چشم انداز روشن ورزش بانوان در سمنان، باشگاه ها زیان ده ترین مشاغل دوران کرونا

به گزارش بهترین مقاله، خبرنگاران/سمنان سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان توفیقات ورزش بانوان در این استان را چشمگیر خواند و گفت: بانوان ورزشکار استان در سال های اخیر با پیشی دریافت از مردان، جلوتر از آنها بوده و مدال های بیشتری را از آوردگاه های ملی و بین المللی برای ورزش استان به ارمغان آوردند.

چشم انداز روشن ورزش بانوان در سمنان، باشگاه ها زیان ده ترین مشاغل دوران کرونا

مرادی که در دفتر خبرنگارانی سمنان حضور یافته بود در گفت وگو با خبرنگاران خبرنگاران آینده ورزش بانوان در استان را روشن ارزیابی و اظهار کرد: توسعه ورزش بانوان در استان در یکی دهه گذشته بیشتر بوده و تعداد گردن آویزهای به دست آمده از میادین ملی، منطقه ای و بین المللی نیز بیشتر بوده است.

وی یکی از اهداف و اولویت های اداره کل ورزش و جوانان در این بخش را توسعه زیرساخت های ورزش بانوان در استان برشمرد و اضافه نمود: هدفگذاری ورزش و جوانان استان در گام اول یاری به ایجاد زیرساخت های ورزشی و ایجاد بستر مناسب برای زنان ورزشکار در استان است و در گام بعدی نیم نگاهی هم به حضور ورزشکاران استان در میادین معتبر ورزشی و از جمله المپیک و پاراالمپیک است.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان از کوشش بانوان ورزشکار استان برای کسب سهمیه المیک اطلاع داد و در پاسخ به پرسش خبرنگاران در مورد امیدها به مدال آوری ورزشکاران هم استانی از این مهمترین آوردگاه ورزش دنیا اظهار داشت: خانم غزل سلطانی یکی از مهمترین امیدهای استان برای کسب سهمیه و حتی کسب مدال از این رقابت ها است. اگرچه شرایط کرونایی سبب شده که وقفه هایی در بعضی برنامه ریزی های این بخش هم بوجود بیاید.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاران در مورد سرانه ورزشی استان گفت: سرانه ورزشی استان در حال حاضر 1.18 مترمربع به ازای هر شهروند استان است که بالاتر از میانگین های کشوری است.

سرانه ورزشی استان بالاتر از میانگین کشوری

مرادی با بیان اینکه زیرساخت های ورزشی خوبی در استان وجود دارد ادامه داد: البته این سرانه ورزشی محدود به زیرساخت هایی است که در اختیار اداره کل ورزش و جوانان استان است وگرنه سالن ها و زیرساخت های ورزشی متعددی نیز وجود دارد که مالکیت آنها در اختیار دیگر دستگاه های اجرایی استان است و چه بسا که اگر این آمار در سرانه ورزشی لحاظ گردد، سرانه ورزشی استان عدد به مراتب بزرگتری خواهد بود.

وی با بیان اینکه در هفت-هشت سال گذشته اعتبارات خوبی برای اجرایی شدن پروژه ها جذب شده توضیح داد: در هفت سال گذشته اعتباری افزون بر 63 میلیارد تومان به وسیله دولت تدبیر و امید در زیرساخت های ورزشی استان هزینه شده است.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان با اشاره به تعدد پروژه های نیمه تمام ورزشی در استان اظهار کرد: با توجه به محدودیت های اعتباری و مسائل اقتصادی ناشی از تحریم های ظالمانه، اعتبارات عمرانی تخصیصی به پروژه های استان در یکی دو سال اخیر بسیار ناچیز بوده و از همین رو تمرکز اداره کل در حوزه پروژه های عمرانی بر تکمیل پروژه های با پیشرفت فیزیکی بالا است.

وی با بیان اینکه کاهش اعتبارات عمرانی محدود به این اداره کل نیست و بیشتر دستگاه های اجرایی با این مشکل روبرو بودند افزود: به عنوان مثال از کل اعتبارات حوزه 27 صدم درصد تنها هشت درصد به استان تخصیص یافته و این رقم پایین تخصیص گویای محدودیت های اعتباری در این بخش است.

باشگاه های ورزشی زیان ده ترین کسب وکارهای دوران کرونایی

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاران در مورد تاثیرات شیوع کروناویروس بر اقتصاد ورزش استان گفت: بدون تردید باشگاه های ورزشی از زیان دیده ترین کسب وکارها در دوره سیطره و شیوع کووید19 در استان و کشور بودند.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان با بیان اینکه زیان و ضرر باشگاه های ورزشی در سه ماهه اول به دلیل محدودیت های ناشی از شیوع کروناویروس تشدید شد اظهار داشت: متاسفانه از مهرماه نیز مجددا با تشدید شیوع این ویروس عالمگیر، شرایط برای باشگاه ها سخت تر شد.

مرادی از کوشش این اداره کل برای جبران بخشی از زیان باشگاه های ورزشی اطلاع داد و گفت: اگرچه این کوشش ها برای جبران زیان های این مشاغل کافی نبوده اما با حمایت دولت کوشش شده بخشی از زیان جبران گردد.

وی از حمایت از مشاغل ورزشی آسیب دیده از کرونا به وسیله سامانه کارا از سوی دولت تدبیر و امید اطلاع داد و اضافه نمود: تعدادی از باشگاه های استان از خدمات حمایتی و تسهیلاتی دولت در این بخش استفاده کردند.

وی با اشاره به تفاهمنامه این اداره کل با صندوق کارآفرینی امید و بانک رسالت افزود: به همین دلیل نیز 100 وام 50 میلیون تومانی و 150 تسهیلات دو میلیون تومانی قرض الحسنه به صاحبان باشگاه های استان اعطا شده است.

نگاه ویژه جهاددانشگاهی و خبرنگاران به حوزه ورزش و جوانان

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان همچنین از نگاه ویژه این اداره کل به جهاددانشگاهی و خبرگزاری خبرنگاران اطلاع داد و گفت: چه جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی و چه خبرگزاری خبرنگاران همیشه نگاه ویژه ای به حوزه جوانان داشتند و از طرفی مخاطب اصلی ورزش و جوانان نیز جامعه جوان هستند و از همین رو ورزش و جوانان استان مشتاق است که از ظرفیت این رسانه بهره بیشتری بگیرد.

وی با بیان اینکه همه رسانه ها و از جمله خبرنگاران توجه ویژه ای به ورزش دارند اضافه نمود: کوشش ما در اداره کل ورزش و جوانان استان نیز این است که ارتباط خوب و دوسویه ای با رسانه ها و از جمله خبرگزاری پرمخاطب خبرنگاران داشته باشیم.

مرادی از ورزش به عنوان یک بخش پرمخاطب یاد کرد و گفت: مسوولان حوزه ورزش رسانه ها را یار دوازدهم ورزش می دانند و از همین رو به دنبال تعمیق بخشی به ارتباط با رسانه ها هستیم.

وی با اذعان به اینکه توسعه ورزش استان نیازمند یک اراده جمعی است اظهار داشت: شکل گیری این اراده جمعی و ایجاد یک وفاق و همدلی بین همه دستگاه ها و...می تواند به توسعه ورزشی استان یاری شایانی کند. در حقیقت وجود توأمان این اراده و همدلی می تواند افق پیش روی ورزش استان را هموارتر و امیدها به موفقیت آن در حوزه قهرمانی نیز بیشتر، کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 آذر 1399 بروزرسانی: 9 آذر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 1299

به "چشم انداز روشن ورزش بانوان در سمنان، باشگاه ها زیان ده ترین مشاغل دوران کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چشم انداز روشن ورزش بانوان در سمنان، باشگاه ها زیان ده ترین مشاغل دوران کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید