ورزشگاه آزادی نامزد بهترین ورزشگاه مرکز و جنوب آسیا از نگاه AFC

به گزارش بهترین مقاله، نام ورزشگاه آزادی تهران از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا در میان پنج ورزشگاه برتر آسیای مرکزی و جنوبی قرار گرفت.

ورزشگاه آزادی نامزد بهترین ورزشگاه مرکز و جنوب آسیا از نگاه AFC

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی مجموعه ورزشی آزادی، سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در ادامه معرفی فزونین استادیوم های قاره کهن، امروز (جمعه) به بهترین استادیوم های منطقه آسیا در منطقه مرکز و جنوب پرداخت و استادیوم آزادی تهران را یکی از آنها دانست.

AFC درباره استادیوم آزادی نوشت: استادیومی که برای میزبانی بازی های آسیایی سال 1974 ساخته شد، خانه دیدارهای تیم ملی ایران و همچنین تیم های پرقدرت تهرانی پرسپولیس و استقلال است. ساختار کاسه ای شکل استادیوم به ایجاد فضایی پر جنب و جوش و غالباً ترسناک کمک می کند. این استادیوم در مجموعه ورزشی آزادی که ورزش های آبی و نیز بسکمک از ورزش های دیگر را شامل می شود، واقع شده است.

استادیوم آزادی که در سال 1971 افتتاح شده، بیشترین حضور هواداران را در دیدار تیم ملی ایران مقابل عربستان در سپتامبر سال 97 و در انتخابی جام جهانی 1998 با 120 هزار نفر به خود دید. دیداری که به تساوی یک - یک انجامید.

در آوریل سال 2015 و در مسابقه پرسپولیس برابر النصر عربستان، این استادیوم رکورد پرتماشاگرترین دیدار لیگ قهرمانان آسیا را با 100 هزار تماشاگر از آنِ خود کرد؛ رکوردی که به بازی پرسپولیس برابر الغرافه در سه سال قبل از آن و در همان استادیوم متعلق بود. این استادیوم در دیدارهای پرسپولیس برابر بنیادکار ازبکستان و الهلال عربستان هم به این تعداد تماشاگر رسید.

استادیوم آزادی همچنین میزبان برخی از معتفزونین دیدارهای فوتبال آسیا بوده است؛ از جمله فینال جام ملت های آسیا در سال 1976 که علی پروین با تنها گل خود به کویت، میزبان را به پیروزی رساند. این استادیوم در سال های 1999 و 2002 نیز میزبان فینال مسابقات جام باشگاه های آسیا بوده است.

این استادیوم در سال 2018 برای اولین بار میزبان فینال لیگ قهرمانان آسیا بود؛ جایی که پرسپولیس در استادیومی پُر از تماشاگر و در دیدار برگشت فینال رقابت ها به مصاف کاشیما آنتلرز ژاپن رفت. این بازی با تساوی بدون گل انتها یافت که کاشیما به لطف فزونی 2 بر صفر در بازی رفت، قهرمانی رقابت ها را به دست آورد.

سایت AFC از کاربران خود خواسته دو استادیوم برتر جنوب و مرکز قاره آسیا از میان استادیوم آزادی، استادیوم پاختاکور ازبکستان، وررشگاه سالت لیک کلکته هند، استادیوم ملی بنگبندوی بنگلادش و استادیوم مرکزی جمهوری تاجیکستان را انتخاب کنند.

هواداران فوتبال می توانند برای رای دادن به استادیوم آزادی به سایت www.the-afc.com مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 1043

به "ورزشگاه آزادی نامزد بهترین ورزشگاه مرکز و جنوب آسیا از نگاه AFC" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورزشگاه آزادی نامزد بهترین ورزشگاه مرکز و جنوب آسیا از نگاه AFC"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید