کمتر از 50 درصد مردم الگوی های مصرف برق را رعایت می نمایند

به گزارش بهترین مقاله، خبرنگاران/ایلام مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام با بیان اینکه پرداخت صورتحساب ها متاسفانه شرایط مطلوبی ندارد، گفت: کمتر از 50 درصد مردم استان ایلام الگوی های مصرف برق را در استان رعایت نموده اند.

کمتر از 50 درصد مردم الگوی های مصرف برق را رعایت می نمایند

هادی شیرخانی در نشست خبری در فضای مجازی، اظهار کرد: مردم خوب و فهیم استان برای گذر از پیک مصرف برق همکاری بسیار خوبی داشته اند و خوشبختانه با کوشش شبانه روزی همکاران طی یک سال گذشته در 9 محور موجب پایداری برق در استان شد و امیدواریم که این فرایند و رویکرد مردم در زمینه همکاری در مصرف برق ادامه داشته باشد.

وی گفت: مهم ترین شاخص در مدیریت مصرف برق در استان، برخورد با انشعابات غیرمجاز و سرقت انرژی بود به طوری که دست متخلفان اجتماعی از شبکه برق کوتاه شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان ایلام توضیح داد: در 5 سال گذشته بالغ بر50 درصد کاهش تلفات انرژی برق نسبت به مدت مشابه منتهی به سال 93 در استان داشتیم که نقش مهمی در مدیریت مصرف برق داشته و خواهد داشت و همچنین از دستگاه محترم قضایی در راستای برخورد قاطعانه با سارقان انرژی قدردانی می کنیم.

شیرخانی با بیان اینکه فرایند پرداخت قبوض مصرف برق رو به رشد است ولی تا شرایط مطلوب فاصله زیادی وجود دارد،اضافه نمود: پرداخت صورتحساب ها متاسفانه شرایط مطلوبی ندارد و این شرکت در شرایط مالی مطلوبی قرار ندارد اما کوشش، شفاف سازی و اطلاع رسانی اصحاب رسانه استان در تسریع این فرایند نقش مهمی داشته است.

وی ادامه داد: سرانه مصرف برق خانوارهای ایلامی، تفاوت معناداری میان امسال و سال گذشته نداشته است و این سرانه در حوزه شمال و جنوب استان که شامل مناطق گرمسیر و سردسیر است، بسیار متفاوت و معنا دار است، مصرف برق استان در زمان پیک امسال به مرز 400 مگاوت رسید و نسبت به سال گذشته تا حدود 5 درصد در روزها و ساعات متفاوت رشد مصرف برق داشتیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان ایلام توضیح داد: در مرداد ماه امسال بالاترین میزان مصرف برق در استان را شاهد بودیم، در حوزه گرمسیر استان مشارکت مردم در میزان مصرف برق با توجه به گرمای هوا در این مناطق کمتر بوده است،نقش رسانه ها در فرهنگ سازی رعایت الگوی مصرف برق تاثیرگذار و مطلوب بوده است و امید است این فرایند فرهنگ سازی در مورد مدیریت هوشمندانه مصرف انرژی در تمامی ایام سال و به ویژه در ایام پیک سال در تابستان ادامه داشته باشد.

شیرخانی توضیح داد: کمتر از 50 درصد مردم استان ایلام الگوی های مصرف برق را در استان رعایت نموده اند و با توجه به شدت گرمای امسال با رشد مصرف روبرو بودیم و بخش های کشاورزی، سی. ان.جی ها، مراکز شارژ گاز خودروها، بخش صنعت و ادارات، همکاری لازم را برای جلوگیری از خاموشی در استان داشتند.

شیرخانی توضیح داد: استان ایلام جزء با کیفیت ترین شرکت های توزیع برق در بحث ولتاژ و فرکانس بوده و خوشبختانه مسئله ای خاصی در این زمینه نداشته ایم، در حوزه های متعددی از جمله به کار گیری ابزارها و نرم افزارهای نوین فعالیت شده و کوشش داریم در مورد اتوماسیون و هوشمند سازی شبکه برق از تمامی ابزارها و امکانات به روز در حد امکان استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه استان ایلام اولین استانی بود که با کوشش همکاران پیروز به کسب ضریب نفوذ برق صددرصدی در روستاهای بالای 10 خانوار در کشور شده است، گفت: میزان مصرفی برق صنعتی در استان کمتر از یک درصد است و این موضوع نشان دهنده کاهش توان مالی شرکت برق استان به خاطر تعداد اندک صنایع مصرف نماینده برق در استان بوده که دارای نرخ پایینی است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام بیان نمود: بهترین مشوق کسانی که کمتر مصرف می نمایند، اعمال نرخ های متناسب با مصرف بوده است، همچنین برای کشاورزانی که در ساعات پیک هیچ گونه مصرف نداشته باشند تمامی مصرف آنان در ساعات غیر پیک به صورت رایگان محاسبه خواهد شد.

شیرخانی توضیح داد: فرایند صفر دقیقه خاموشی در استان ایلام در سال 98 و 99 با کوشش مجموعه همکاران و همکاری مردم محقق شد، عمده ترین مشکل در تابستان بحث عدم توازن فراوری و مصرف برق بوده که امیدواریم فراوری کشور در تابستان سال آینده افزایش یابد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 مهر 1399 بروزرسانی: 13 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 1183

به "کمتر از 50 درصد مردم الگوی های مصرف برق را رعایت می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمتر از 50 درصد مردم الگوی های مصرف برق را رعایت می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید