تاکسی برقی ایران خودرو با این مشخصات به بازار می آید ، قیمت و تجهیزات

به گزارش بهترین مقاله، جدیدترین تاکسی برقی ایران خودرو یک MPV خوش فروش در بازار خودرو چین است. این خودرو که Bestune NAT نام دارد محصول شرکت بستیون از زیر مجموعه FAW است. Bestune NAT با باتری 54 کیلووات ساعتی خود می تواند 419 کیلومتر را با یکبار شارژ کامل پشت سر بگذارد. این خودرو اکنون نوزدهمین MPV پرفروش در بازار خودرو چین است.

تاکسی برقی ایران خودرو با این مشخصات به بازار می آید ، قیمت و تجهیزات
در کانال یوتیوب بیت ران پلاس دیدن کنید:

بیت ران - محمد فتح اللهی - تاکسی برقی ایران خودرو پیش از ورود به بازار خودرو چین E05 نام داشت. اما کمپانی بستیون تصمیم گرفت در زمان تجاری سازی آن از نام NAT که مخفف Next Automatic Taxi به معنای تاکسی اتوماتیک آینده استفاده کند.

Bestune NAT از همان ابتدا به عنوان خودرویی برای مصارف حمل و نقل شهری طراحی و فراوری شد. همانطور که در تصاویر این خودرو نیز معین است، تاکسی برقی ایران خودرو در سمت راست خود از درب کشویی استفاده می نماید.

علت استفاده از درب کشویی در سمت راست این است که درب در زمان باز و بست شدن به موتورسواران احتمالی یا عابران برخورد نکند. ضمن اینکه ریسک برخورد درب با خودروهای کنار هم در زمان سوار و پیاده شدن مسافران کمتر می گردد.

بستیون NAT وارداتی ایران خودرو برای مصارف تاکسیرانی، 159 هزار و 800 یوان در چین قیمت دارد. این رقم براساس نرخ تبدیل ارز امروز معادل یک میلیارد و 134 میلیون تومان است. البته این احتمال وجود دارد که معافیت های مالیاتی برای مصارف حمل و نقل عمومی این خودرو باعث گردد تا رقم نهایی مصرف نماینده آن در کشورمان کمتر از این عدد باشد.

معینات فنی تاکسی برقی ایران خودرو

بستیون NAT وارداتی ایران خودرو به کشور، مجهز به یک موتور الکتریکی به قدرت 161 اسب بخار (120 کیلووات) است. این موتور می تواند گشتاوری برابر با 155 نیوتن متر در اختیار راننده قرار دهد و گیربکس اتوماتیک یک سرعته آن نیرو را به محور جلو این MPV برقی منتقل می نماید.

این خودرو با طولی برابر با 4450 میلیمتر، عرض 1840 میلیمتر و ارتفاع 1680 میلیمتر می تواند 5 سرنشین را در میان فاصله بین دو محور 2850 میلیمتری خود جای دهد. حجم صندوق عقب 454 لیتری بستیون NAT گرچه همچون سدان ها برای جابجایی اسباب و وسایل ایده آل نیست، اما به راحتی می تواند چمدان های یک یا دو مسافر را برای حرکت در مسیرهای فرودگاهی حمل کند.

بستیون NAT با وزنی برابر با 1700 کیلوگرم در ازای طی هر صد کیلومتر، 13.2 کیلووات ساعت انرژی مصرف می نماید. پک باتری های 54 کیلووات ساعتی آن را هم اگر به شارژرهای شارژ سریع دسترسی داشته باشید می توانید در 30 دقیقه از 20 تا 80 درصد شارژ کنید.

البته در نبود شارژرهای شارژ سریع باید زمانی برابر با 8 ساعت و 24 دقیقه برای پرشدن ظرفیت باتری آن از 5 تا 100 درصد منتظر ماند. خروجی شارژ سریع این خودرو در سمت چپ آن قرار گرفته است و در سمت راست آن هم می توان خروجی شارژ معمولی آن را مشاهده کرد.

نکته قابل توجه این است که باتری های لیتیوم یون فسفات NAT را شرکت معتبر BYD فراوری می نماید. این باتری ها 8 سال یا 600 هزار کیلومتر در بازار خودرو چین گارانتی دارند. MPV برقی بستیون NAT هم به تنهایی دارای گارانتی 3 تا 300 هزار کیلومتری است.

تاکسی برقی ایران خودرو در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون مستقل استفاده می نماید. در محور عقب هم بازوهای مولتی لینک مستقل وظیفه جذب ضربات وارده به این بخش را برعهده دارد.

امکانات رفاهی و تجهیزات تاکسی برقی ایران خودرو

بستیون NAT وارداتی ایران خودرو دارای رینگ های 17 اینچی، ترمزهای دیسکی و ترمز پارک برقی است. در این خودرو بجای تایر زاپاس، کیت تعمیر پنچری وجود دارد تا فضای آن به اسباب و وسایل مسافران اختصاص پیدا کند.

ترمزهای ABS و EBD، ترمز یاریی BA، سامانه های کنترل پایداری و کنترل کشش، هشدار نبستن کمربند ایمنی برای سرنشینان ردیف اول و TPMS هم جزئی از تجهیزات بستیون NAT به شمار می روند.

تاکسی برقی ایران خودرو فقط با دو ایربگ راننده و سرنشین جلو به بازار می آید. سنسورهای عقب و دوربین دید عقب هم به پارک کردن این خودرو در فضاهای پایانه ای یاری می نمایند.

NAT بعلاوه دارای کروز کنترل است و راننده می تواند حالات رانندگی اسپرت، اکونومی و نرمال را در این خودرو تغییر دهد. در کنار ترمز پارک برقی، بستیون NAT مجهز به سامانه کنترل آغاز حرکت خودرو در سربالایی است.

درب کشویی سمت راست این MPV برقی به صورت الکتریکی باز و بست می گردد و استارت آن هم دکمه ای است. فرمان آن دارای روکش چرم مصنوعی است و تنظیم آن کاملاً دستی است. البته صندلی راننده مجهز به تهویه است تا در رانندگی های طولانی راحتی بیشتری داشته باشد.

نمایشگر 10 اینچی لمسی، بلوتوث، چراغ های جلو LED، ایرکاندیشن اتوماتیک دستی، خروجی تهویه مطبوع برای سرنشینان عقب و فیلتر PM2.5 برای پالایش هوای داخل کابین هم از دیگر امکانات این خودرو به شمار می روند.

در کانال یوتیوب بیت ران پلاس دیدن کنید:

قیمت بستیون T77 بهمن موتور چقدر از بازار خودرو چین گرانتر است؟

گواهی اسقاط تاکسی گران شد / تازه ترین تغییرات گواهی اسقاط خودروهای فرسوده

واردات خودرو به ایران مخالفان دولتی دارد / تحلیل آمار فراوری و واردات خودرو

صابر خسروی دومین سکوی قهرمانی خود را در مسابقه رالی Kocaeli ترکیه بدست آورد

تعویق بازگشایی سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی به هفته آینده

موعد تحویل سایپا اطلس تغییر کرد / مقصر اصلی کیست؟

منبع: بیت ران
انتشار: 22 آذر 1402 بروزرسانی: 22 آذر 1402 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 2311

به "تاکسی برقی ایران خودرو با این مشخصات به بازار می آید ، قیمت و تجهیزات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکسی برقی ایران خودرو با این مشخصات به بازار می آید ، قیمت و تجهیزات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید