چین نخستین مالی که از کرونا عبور کرد

به گزارش بهترین مقاله، هرچند در هفته های ابتدایی شروع شیوع کرونا در چین به نظر می رسید اقتصاد این کشور با بحرانی جدی روبرو گردد اکنون به نظر می رسد چین توانسته بخش عمده ای نگرانی های خود در رابطه با کرونا را رفع کند.

چین نخستین مالی که از کرونا عبور کرد

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش ایسنا، با شیوع ویروس جدید کرونا در روز های پایانی سال 2019 میلادی در چین، دنیا تجربه ای عجیب و منحصر به فرد را شروع کرد. همانطور که دولت چین در هفته های ابتدایی شیوع کرونا، تصمیم گرفت مقررات سخت آمد و شد را در شهر ووهان به عنوان اصلی ترین محل شیوع ویروس به کار ببندد، با رسیدن کرونا به سایر کشور ها نیز بسیاری از دولت ها تصمیم گرفتند، سیاست هایی مشابه را در زمینه قرنطینه شهرهایشان به کار ببندند.

مسدود شدن مرزها، توقف رفت و آمد مسافران، کاهش تقاضا برای بسیاری از کالا های مالی و شوک وارد آمده به بازار هایی مانند نفت، تنها بخشی از تبعات مالی شیوع ویروس کرونا بود که اقتصاد تمامی کشور های دنیا را به خود درگیر کرد.

با گذشت بیش از شش ماه از شروع همه گیری دنیای کرونا، آنالیز آمار های جدید نشان می دهد که بسیاری از کشور های دنیا هنوز با تبعات مالی این ویروس دست و پنجه نرم می نمایند و حداقل در کوتاه مدت به نظر می رسد بسیاری از این کشور ها راه از بین بردن اثرات این ویروس را ندارند.

جدیدترین آنالیز های اتاق بازرگانی تهران، نشان می دهد که در ماه های گذشته، چین که به عنوان نخستین کشور با این ویروس درگیر شد، توانسته بخشی از خسارت ها وارده آمده به اقتصاد خود را جبران کند و بار دیگر به حرکت خود در نمودار های پیش از کرونا نزدیک گردد. چین پس از افتی فاحش در ماه های ابتدایی سال 2020 حالا به نزدیک ترین حالت خود از نظر مالی به شرایط و روز های پیش از شیوع کرونا رسیده است.

از سوی دیگر آنالیز ها نشان می دهد که اقتصاد کشور های نوظهور بیشترین آسیب را از کرونا دیده اند. هرچند این کشور ها نیز حرکت خود را به سمت بازگشت به روز های پیش از شیوع کرونا شروع نموده اند، اما آنالیز فرایند حرکتی آن ها در ماه های اخیر نشان می دهد که این بازگشت کند شده و به سختی ادامه دارد.

در رابطه با کشور های پیشرفته نیز آنالیز نمودار ها حاکی از آن است که هرچند میزان فشار وارد شده به اقتصاد آن ها پس از شیوع کرونا، مانند اقتصاد کشور های نوظهور بوده، اما فرایند بازگشت آن ها به حالت عادی با سرعت بیشتری دنبال می گردد، هرچند این کشور ها نیز هنوز راه طولانی تا رسیدن به شرایط خود پیش از شیوع کرونا دارند.

منبع: فرارو
انتشار: 23 مهر 1399 بروزرسانی: 23 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 1204

به "چین نخستین مالی که از کرونا عبور کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین نخستین مالی که از کرونا عبور کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید