28 خانه واقع در بافت تاریخی شیراز به بخش خصوصی واگذار می گردد

به گزارش بهترین مقاله، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس از واگذاری تعداد 28 خانه واقع در بافت تاریخی فرهنگی شهر شیراز به بخش خصوصی اطلاع داد.

28 خانه واقع در بافت تاریخی شیراز به بخش خصوصی واگذار می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان با اعلام این خبر گفت: با هدف مرمت، احیا و تغییر کاربری، تعداد 28 خانه واقع در بافت تاریخی شیراز در مالکیت اداره کل میراث فرهنگی استان فارس تحت عنوان مجموعه بصیر دیوان به وسیله فراخوان عمومی به سرمایه گذار بخش خصوصی، واگذار می گردد.

او اضافه کرد: از این 28 خانه، تعداد 11 خانه ثبتی و دارای ارزش تاریخی و 17 خانه فاقد ارزش تاریخی هستند.

امیری ادامه داد: با توجه به صندلی بافت فرهنگی تاریخی شیراز و ایجاد بستر مناسب بهره وری از این موقعیت و معرفی بیش از پیش بافت به عنوان جاذبه جدید گردشگری، این تصمیم اخذ شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس با اشاره به کاربری این بناها توضیح داد: کاربری پیش بینی شده برای این پروژه شامل هتل سنتی، بازارچه صنایع دستی- هنرهای سنتی و سوغات محلی، سفره خانه سنتی، مرکز تفریحی توریستی و ورزشی، مرکز فرهنگی و مذهبی خواهد بود.

او بودجه پیش بینی شده برای اجرای طرح مجموعه بصیر دیوان را بالغ بر 35میلیارد و 700میلیون تومان اعلام و خاطر نشان کرد: مدت زمان ساخت برای این پروژه سه سال در نظر گرفته شده است و سرمایه گذار می تواند به مدت 27 سال از آن بهره برداری کند.

متقاضیان شرکت در این مناقصه می توانند اطلاعات مورد احتیاج را از دفتر برنامه ریزی و بودجه معاونت توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و یا واحد امور قراردادهای اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس دریافت و مدارک خود را حداکثر تا خاتمه وقت اداری روز دوشنبه 2 مهر 97 به دبیرخانه مرکزی سازمان میراث فرهنگی ارسال نمایند.

براساس بند 2 مصوبه شورای عالی هماهنگی مالی مورخ 6 مرداد 97 درآمدهای ناشی از سرمایه گذاری بخش خصوصی و تعاونی در قراردادهای واگذاری تا 10 سال از زمان واگذاری یا بهره برداری، از معافیت مالیاتی موضوع تبصره (19) قانون بودجه سال 97 برخوردار خواهد شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 4 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 270

به "28 خانه واقع در بافت تاریخی شیراز به بخش خصوصی واگذار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "28 خانه واقع در بافت تاریخی شیراز به بخش خصوصی واگذار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید