کنعانی مقدم: منابع ارزی کشور، حیف و میل شد ، پشت پرده ارز 4200، شبکه رانت دولتی قرار گرفته است

به گزارش بهترین مقاله، دبیرکل حزب سبز ایران گفت: یک شبکه مرتبط باهم از این رانت استفاده نموده اند. دولت مسبب اصلی این ماجرا است و افرادی که ثبت سفارش نموده اند، توانستند بر اساس یک سری رابطه های خاص این منابع اقتصادی را دریافت نمایند.

کنعانی مقدم: منابع ارزی کشور، حیف و میل شد ، پشت پرده ارز 4200، شبکه رانت دولتی قرار گرفته است

حسین کنعانی مقدم دبیرکل حزب سبز ایران در مصاحبه با خبرنگار حوزه احزاب خبرنگاران، با بیان اینکه 4.8 میلیارد دلار ارز دولتی گم نشده است، گفت: بعضی می گویند که 4.8 میلیارد دلار ارز دولتی گم شده است، اصلاً این اتفاق امکان پذیر نیست. در بانک مرکزی، اسامی افرادی که به آن ها ارز دولتی تخصیص داده شده، معین است و بحث سر دزدی یا عدم دزدی از بیت المال است.

وی ادامه داد: تصمیمات موجود پیرامون ارز دولتی، به صورت غیر کارشناسی و بر اساس لابی های دولتی شکل گرفت. در شرایطی که منابع اقتصادی کشور محدود است، متأسفانه با این تصمیم گیری بخش اعظمی از منابع ارزی حیف ومیل شد و نتوانستیم در بحران فعلی، از این منابع اقتصادی برای واردات دارو استفاده کنیم.

فعال سیاسی اصولگرا اضافه کرد: یک شبکه مرتبط باهم از این رانت استفاده نموده اند و کار سازمان دهی شده انجام شده است. دولت مسبب اصلی این ماجرا است و افرادی که ثبت سفارش نموده اند، توانستند بر اساس یک سری رابطه های خاص این منابع اقتصادی را دریافت نمایند.

وی با اشاره به اینکه قوه قضایی باید به این مسئله ورود کند، بیان داشت: باید آنالیز گردد که چه افرادی اموال دولتی را به باد داده اند و یا آن را به نفع خود تصاحب نموده اند؛ برای این افراد باید پرونده قضایی تشکیل گردد و هرچه زودتر پول به بیت المال برگردد. نسبت به اسراف بیت المال نباید سرسری عبور کنیم تا از سوءاستفاده بعضی از افراد جلوگیری گردد.

کنعانی مقدم گفت: اظهارات بعضی مسئولان نشان می دهد که احتمالاً دولت به دنبال پاک کردن صورت مسئله است و اگر شرایط منابع ارزی کشور را بلاتکلیف نگه داریم، می تواند سم مهلکی برای اقتصادمان باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 961

به "کنعانی مقدم: منابع ارزی کشور، حیف و میل شد ، پشت پرده ارز 4200، شبکه رانت دولتی قرار گرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنعانی مقدم: منابع ارزی کشور، حیف و میل شد ، پشت پرده ارز 4200، شبکه رانت دولتی قرار گرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید