از ایروان چی بخریم ، آشنایی مختصر با سوغات و مراکز خرید ایروان (تور ارمنستان ارزان)

به گزارش بهترین مقاله، کشور ارمنستان، کشوری کوچک در همسایگی ایران است که در سال های اخیر مورد توجه بسیاری از گردشگران ایرانی قرار گرفته و سالانه ایرانیان زیادی را به سمت خود می کشاند. نزدیک بودن ارمنستان به ایران، پایین بودن هزینه های سفر به این کشور و جاذبه های طبیعی و تاریخی بسیاری که در آن دیده می گردد، باعث شده تا ارمنستان جای خود را در فهرست مقاصد خارجی ایران باز کند. اغلب گردشگران، شهر ایروان، مرکز ارمنستان را برای سفر به این کشور انتخاب می نمایند. توریستی بودن این شهر و شمار زیاد گردشگران در آن باعث شده تا مراکز خرید ایروان و بعلاوه بازار ایروان راه اندازی شوند. این تنوع گاها انتخاب را برای گردشگران سخت می نماید. قطعا اگر بدانیم که قرار است از ایروان چی بخریم، راحت تر و سریع تر خرید خود را انجام داده و از زمان حضور خود در این شهر بهره بیشتری می بریم. با توجه به این موضوع، در این بخش سعی نموده ایم تا سوغات ارمنستان را به شما عزیزان معرفی کنیم.

از ایروان چی بخریم ، آشنایی مختصر با سوغات و مراکز خرید ایروان (تور ارمنستان ارزان)

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

خرید در ایروان

ایروان، بزرگترین شهر ارمنستان و مرکز این کشور هست و از این رو، بازارها و مراکز خرید متنوعی در آن دیده می شوند. شما با توجه به علاقه خود می توانید یکی از مراکز خرید ایروان را برای خرید سوغات ارمنستان انتخاب نمایید یا اینکه سری به مراکز خرید لوکس و مدرن آن بزنید. اگر علاقمند به بازدید از بازار ایروان باشید، این فرصت را دارید که ضمن خرید صنایع دستی و سوغات ارمنستان، با مردم محلی نیز از نزدیک برخورد داشته و با آداب و رسوم، نوع پوشش، فرهنگ و زبان آن ها بیشتر آشنا شوید. اگر از علاقمندان به پوشاک و اجناس برند باشید، می توانید جدیدترین آن ها را در بازار ایروان پیدا کنید. البته پیشنهاد می کنیم که مراکزی را انتخاب نمایید که قیمت های مناسب تری داشته و برای خرید سوغاتی ارزان باشند. اکنون این سوال مطرح می شود که از ایروان چی بخریم؟ طبیعی است که هرچه تنوع مراکز خرید بیشتر باشد، انتخاب برای گردشگران سخت تر خواهد. در این مواقع بهتر است که یک آشنایی کلی در خصوص بازارها، فروشگاه ها و مراکز خرید شهر مقصد داشته باشید تا بتوانید با توجه به کالای مورد احتیاج و هزینه ای که برای این کار اختصاص داده اید، برترین را انتخاب نموده و خرید خوب و ارزان ای را انجام دهید. ادامه مطلب را دنبال نمایید تا جواب این سوال از ایروان چی بخریم را پیدا کنید.

سوغاتی های ارمنستان

قطعا، برترین انتخاب برای سوغاتی، کالاهایی است که نشان دهنده فرهنگ و تاریخ یک کشور هستند و شاید نتوان آن ها را در هیچ جای دیگری پیدا کرد. از جمله این کالاها می توان به صنایع دستی هر منطقه اشاره نمود. هر کشور یا شهری که به آن سفر می کنید، کارهای هنری و صنایع دستی مخصوص به خود را دارد که معمولا در سوغاتی فروشی ها و بازارهای سنتی شهر به فروش می رسند. سفالگری، عروسک های محلی، فرش بافی، جواهرسازی، طلاکاری، نقاشی و گلدوزی از جمله صنایع دستی ارمنستان هستند که می توانید به راحتی آن ها را در بازار ایروان پیدا کنید. علاوه بر صنایع دستی می توان خوراکی های محلی، شیرینی های سنتی و خوردنی های دیگر نیز را به عنوان سوغاتی انتخاب نمود. ارمنستان، مرباها و شیرینی های خوشمزه ای دارد که پیشنهاد می کنیم حتما امتحان نموده و برای دوستان و آشنایان خود نیز به عنوان سوغات ارمنستان ببرید.

فرش

یکی از مجذوب نماینده ترین چیزهایی که می توان از بازار ایروان خریداری کرد، اشیای عتیقه و قدیمی هستند. خرید این کالاها به عنوان سوغات ارمنستان بسیار خاص و منحصر بفرد بوده و می تواند یک هدیه بی نظیر برای عزیزان شما باشد. بعلاوه می توانید این اجناس را به عنوان یک یادگاری از سفر خود به ارمنستان نیز تهیه کنید تا هر زمانی که به آن نگاه می کنید، خاطرات سفر در فکر شما زنده شود. از جمله این موارد می توان به اشیای عتیقه و فرش های قدیمی ارمنستان اشاره نمود که برترین آن ها در بازار ورنیساژ به فروش می رسند.

دودوک

دودوک (Duduk)، یکی از اصیل ترین سازهای ملی ارمنستان است که قدمت آن به 1200 سال قبل از میلاد برمی شود. ارمنی ها خود را نخستین پرورش دهندگان زرآلود معرفی می نمایند و برای ساخت دودوک نیز از شاخه های درخت 50 تا 60 ساله زردآلود استفاده می نمایند. جالب است بدانید که یونسکو دودوک را به عنوان یک شاهکار در سال 2005 میلادی به ثبت رسانده و آن را میراث معنوی و شفاهی معرفی نموده است. به هرحال دودوک یکی از سوغات ارمنستان است که می تواند برای علاقمندان به ساز و موسیقی بسیار مجذوب نماینده باشد. اگر در میان نزدیکانتان کسی هست که به آلات موسیقی مختلف علاقمند باشد، دودوک می تواند هدیه ای جالب توجه برای او از مراکز خرید ایروان باشد.

سنگ آتشفشانی اوبسیدیان

اوبسیدیان (Obsidian)، نوعی سنگ آتشفشانی شفاف است که بافتی شبیه به شیشه دارد. این سنگ، رنگی سیاه و مجذوب نمایندهی داشته و در موارد مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. در ارمنستان از این سنگ زیبا برای ساخت جواهرات و اشیای تزیینی استفاده می شود. انگشتر، گردنبند، اتوماتیک، جاکلیدی، جعبه جواهرات از جمله مواردی است که از این سنگ ساخته شده و به عنوان سوغات ارمنستان به فروش می رسد. در صورتی که وقت کافی برای گردش در بازار ایروان داشتید، می توانید سفارش مورد نظر خود را ثبت نموده و از سازندگان بخواهید تا نام شما را بر روی سنگ حک نمایند.

زیورآلات

یکی از مواردی که در مراکز خرید ایروان زیاد می بینید، زیورآلات است. هنرمندان ارمنی در ساخت زیورآلات طلا و نقره بسیار ماهر بوده و معروفیت جهانی دارند. غیر از طلا و نقره، مواردی هم هستند که از چوب یا چرم ساخته می شوند. زیورآلات ارمنی علاوه بر زیبایی های خاصی که دارند، بخشی از تاریخ و فرهنگ غنی این کشور را نیز به نمایش می گذارند. از این رو می توانند یک سوغاتی یا یک یادگاری عالی از این کشور باشند. برترین مکان هایی که می توانید زیورآلات را از آنجا تهیه نمایید، بازارهای ایروان، خصوصا بازار ورنیساژ است. در این بازار اجناس و سوغاتی های مختلف با قیمت مناسبی عرضه می شوند، ولی اگر در چانه نیز ماهر باشید می توانید تخفیف های خوبی از فروشندگان بگیرید. اگر در پی اجناس لوکس تر در بازار ایروان هستید، پیشنهاد می کنیم به فروشکاه های بزرگ رفته و برندهایی چون نقره کارا (KARA) را ببینید. این فروشگاه ها در خیابان پوشکین قرار داشته و نمونه هایی خلاقانه و بسیار عالی از زیورآلات را به مشتریان خود عرضه می نمایند.

خشکبار

ارمنستان در زمینه خشکبار نیز بسیار فعال است تا جایی که میوه های خشک شده سوغات ارمنستان محسوب می شوند. این میوه ها شامل زردآلو، آلو و هلوی ارمنی هستند که در بازار ایروان به فروش می رسند. جالب است بدانید که ارمنی ها از میوه های خشک شده در تهیه غذا و دسر نیز استفاده می نمایند. اگر مایل باشید می توانید در بعضی از فروشگاه ها طرز تهیه این دسرها و خوراکی ها را نیز پیدا کنید. پیشنهاد دیگر ما در پاسخ به این سوال که از ایروان چی بخریم، لواشک های ارمنستان است که در طعم های مختلف در این کشور به فروش می رسد.

شیرینی و مرباهای محلی

اگر به شیرینی علاقه داشته باشید، می توانید نمونه های سنتی و خوشمزه ای از آن ها را در مراکز خرید ایروان پیدا کنید. باقلوا، سوجوق (باسلق)، دوشاب (شیره) شیرینی های ارمنی هستند که با کیفیت بالایی فراوری شده و به مشتریان عرضه می شوند. نکته جالب توجه در این شیرینی ها، عدم استفاده از هرگونه مواد افزودنی است. مرباهای ارمنی نیز یکی از محبوب ترین سوغات ارمنستان محسوب می شوند که از بین آن ها می توان به مربای گردو اشاره نمود. این مربا در اغلب سوپرمارکت ها و فروشگاه های سوغاتی ایروان به فروش می رسد، اما برترین نوع آن ها را می توان در روستاهای توریستی گقارت (geghart) و گارنی (garni) پیدا کرد.

انار، نماد کشور ارمنستان

انار، یکی از معروف ترین نمادهای کشور ارمنستان است که در داستان ها و افسانه های ارمنی نشانه شادی، ازدواج، باروری، فروانی و خوشبختی است. ارمنی ها انار را میوه زندگی می دانند و آن را الهام بخش بسیاری از شعرها و هنرهای خود می نمایند. از این رو در بازار ایروان انارهای تزیینی بسیاری دیده می شوند که با سفال، سرامیک، شیشه، گچ ساخته می شوند. انارهای تزیینی از جمله سوغات ارمنستان هستند که می توانید به عنوان یک یادگاری خوب از سفر خود به ایروان تهیه نموده و با خود ببرید.

مدال هایی با تصاویر تیگران بزرگ

تیگران بزرگ (Tigran the Great) یکی از پادشاهان قدرتمند ارمنستان بود که نبردهای زیادی را برای این کشور انجام داد. تصاویری از این پادشاه بزرگ بر روی مدال هایی حک شده و به عنوان نماد این کشور در بازار ایروان فروخته می شود.

معرفی مراکز خرید و بازارهای ایروان

حالا که با سوغات ارمنستان آشنا شدید و به پاسخ پرسش که از ایروان چی بخریم، رسیدید این سوال مطرح می شود که چه مکان هایی برای خرید سوغاتی مناسب تر هستند. با توجه به اینکه ایروان توریستی ترین شهر ارمنستان محسوب می شود، مراکز خرید و بازاهای فراوانی در آن وجود دارد که انتخاب را برای گردشگران سخت می نماید. مسافران و گردشگران معمولا ترجیح می دهند خرید خود را از مکان هایی انجام دهند که همه کالاهای مورد احتیاج آن ها را با قیمتی مناسب عرضه کند. از این رو در ادامه مکان هایی را به شما معرفی می کنیم که برای خرید سوغاتی مناسب می باشند.

بازار ورنیساژ

یکی از مهمترین و معروف ترین برای تهیه سوغات ارمنستان، بازار ورنیساژ است. در این بازار می توانید انواع سوغات ارمنستان را با قیمتی بسیار مناسب پیدا کنید. از صنایع دستی و هنرهای سنتی چون اشیای چوبی، کالاهای سرامیکی، نقاشی، لباس های سنتی، فرش، زیورآلات گرفته تا خوراکی ها و شیرینی های محلی ارمنستان را در این بازار به فروش می رسند. نکته ای که در خصوص بازار ورنیساژ وجود دارد، زمان برگزاری این بازار است. ورنیساژ فقط در روزهای شنبه و یکشنبه فعالیت می نماید. از این رو برای افرادی که دارای محدودیت زمانی هستند، چندان مناسب نیست. اگر در این روزها در ایروان حضور نداشتید یا فرصت رفتن به مراکز خرید ایروان پیش نیامد، نگران نباشید. سوغاتی فروشی های دیگری هم هستند که خرید را برای گردشگران راحت نموده اند. این سوغاتی فروشی ها را می توانید در خیابان های ابوویان (Abovyan) و تومانیان (Tumanyan) پیدا کنید.

خرید پوشاک در ایروان

پوشاک، یکی از اولین انتخاب های گردشگران برای خرید سوغاتی است. بعضی افراد ترجیح می دهند لباس، کیف، کفش یا مانند آن را برای دوستان و آشنایان خود خریده و به آن ها هدیه نمایند. اگر قرار باشد برای خودشان نیز خرید نمایند، قطعا پوشاک یکی از اقلام موجود در فهرست آن ها خواهد بود. از این رو در اینجا بعضی از فروشگاه ها و مراکز مناسب برای خرید لباس در بازار ایروان را به شما معرفی می کنیم. در ایروان انتخاب های متعددی در این زمینه وجود دارند. از مراکز ارزان و خرید مقرون بصرفه گرفته تا پاساژها و فروشگاه های بزرگ و لوکس که در آن ها لباس هایی از برندهای معروف جهانی به فروش می رسند. برای خرید مدل های مختلف کفش، از کفش های فلت گرفته تا بوت می توانید به خیابان Bata بروید. برای خرید لباس، کیف و ساعت نیز سری به فروشگاه Guess بزنید. اگر فرزند دارید و قصد دارید تا برای او نیز خرید کنید، می توانید برندهایی چون دبنهامز (Debenhams)، مادر کر (MotherCare) و نکست (Next) را در ایروان پیدا کنید. اگر نمی خواهید هزینه زیادی بابت سوغاتی بپردازید و ترجیح می دهید پول خود را صرف تفریحات بیشتر کنید، پیشنهاد ما میدان جمهوری ایروان است. در این میدان یک فروشگاه بزرگ دو طبقه وجود دارد که انواع پوشاک آقایان و خانم ها در آن با قیمتی بسیار مناسب به فروش می رسند. خیابان تیگران متس (Tigran Mets Avenue) نیز انتخاب دیگری برای خرید انواع لباس و سوغات ارمنستان با قیمتی ارزان و مقرون بصرفه هست.

خرید زیورآلات در ایروان

همانطور که گفتیم، زیورآلات از جمله صنایع دستی ارمنستان هستند که معروفیت جهانی نیز دارند. اگر قصد خرید زیورآلات دارید و نگران هزینه آن نیستید، حتما از فروشگاه های لوکس در بازار ایروان بازدید کنید. زیورآلاتی که در این فروشگاه ها عرضه می شوند، طراحی های خاصی داشته و بسیار باکیفیت هستند. نکته ویژه این زیورآلات دست ساز بودن و منحصر بفرد بودن آن هاست. برای خرید زیورآلات لوکس و خاص می توانید به فروشگاه کرنوگراف (Chronograph) در خیابان نورترن (Northern) مراجعه نمایید. اگر قصد خرید زیورآلاتی از برندهای معتبر جهان را دارید، فروشگاه LOrange Gold در خیابان ابوویان را به یاد داشته باشید. علاوه بر زیورآلات، ساعت، لوازم دکوری نیز در این فروشگاه عرضه می شوند. تاتئوسیان لندن نیز یکی از لوکس ترین برندهای جواهرات است که جدیدترین طراحی های خود را در بازار ایروان به نمایش می گذارد و یاری حال شما در یافتن پاسخ پرسش از ایروان چی بخریم، خواهد بود.

نقاشی و آثار هنری

برای پاسخ به پرسش از ایروان چی بخریم، ضروری است بدانید که علاوه بر بازار ورنیساژ، می توانید به ساریان پارک (Saryan Park) نیز سر بزنید. در این مراکز انواع آثار هنری و صنایع دستی هنرمندان داخلی ارمنستان به فروش می رسند که از جمله آن ها می توان به دودوک، انارهای تزیینی، لباس های محلی، عروسک های سنتی اشاره نمود. بعلاوه نقاشانی در این پارک حضور دارند که می توانند در یک بازه زمانی کوتاه، پرتره زیبایی از شما را نقاشی نمایند.

مراکز خرید ایروان

ایروان مال (Yerevan Mall)

ایروان مال با وسعت 59000 متر مربع، بزرگترین مرکز خرید ارمنستان است که از سال 2014 کار خود را در شهر ایروان شروع کرد. این مجموعه دارای 120 فروشگاه، رستوران، کافه، فودکورت، زمین بازی بچه ها، 5 سالن سینمایی و تفریحات و تفریح های مختلفی می باشد. از این رو، برترین مرکز خرید و تفریحی ایروان محسوب شده و سالانه گردشگران زیادی از آن بازدید می نمایند. هایپرمارکت کارفور (Carrefour)، اولین هایپر مارکت ارمنستان نیز در این مجموعه واقع شده است. اگر قصد خرید لباس را دارید و در پی برندهای بین المللی هستید، در این مرکز می توانید نمایندگی های برندهای معروفی چون لیوایز، زارا، برشکا، منگو، آلدو را پیدا کنید. این مرکز در خیابان آرشاکونیاس (Arshakunyats) واقع شده و همه روزه از ساعت 10 صبح تا 10 شب آماده خدمت رسانی به گردشگران و مشتریان است.

مرکز خرید راشا مال (Rossia Mall)

راشا مال، سومین مورد در بین مراکز خرید ایروان است که در سال 2016 در این شهر افتتاح شد. این مجموعه 7 طبقه ای علاوه بر فروشگاه دارای رستوران، کافه، فودکورت، زمین بازی مخصوص بچه ها و 9 سالن سینما و تئاتر می باشد. این مجموعه بزرگترین مرکز طلا و جواهر ایروان محسوب شده و برندهای معروفی چون آدیداس، تالی وایل، ریبوک، ال سی وایکیکی (LC Waikiki)، رالف رینگر (Ralf Ringer) نیز در این مرکز دارای نمایندگی هستند. راشا مال در خیابان تیگران متز (Tigran Mets) واقع شده و همه روزه از ساعت 10 صبح تا 10 شب آماده خدمت رسانی به گردشگران و مشتریان می باشد.

مرکز خرید دالما گاردن (Dalma Garden)

یکی از محبوب ترین مراکز خرید ایروان، مرکز خرید دالما گاردن است که در سال 2012 در این شهر افتتاح شد. چیزی که نظر گردشگران و محلی های ایروان را به این مرکز جلب نموده، اجناس با کیفیت و قیمت های مناسب آن است. دالما گاردن در 2 طبقه ساخته شده و دارای 50 فروشگاه، 5 سالن نمایش، رستوران، کافه، فودکورت، زمین بازی بچه ها و تفریحات و تفریح های دیگر می باشد. شما می توانید مجموعه بزرگی از زیورآلات ایروان را در این مرکز مشاهده نموده و نمایندگی های برندهای معروف و بین المللی چون ویولت، نیو لوک، پریناتال، زارا، تاپ شاپ، دیوید جونز، فلورمار، مارکس اند اسپنسر، ماسیمو دوتی، پل اند بیر را در دالما گاردن پیدا کنید. پارکینگ این بازار ایروان نیز ظرفیت 7000 خودرو را دارد. مرکز خرید دالما گاردن در بزرگراه تسیتسرناکابرد (Tsitsernakaberd Hwy) واقع شده و همه روزه از ساعت 10 صبح تا 10 شب آماده خدمت رسانی به گردشگران و مشتریانش هست.

منبع: همگردی
انتشار: 28 دی 1401 بروزرسانی: 28 دی 1401 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 2204

به "از ایروان چی بخریم ، آشنایی مختصر با سوغات و مراکز خرید ایروان (تور ارمنستان ارزان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از ایروان چی بخریم ، آشنایی مختصر با سوغات و مراکز خرید ایروان (تور ارمنستان ارزان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید