کدام استان ها از چهارشنبه برفی می شوند؟

به گزارش بهترین مقاله، مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از بعدازظهر چهارشنبه سامانه بارشی از غرب وارد کشور می گردد و موجب بارش برف و باران در روزهای پنج شنبه و آدینه در بسیاری از مناطق و شهرها خواهد شد.

کدام استان ها از چهارشنبه برفی می شوند؟

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، در تشریح شرایط جوی کشور طی امروز و روزهای آینده گفت: امروز خلیج فارس مواج است، ضمن آنکه فردا تا ظهر چهارشنبه در اغلب مناطق کشور جوی آرام داریم که این موجب می گردد در مناطق صنعتی و پرجمعیتی آلودگی های جوی افزایش یابد.

ضیائیان اضافه کرد: بعدازظهر چهارشنبه سامانه بارشی از غرب وارد کشور می گردد که موجب می گردد بارش باران در استان های شمال غرب، غرب، جنوب غرب، دامنه زاگرس مرکزی و اواخر وقت چهارشنبه استان های قزوین، تهران و کرج بارش باران داشته باشیم، ضمن آنکه در ارتفاعات مناطقی که ذکر شد بارش برف خواهیم داشت.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی تاکید نمود: روز چهارشنبه در استان های لرستان، چهار محال و بختیاری، کردستان و کرمانشاه شدت بارش ها بیشتر خواهد بود.

وی اضافه کرد: روز پنجشنبه بارش ها در اغلب مناطق کشور غیر از جنوب غرب و مرکز ادامه دارد، ضمن آنکه کاهش دما را در سواحل خزر خواهیم داشت.

ضیائیان گفت: روز آدینه رگبار باران و رعدوبرق در استان های فارس، کرمان، یزد، بوشهر، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خراسان جنوبی پیش بینی می گردد، ضمن آنکه بارش برف و باران را در خراسان شمالی و استان های سه گانه واقع در سواحل خزر خواهیم داشت؛ همچنین روز آدینه در غرب و شمال غرب کشور باران و در مناطق مرتفع برف خواهیم داشت.

وی هشدار داد: در مناطقی که ذکر شد، آب گرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن آب رودخانه ها، جاری شدن روان آب و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی احتمال دارد که توصیه می گردد احتیاط در تردد مناطق کوهستانی و پرهیز از اتراق در اطراف رودخانه ها در دستور کار باشد.

* برف و باران صبح پنجشنبه در تهران

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح شرایط جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا صاف پیش بینی می گردد، روز چهارشنبه نیز آسمان تهران کمی ابری همراه با غبار محلی خواهد بود و پنجشنبه بارش برف و باران در بعضی ساعات در تهران پیش بینی می گردد و بعدازظهر پنجشنبه مجددا کاهش ابر در تهران داریم؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 9 و صفر درجه خواهد بود.

وی همچنین در تشریح شرایط جوی شهر کرمان گفت: آسمان کرمان فردا صاف پیش بینی می گردد که این شرایط تا روز پنجشنبه نیز ادامه دارد؛ بیشینه و کمینه دما فردا در کرمان به ترتیب 12 درجه و 3 درجه زیر صفر خواهد بود.

ضیائیان بیان نمود: فردا شهرکرد با کمینه دمای 8 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان و بندرعباس با بیشینه دمای 25 درجه گرمترین مرکز استان خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 707

به "کدام استان ها از چهارشنبه برفی می شوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام استان ها از چهارشنبه برفی می شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید