا می گیرند.
  • فصل کم مسافر که به آن خارج از فصل یا آف سیزن (Off season) نیز می گویند، ماه های گرم از اواسط بهار تا تابستان دبی است. یعنی ماه های ژوئن (اواسط خرداد) تا اگوست (اوایل شهریور).

دبی در تابستان

اگر در پی بسته های تخفیفی هزینه اقامت در دبی هستید، تابستان بهترین زمان سفر به دبی برای شما است. هر چند که در این فصل خورشید در دبی رها می گردد، موج گرما شهر را به مدت 12 ساعت در روز داغ می کند. درجه حرارت می تواند تا 50 درجه بالاتر رود، رطوبت هوا بالاست و طوفان های شن راه خود را به داخل شهر می رسانند و حرکت در اطراف را سخت می کنند و به همه این دلایل همه چیز مقرون به صرفه تر است. به دلیل دمای بالای هوا، بیشتر فعالیت ها و جشنواره ها در فضای باز محدود می شوند، رستوران های روی بالکن ها و کافه های فضای باز در کل فصل تعطیل هستند.

با این حال، شهر در این فصل به طور کامل تعطیل نمی گردد. جشنواره تابستانی دبی در 10 هفته سرگرم کننده با موضوعاتی از غذا، هنر و طبیعت جشن گرفته می گردد. اگر در طول تابستان دبی سفر می کنید، باید بدانید زندگی خیابانی در این ماه ها در طول روز تقریبا وجود ندارد، زیرا مردم محلی دبی سعی می کنند تا حد امکان زمان کمتری را در خارج از منزل سپری کنند و شما برای دریافت هرگونه خدمات سرگرمیی باید به مراکز خرید بروید.

اگرچه شهر ماه ها مستقیما در معرض نور خورشید است، اما فضای داخلی دبی دارای تهویه مطبوع و سرد است و به شما این امکان را می دهد که در این ماه ها راحت در داخل آن بمانید. علاوه بر این، با وجود گرما، زندگی شبانه دبی مانند همیشه پرهیجان است. با این حال، مراقب باشید، هوا در این دوره سوزان و به شدت مرطوب است و اگر با بچه ها خود سفر می کنید، در موضوع گشت وگذار در اطراف شهر تجدید نظر کنید.

در حقیقت فصل طوفان شن فعالیت شما را در محیط بیرونی محدود می کند، بنابراین هیچ فعالیتی را در اطراف شهر برنامه ریزی نکنید، مگر اینکه بسیار مهم باشد. به یاد داشته باشید که هتل ها هم برای غذا و هم برای اقامت، تخفیف های عالی ارائه می دهند و در حقیقت این فصل بهترین زمان سفر به دبی برای کسانی است که می خواهند مسافرتی مقرون به صرفه داشته باشند.

دبی در زمستان

به طور کلی، بهترین زمان برای سفر به دبی زمستان این شهر است. از ماه نوامبر تا مارس (اواسط آبان تا اوایل فروردین) که هوا سردتر است، سرگرمیات دبی دوباره وارد فضای باز می گردد. شما می توانید به شترسواری بروید، پیاده در شهر گردش کنید و از رویدادهای مختلف لذت ببرید. توجه داشته باشید که اگرچه فوریه و مارس بارانی ترین ماه ها هستند، بارندگی ها سریع هستند و روزهای آفتابی و آسمان آبی زیادی در طول زمستان وجود دارد.

در ماه زمستان و در ماه نوامبر هفته طراحی دبی برپا می گردد که جشنواره ای برای افراد خلاق است. دوم دسامبر روز استقلال امارات از بریتانیا، روز جشن و خاطره در این شهر است. همچنین در ماه دسامبر جشنواره بین المللی فیلم دبی برگزار می گردد و شهر مملو از افراد مشهور است. این ماه همچنین شاهد رقابت 16 تیم بین المللی راگبی در مسابقات راگبی دبی نیز هست. ماه ژانویه هزاران گردشگر را به خود جذب می کند، زیرا جشن های سال نو و جشنواره خرید در سراسر شهر موج می زند. نمایشگاه سالانه خرید و سرگرمی دهکده جهانی دبی تا مارس ادامه دارد و جشنواره غذای سالانه دبی معمولا در فوریه (بهمن) و مارس (اسفند) برگزار می گردد.

دبی در ژانویه

در میان ماه های فصل زمستان، ژانویه بهترین زمان سفر به دبی است. این زمان بهشت علاقه مندان به خرید است زیرا جشنواره خرید دبی در این زمان برپاست و تخفیف هایی باورنکردنی وجود دارد. اگر در این ماه به این شهر سفر کنید، قطعا دبی را در سرزنده ترین حالت خود خواهید دید، زیرا این جشنواره سرگرمی ها و رویدادهای شبانه منظمی را برپا می کند و گردشگران می توانند در اطراف شهر شاهد نمایش های آتش بازی فراوان، کنسرت و رویدادهای خانوادگی رایگان باشند.

دبی در فصل میانه

فصل میانه یا شولدر سیزن از آوریل تا می (اواسط فروردین تا اردیبهشت) و سپتامبر تا اکتبر (شهریور و مهر) را در بر می گیرد. این فصل یک جایگزین مناسب برای سفر در فصل اوج به دبی است و قیمت اتاق های هتل در چندان بالا نبوده و گردشگران کمتری در جاذبه های گردشگری اصلی وجود دارد. در کنار آن، تعداد زیادی از کافه ها و تراس های رستوران در فضای باز شهر باز هستند و خلوت بودن آن ها، این فصل را به بهترین زمان سفر به دبی برای کسانی تبدیل می کند که هم می خواهند به طور کامل از سرگرمی های دبی لذت ببرند و هم هزینه معقولی را پرداخت کنند. دمای روز در این فصل ها افزایش می یابد اما حتی در ساعات اوج گرما، هوا مانند ماه های تابستان غیرقابل تحمل نیست، بنابراین برخلاف تابستان، می توانید برای هر سرگرمیی داخل و خارج از شهر دبی برنامه ریزی کنید.

دبی در ماه رمضان

کشور امارات متحده عربی و شهر دبی همانند کشور عزیزمان ایران، قوانین تعیینی برای ماه رمضان دارد. بنابراین یکی از بررسی های مهم قبل از هر تصمیم گیری دیگری، به ماه رمضان باز می گردد. از آن جا که ماه رمضان بر اساس تقویم اسلامی قمری است و به صورت چرخشی در طول ماه های سال حرکت می کند، حتما باید این موضوع را مد نظر داشته باشید. چه اهل روزه گرفتن باشید و چه نباشید، سفر در ماه رمضان محدودیت هایی را برای شما ایجاد می کند به ویژه اگر بچه ها تان همراه شما باشند.

در ماه رمضان قوانین اسلامی به شدت در دبی رعایت می گردد و خوردن، آشامیدن، جویدن آدامس و استعمال دخانیات در تمام فضاهای عمومی از بامداد تا غروب آفتاب برای همه از جمله غیرمسلمانان ممنوع است. اگرچه برخی از رستوران ها، عمدتا رستوران هایی که در هتل های برندهای بین المللی مستقر هستند یا کافه های تعیینی در مرکز خرید، با کشیدن پرده های خود در طول روز غذا سرو می کنند، اما شما هم چنان با محدودیت های زیادی روبرو هستید و بهتر است در مورد اینکه آیا ماه رمضان بهترین زمان سفر به دبی است یا نه، تجدید نظر کنید. البته از غروب آفتاب به بعد، زمان ضیافت است و بسیاری از هتل ها و رستوران ها منوهای افطار را ارائه می دهند. مکان های دیدنی و فروشگاه ها باز هستند، اما ساعت فعالیت آن ها کوتاه تر است.

یکی از مزایای بازدید در ماه رمضان این است که شهر کمتر از حد معمول شلوغ است، زیرا بسیاری از مردم محلی دبی تصمیم می گیرند در این ماه به تعطیلات بروند و این شهر نیز گردشگران کمتری را دریافت می کند. اگر شما هم تصمیم به خرید بلیط هواپیما دبی را دارید، می توانید از سایت فلایتیو بلیط سفر خود را خریداری کنید.

منبع: کجارو
انتشار: 25 اسفند 1400 بروزرسانی: 25 اسفند 1400 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 1998

به "بهترین زمان سفر به دبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین زمان سفر به دبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید