واکنش رسانه های فرانسوی به معرفی سایپا کادیلا؛ ال 90 ایرانیزه مورد تمسخر نهاده شد!

به گزارش بهترین مقاله، داچیا لوگان که از سال 2004 تا 2012 در بازار فرانسه عرضه شد، قرار است با نامی متفاوت به خطوط فراوری پارس خودرو بازگردد.

واکنش رسانه های فرانسوی به معرفی سایپا کادیلا؛ ال 90 ایرانیزه مورد تمسخر نهاده شد!

به گزارش دیجیاتو، نسل اول داچیا لوگان که از سال 2004 تا 2012 در بازار فرانسه عرضه شد، به لطف طراحی مجدد به وسیله سایپا که پیش از این، آن را تحت قرارداد با رنو فراوری می کرد، با نام سایپا کادیلا در ایران عرضه خواهد شد. این نوشته های یک رسانه فرانسوی در خصوص محصول نو پارس خودرو است؛ خودرویی که براساس پلتفرم داچیا لوگان شکل گرفته و حدود بیست سال از طراحی اولیه خود عقب تر است!

در سال 2018 و با توجه به تحریم های بین المللی علیه ایران، رنو به همکاری خود با سایپا سرانجام داد. براساس این همکاری، سایپا نسل اول داچیا لوگان را مونتاژ و با نام تندر 90 به بازار عرضه کرد. دو سال بعد، سایپا از برنامه خود برای شروع مجدد فراوری نسخه به روزشده این سدان با تکیه بر فراوری داخلی و زنجیره تأمین ایجادشده در زمان توافق با رنو اطلاع داد. حالا با کمی تأخیر، نسخه تکامل یافته داچیا لوگان با نام سایپا کادیلا (کد P90) رونمایی شده است.

تفاوت های سایپا کادیلا با رنو لوگان

از نمای روبه رو به سختی می توان داچیای پنهان در زیر پوست این خودروی سایپا را تشخیص داد؛ چون این خودرو از نو طراحی شده است. چراغ های جلو به طور قابل توجهی بزرگ و مدرن شده اند و یک نوار کرومی در بالای جلوپنجره بزرگ قرار گرفته است. در زیر سپر سه ورودی هوا و یک اسپویلر مشابه خودروهای اسپرت به چشم می خورند. چراغ های عقب افقی نو نیز ظاهر عقب خودرو را تغییر می دهند. تنها نیم رخ لوگان قابل تشخیص است. کابین نیز با فرمان نو، داشبورد دیجیتال و نمایشگر لمسی مرکزی به روز شده.

دیگر ویژگی مهم محصول نو سایپا، موتور 1.6 لیتری بنزینی چهارسیلندر نو ME16 با توان 115 اسب بخار و گشتاور 147 نیوتن متر است. این پیشرانه جایگزین موتور 105 اسب بخار K4M رنو شده که روی مدل قبلی نصب شده بود. کادیلا مجهز به جعبه دنده دستی، به زودی با جعبه دنده اتوماتیک نیز در دسترس خواهد بود. این سدان اصالتاً رومانیایی، پس از گذشت 19 سال از عرضه اولیه اش و 11 سال پس از عرضه جانشین آن در بازار فرانسه، در ایران عرضه خواهد شد.

منبع: فرارو
انتشار: 21 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1402 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 2251

به "واکنش رسانه های فرانسوی به معرفی سایپا کادیلا؛ ال 90 ایرانیزه مورد تمسخر نهاده شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش رسانه های فرانسوی به معرفی سایپا کادیلا؛ ال 90 ایرانیزه مورد تمسخر نهاده شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید