پایگاه موزه گردی ویژه نابینایان و ناشنوایان برای نخستین بار در ایران افتتاح می گردد

به گزارش بهترین مقاله، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین گزارشات منتشر گشته، پایگاه موزه گردی ویژه نابینایان و ناشنوایان برای نخستین بار در ایران افتتاح می گردد.

پایگاه موزه گردی ویژه نابینایان و ناشنوایان برای نخستین بار در ایران افتتاح می گردد

آفرین امامی اعلام کرد: کاخ گلستان برنامه های متعددی در راستای حمایت از نابینایان و ناشنوایان از سال 1400 به صورت بازدیدهای هدفمند اجرا نموده است.

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان ادامه داد: بر این اساس پایگاه موزه گردی ویژه نابینایان و ناشنوایان برای نخستین بار در ایران به صورت دائمی در مجموعه جهانی کاخ گلستان راه اندازی می گردد.

امامی با اشاره به رونمایی 2 سند تاریخی به خط مون متعلق به نابینایان از دوره قاجار از سوی مرکز اسناد کاخ گلستان گفت: رونمایی از سامانه موزه گردی نابینایان، تور مجازی ناشنوایان، نمایش تصاویر برجسته نگاری شده از آثار و اشیا و بناهای شاخص مجموعه مولاژهای قابل لمس به همراه نمایش اصل اسناد به خط (مون) از دوره قاجار در کنار نسخ قابل لمس به نمایش گذاشته می گردد.

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان اظهار داشت: پایگاه موزه گردی برای نابینایان و ناشنوایان با حضور جمالی رئیس انجمن نابینایان ایران و شرکت دانش بنیان پکتوس و جمعی از نابینایان و کم توان در روز یکشنبه 12 آذر در حوضخانه این مجموعه جهانی افتتاح می گردد.

خط مون از خانواده خط بریل با قدمت اختراع آن از سال 1845، نوعی خط حروف لمسی است در حالی که خط بریل نوعی خط حروف نقطه ای است.

منبع: همگردی
انتشار: 11 آذر 1402 بروزرسانی: 11 آذر 1402 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 2310

به "پایگاه موزه گردی ویژه نابینایان و ناشنوایان برای نخستین بار در ایران افتتاح می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پایگاه موزه گردی ویژه نابینایان و ناشنوایان برای نخستین بار در ایران افتتاح می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید