هواپیمایی لوفتهانزا ، یک قرن حضور پیروز در صنعت هوانوری

به گزارش بهترین مقاله، لوفتهانزا بزرگترین ایرلاین آلمان و قاره اروپا و از مشهورترین شرکت های هواپیمایی در دنیا است که با ناوگان هوایی بزرگ و قدرتمندش بیشترین تعداد پرواز و حمل مسافر را در اروپا دارد. هم اکنون این شرکت به عنوان یکی از شرکت های هواپیمایی سطح بالا که خدماتی بهتر و البته گران تر از سایر شرکت ها ارائه می دهد شناخته می گردد. هواپیمایی لوفتهانزا یکی از پردرآمدترین ایرلاین های دنیا است و از فرودگاه امام در ایران به مقصد فرانکفورت پرواز دارد.

هواپیمایی لوفتهانزا ، یک قرن حضور پیروز در صنعت هوانوری

تاریخچه لوفتهانزا

آغاز به کار لوفتهانزا به سال 1926 میلادی بازمی گردد؛ زمانی که فعالیت شرکت در برلین آغاز شد و تا سال 1945 که خدمات شرکت پس از حمله نازی ها به حالت تعلیق عایدی، نیز به عنوان ایرلاین بزرگ آلمان شناخته می شد. اما در سال 1953 ایرلاین نوی با نام لوفتاگ در شهر کلن تاسیس شد تا جایگزین لوفتانزایی باشد که اکنون بیشتر فعالیت هایش نظامی شده بود.

این ایرلاین در سال 1954 با خرید نام و لوگوی لوتهانزا ادامه دهنده راه شرکت قدیمی و شناخته شده لوفتهانزا شد. از سال 1955 پروازهای داخلی شرکت مجددا آغاز شد و اندکی پس از آن پروازهای خارجی شرکت نیز به مقصد لندن، پاریس، مادرید و نیویورک آغاز شد. در این دوره لوفتانزا سه پرواز در هفته به تهران داشت. لوفتانزا تا سال 1989 و فروریختن دیوار برلین اجازه پرواز به هیچ کدام از قسمت های شرق و غربی شهر را نداشت. لوفتانزا در نیم قرن اخیر با خرید هواپیماهای جت و دوربرد ناوگان خود را تقویت و به سرعت رشد نموده است.

هواپیماهای لوفت هانزا

ناوگان هوایی لوفتهانزا در حال حاضر از هواپیماهای بزرگ و مجهز ایرباس و بویینگ تشکیل شده است و 32 هواپیمای بوئینگ 747 و بعلاوه 239 هواپیمای ایرباس شامل ایرباس های 319، 320، 320 نئو، 321، 330، 340، 350 و 380 دارد. گنجایش مسافر در این هواپیماها از 138 نفر در ایرباس 319 آغاز می گردد و به 509 نفر در ایرباس ای 380 این شرکت می رسد.

لوفتهانزا بعلاوه 130 هواپیمای نو نیز به شرکت های بوئینگ و ایرباس سفارش داده است که 20 فروند از آنها بوئینگ 727 و 110 فروند دیگر شامل 51 ایرباس 320 نئو، 40 ایرباس 321 نئو و 19 ایرباس 350 است.

کلاس های پروازی لوفتهانزا

هواپیمایی لوفتهانزا به داشتن پروازهای راحت به خصوص در مسیرهای طولانی معروفیت دارد. کلاس های مختلف پرواز لوفتهانزا از کابین های لوکس و راحت آغاز می گردد و حتی صندلی های معمولی اکونومی هم در این هواپیمایی امکانات و راحتی بیشتری در سفر برای مسافران در نظر گرفته شده است. این کلاس ها در پروازهای مختلف تغییر می نماید و به همین دلیل همواره ثابت (مطابق آنچه در ادامه نوشته شده) نیست و حتما قبل از پرواز باید آنالیز گردد.

فرست کلاس

این کلاس در هواپیماهای بزرگ و غول پیکر ایرباس 330، 340، طبقه بالای ایرباس 380 و طبقه بالای بوئینگ 747 ارائه می گردد؛ هر صندلی به تخت دو متری تبدیل می گردد و امکاناتی همانند شارژر، غذای دلخواه و خدمات فرودگاهی از جمله کانتر جداگانه در بعضی فرودگاه ها و بعضی دیگر از خدمات فرودگاهی را شامل می گردد.

وزن بار مجاز فرست کلاس لوفتهانزا در داخل کابین دو کیف دستی با حداکثر وزن 8 کیلوگرم است و امکان تحویل سه چمدان تا وزن حداکثر 32 کیلوگرم به بخش بار نیز وجود دارد.

بیزنس کلاس

این کلاس نیز در هواپیماهای بزرگ شرکت لوفتهانزا ارائه می گردد و صندلی های تختخواب شو و امکانات دیگر نیز برای مسافران فراهم می نماید. این شرکت قرار است از سال 2020 با تحویل بوئینگ های 777 نوش برنامه های نوی برای بیزنس کلاس پیاده کند.

وزن بار مجاز بیزنس لوفتهانزا در داخل کابین دو کیف دستی با حداکثر وزن 8 کیلوگرم است و امکان تحویل دو چمدان تا وزن حداکثر 32 کیلوگرم به بخش بار نیز وجود دارد.

پریمیوم اکونومی

کلاس پریمیوم اکونومی این شرکت در سال 2014 راه اندازی شد و صندلی هایی با فضای بیشتر نسبت به کلاس اکونومی و جای دست راحت تر و بزرگتر در اختیار مسافران قرار می دهد.

وزن بار مجاز کلاس پریمیوم اکونومی در داخل کابین یک کیف دستی با حداکثر وزن 8 کیلوگرم است و امکان تحویل یک چمدان تا وزن حداکثر 23 کیلوگرم به بخش بار نیز وجود دارد.

اکونومی

کلاس اکونومی لوفتهانزا صندلی های راحتی عادی دارد و با غذا و نوشیدنی رایگان از مسافران پذیرایی می نماید. مانیتور صوتی و تصویری از دیگر امکانات این کلاس پروازی است.

وزن بار مجاز کلاس اکونومی در داخل کابین یک کیف دستی با حداکثر وزن 8 کیلوگرم است و امکان تحویل یک چمدان تا وزن حداکثر 23 کیلوگرم به بخش بار نیز وجود دارد.

کلاس های پروازی لوفت هانزا در هواپیماهای مختلف و مسیرهای مختلف تغییر می نماید و همواره ثابت نیست. اگر قصد سفر با این ایرلاین را دارید حتما کلاس های پروازی، مقدار بار مجاز و سایر موارد را هنگام خرید چک کنید.

پروازهای لوفتهانزا به ایران

هواپیمایی لوفت هانزا در تمامی روزهای هفته از فرودگاه امام تهران به مقصد فرانکفورت پرواز دارد.

برای چک کردن پروازها و خرید بلیط فرانکفورت کلیک کنید.

خرید بلیط لوفتهانزا

خرید بلیط هواپیما لوفتهانزا نیز همانند بلیط دیگر ایرلاین ها، در خبرنگاران فراهم شده است و شما تنها کافی است به صفحه ایرلاین لوفتهانزا مراجعه کنید و پرواز مورد نظر خود را جستجو کنید. خوب است بدانید که برای خرید بلیط لوفتهانزا در خبرنگاران حتما نیازی نیست که مبدا یا مقصد شما ایران باشد و بدون هیچ دغدغه ای می توانید بلیط پروازهای لوفتهانزا از هر نقطه از جهان به هر نقطه دیگری در جهان را به راحتی و با چند کلیک به صورت آنلاین بخرید.

ویدیو معرفی صندلی و کابین نو هواپیمایی لوفت هانزا:

حوادث هوایی لوفتهانزا

تاریخ شرکت لوفتهانزا خالی از حوادث هوایی نیست و اتفاق ناگواری نیز در این یک قرن فعالیت به وقوع پیوسته است؛ اتفاقاتی که لوفتهانزا به خوبی از آنها درس گرفته تا در دو دهه بدون هیچ رویداد ناگواری نام خود را بیش از پیش مطرح کند.

در 11 ژانویه 1959 هواپیمای این شرکت که از هامبورگ حرکت نموده بود به ساحل ریودوژانیرو برخورد کرد و 36 مسافر و خدمه این شرکت جان خود را از دست دادند و تنها یاری خلبان و دو نفر از خدمه جان سالم به در بردند.

در دسامبر 1961هواپیمای بویینگ 720 لوفتهانزا در پرواز آموزشی به علت نامشخصی سقوط کرد و هر سه خدمه پرواز جان خود را از دست دادند.

در دسامبر 1964 بویینگ 720 دیگری از این شرکت در پرواز آموزشی سقوط کرد تا دومین حادثه برای بویینگی از این نمونه رخ دهد. در این حادثه سرنشینان جان خود را از دست دادند.

در ژانویه 1966 پرواز فرانکفورت به برمن در نزدیکی فرودگاه برمن دچار حادثه شد و همه 42 مسافر و 4 خدمه جان خود را از دست دادند.

اما در نوامبر 1974 بزرگترین حادثه مرگبار این شرکت رخ داد؛ در این حادثه که اولین حادثه هوایی بویینگ 747 به شمار می رفت، هواپیما دقایقی پس از برخواستن از فرودگاه بین المللی جومو کنیاتا در شهر نایروبی کنیا، سقوط کرد. در این حادثه 55 نفر از 140 مسافر هواپیما و 4 نفر از 17 خدمه جان خود را از دست دادند.

منبع: فلای تودی
انتشار: 17 آذر 1401 بروزرسانی: 17 آذر 1401 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 2181

به "هواپیمایی لوفتهانزا ، یک قرن حضور پیروز در صنعت هوانوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواپیمایی لوفتهانزا ، یک قرن حضور پیروز در صنعت هوانوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید