3 تمیزکننده طبیعی بی نظیر و کاربردهای هر کدام

به گزارش بهترین مقاله، اسفند هم از راه رسید. ماهی که تقریبا همه خانم ها مشغول تمیزکاری و خانه تکانی می شوند. حتما شما هم شنیده اید که تمیز کننده های شیمیایی نه تنها برای سلامتی بدن، بلکه برای محیط زیست هم بسیار مضر هستند. بنابراین بهترین کار این است که از تمیزکننده های طبیعی استفاده کنید که قدرت پا ک کنندگی عالی دارند و باعث می شوند سطوح از شدت تمیزی برق بزنند. علاوه بر این تمیز کننده های طبیعی ارزان هستند و برخلاف تمیزکننده های شیمیایی بدبو نیستند. با توجه به اینکه ماه خانه تکانی از راه رسیده، تصمیم گرفتیم در این مقاله از خبرنگاران مگ چند تمیزکننده طبیعی همه کاره را معرفی کنیم که اثرات بی نظیری دارند. این مقاله را از دست ندهید و تا سرانجام در کنار ما باشید.

3 تمیزکننده طبیعی بی نظیر و کاربردهای هر کدام

1. سرکه

سرکه یکی از بهترین ترکیبات طبیعی برای تمیز کردن به شمار می رود. کاربردهای مختلق سرکه در ادامه آورده شده اند.

1 . از بین بردن بوی بد

اگر ظروف پلاستیکیتان بو گرفته اند، یک فنجان سرکه را به اندازهی آب اضافه کرده و مواد را خوب مخلوط کنید. ترکیب به دست آمده را داخل ظرف پلاستیکی بریزید و اجازه دهید برای مدتی داخل ظرف بماند تا بوی بد آن از بین برود. علاوه بر این می توانید نصف قاشق چای خوری سرکه را به اندازه مناسبی آب اضافه کنید و آن را داخل بطری اسپری بریزید. چند قطره از روغن اسانسی خوشبوی دلخواه خود را به بطری اضافه کنید و آن را خوب تکان دهید . می توانید مخلوط را روی فرش یا مبل اسپری کنید تا خوشبو شوند و بوی بدشان رفع شود.

2 . نرم شدن لباس و حوله

سرکه به عنوان نرم کننده عمل می کند. زمانی که به لباس ها یا حوله سرکه اضافه می کنید، آن ها نرم می شوند.

3. تمیز کردن پنجره ها

دلتان می خواهد پنجره های خانه تان از تمیزی برق بزنند؟ از معجزه سرکه غافل نشوید. اندازه مساوی از سرکه و آب گرم را با هم ترکیب کنید و پنجره های خانه تان را با آن تمیز کنید.

4. تمیزکننده همه کاره

برای اینکه یک تمیزکننده طبیعی همه کاره درست کنید، اندازه مناسبی سرکه و آب را با هم ترکیب کنید. این ترکیب ضدعفونی کننده نیست و بنابراین باکتری ها را از بین نمی برد، اما بسیاری از کثیفی ها را رفع می کند.

5. پیشخوان چوبی آشپزخانه

تمام کاری که باید بکنید این است که سرکه را روی سطح پیشخوان چوبی آشپزخانه اسپری کنید و بعد یک دستمال خیس شده با آب گرم روی آن بکشید. از تمیز کردن پیشخوان مرمر با سرکه خودداری کنید.

6. تخته گوشت

می توانید تخته گوشت خود را که کثیف شده، با سرکه تمیز کنید و بعد آن را آب بکشید.

7. مایکروویو

مایروویوتان حسابی کثیف شده و هر کار می کنید تمیز نمی شود؟ یک کاسه شیشه ای بردارید و نصف فنجان سرکه و نصف فنجان آب را درون آن بریزید و مواد را خوب با هم ترکیب کنید. کاسه را به مدت تقریبا 2 تا 3 دقیقه درون مایکروویو قرار دهید و زمانی که آب جوش شد، آن را از مایکروویو خارج کنید. سپس غذاهای چسبیده به مایکروویو را پاک کنید.

8. ظرف پلاستیکی

ظرف پلاستیکی کثیف را پر از سرکه کنید و اجازه دهید سرکه برای مدتی درون آن بماند. سپس ظرف پلاستیکی را با آب بشویید.

2 . لیموترش

لیموترش نه تنها در آشپزی کاربرد زیادی دارد، بلکه قدرت تمیزکنندگی خوبی دارد و به عنوان یک ضدعفونی کننده ملایم عمل می کند. کاربردهای لیموترش در ادامه آورده شده اند .

1.تمیز کردن مایکروویو

یکی از ساده ترین روش ها برای تمیز کردن و از بین بردن بوی بد مایکروویو هنگام خانه تکانی این است که از لیموترش استفاده کنید. آب یک عدد لیموترش را بگیرید و اندازهی آب به آن اضافه کنید. بعد از اینکه مواد را هم زدید، آن ها را داخل یک کاسه بریزید و کاسه را به مدت تقریبا 3 دقیقه داخل مایکروویو بگذارید تا آب بجوشد و بخار ایجاد شود. مایکروویو را خاموش کنید و اجازه دهید درب مایکروویو به مدت 5 دقیقه بسته بماند تا بخار لکه ها و باقیمانده های غذا را نرم کند. سپس مایکروویو را با پارچه تمیز کنید.

2. روشن کردن لباس های سفید

برای روشن کردن لباس هایی که سفید هستند، به ماشین لباس شویی نصف فنجان آب لیموترش اضافه کنید.

3. تخته گوشت چوبی

برای اینکه تخته گوشت چوبی خود را حین خانه تکانی تمیز کنید، یک واحد آب لیموترش را با دو واحد جوش شیرین مخلوط کنید و خمیر به دست آمده را روی تخته گوشت بمالید و بعد از 10 دقیقه آن را بشویید.

4. از بین بردن بوی بد

نصف یک عدد لیموترش را در یخچال نگه دارید. همچنین می توانید یک قابلمه را آب کرده و چند برش لیموترش به آن اضافه کنید. قابلمه را روی اجاق بگذارید و زیر حرارت را زیاد کنید تا آب بجوشد. می توانید از ترکیب به دست آمده به عنوان رفع کننده بو در کل آشپزخانه استفاده کنید.

5. براق کننده قابلمه مسی

قابلمه مسی خود را با لیموترش بسابید تا تمیز و براق شود.

6. تمیز کردن مخلوط کن

اگر در مخلوط کنتان مواد غذایی جمع شده اند، آب لیموترش را به همراه اندازه کمی مایع ظرف شویی و آب داخل مخلوط کن بریزید تا دوباره تمیز شود.

7 . رفع باقیمانده غذا از ظروف

اگر در ظروفتان باقیمانده غذا چسبیده، آب لیموترش و نمک دانه درشت را با هم خوب ترکیب کنید و ظروف را با این مخلوط بسابید.

8 . از بین بردن بوی بد ماشین لباس شویی

یک قاشق چای خوری آب لیموترش را به همراه پودر لباس شویی داخل ماشین لباس شویی بریزید تا با بوی بد مبارزه شود.

3. جوش شیرین

جوش شیرین هم یک تمیزکننده طبیعی همه کاره دیگر محسوب می شود که در ادامه کاربردهای آن را در اختیارتان قرار داده ایم.

1. از بین بردن بوی فرش و لباس

روی لباس یا فرش جوش شیرین بریزید و اجازه دهید برای مدت زمان کافی (ترجیحا طی شب) بماند. سپس آن را با جاروبرقی تمیز کنید.

2. رفع مسدودشدگی چاه حمام

حدود 30 گرم جوش شیرین را داخل چاه حمام ریخته و بعد با فشار آب داغ داخل آن بریزید. هر هفته این کار را انجام دهید تا چاه گرفته نشود.

3. رفع کردن لکه ها

برای رفع لکه از روی لیوان و فنجان یک پارچه نم دار بردارید و با اندازهی جوش شیرین آن ها را تمیز کنید.

4. تمیز کردن کف زمین

برای روشن کردن کف زمین تیره و کثیف 100 گرم جوش شیرین را درون یک سطل آب گرم بریزید و زمین را با این ترکیب طی بکشید.

5. تمیز کردن فرش

برای تمیز کردن فرش جوش شیرین را روی آن بریزید و بعد از دست کم 15 دقیقه آن را جارو بکشید.

6. تمیز کردن مایکروویو

یک ترکیب فوق العاده دیگر برای تمیز کردن مایکروویو جوش شیرین است. جوش شیرین را به یک اسفنج تمیز و نم دار اضافه کنید و به آرامی آن را روی سطح داخلی و بیرونی مایکروویو بکشید. سپس یک دستمال نم دار تمیز روی آن بکشید.

7 . گریل

برای تمیز کردن گریل با برس نم دار جوش شیرین را روی آن بکشید و بعد آن را آبکشی کنید.

8 . از بین بردن بوی بد سطل آشغال

کف سطح آشغال جوش شیرین بریزید تا بوی بد آن از بین برود.

سخن آخر

بهتر است در خانه تکانی به جای تمیزکننده های شیمیایی که برای سلامتی و محیط زیست آسیب های فراوانی را در پی دارند، از پاک کننده های طبیعی استفاده کنید. در این مقاله از خبرنگاران مگ 3 پاک کننده طبیعی فوق العاده را به همراه کاربردهایشان معرفی کردیم که در تمیز کردن عالی عمل می کنند. حتما از این تمیزکننده ها در خانه تکانی امسال استفاده کنید و نظرات خود را درباره اثربخشی آن ها در بخش کامنت ها به ما و مخاطبان دیگر بگویید.

منبع: oven clean

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 2082

به "3 تمیزکننده طبیعی بی نظیر و کاربردهای هر کدام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 تمیزکننده طبیعی بی نظیر و کاربردهای هر کدام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید