همه موانع در عملیات بهسازی 500 کیلومتر پیاده راه، حذف می شوند

به گزارش بهترین مقاله، شهر: تقریباً 100 درصد موانع در عملیات بهسازی 500 کیلومتر راستا پیاده راه و ساخت دوچرخه، حذف می شوند. اما گاهی اوقات موانعی وجود دارند که حذف آن ها زمان بر است.

همه موانع در عملیات بهسازی 500 کیلومتر پیاده راه، حذف می شوند

صفا صبوری دیلمی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در مصاحبه با شهر، درباره پروژه بهسازی پیاده راه ها و ساخت راستا دوچرخه شرح داد: طراحی پروژه عملیات بهسازی پیاده راه و ساخت راستا دوچرخه نزدیک به 10 ماه زمان برده است. هزار 400 کیلومتر راستا طراحی شده است که به نوعی این عدد نشانگر ورود به سال 1400 است.

او ضمن اشاره به هدف گذاری 500 کیلومتر راستا برای عملیات اجرایی سال 1399، گفت: این پروژه عظیم از چهار پروژه کوچک (طراحی راستا دوچرخه، بهسازی راستا پیاده راه، مناسب سازی پیاده راه، طراحی مبلمان شهری و راستاهای سبز) تشکیل شده است. این داده ها تبدیل به یک نقشه عظیم هزار و 400 کیلومتری شده است. این نقشه به عنوان استراتژی شهرداری تهران در ساخت هزار و 400 کیلومتر راستا است.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه نزدیک به 20 هزار کیلومتر پیاده راه در تهران وجود دارد، اضافه نمود: براساس حرکت شهروندان با دوچرخه، پیاده، تفریحی و .. هزار و 400 کیلومتر راستا طراحی شده است. این میزان راستا در فاز نخست، ظرف سه سال ساخته می گردد که پس از تکمیل، احتیاج بیشتر پیاده روی شهروندان تهرانی فراهم خواهد شد.

صبوری دیلمی معتقد است که پیاده روی باید به معنای دسترسی، پیوستگی راستا، جذابیت، امکان خرید و .. باشد. همچنین راستا ورود و خروج از ایستگاه های مترو بسیار مهم هستند که می بایست استانداردهای لازم در آن رعایت گردد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اعلام بهسازی بیش از 250 کیلومتر تا 15 آذر 1399، بیان نمود: امکان دارد که بخشی از پروژه با تأخیر روبرو گردد که علت آن شیوع ویروس کرونا و مسائل مالی ناشی از کرونا که درآمدهای شهرداری را به شدت کاهش داده، است. البته کوشش می گردد که در کمتر از سه ماه باقی مانده، به هدف 500 کیلومتر نزدیک شویم.

او ضمن اشاره به فرهنگ طراحی پیاده راه شهری در تهران، گفت: باید پیاده راه های شهر عریض تر و انسان محورتر گردد. جامعه جهانی نیز همینگونه به شهرها نگاه می نماید. میل و اشتیاق به پیاده روی و دوچرخه سواری در سراسر جهان افزایش یافته است. باید از راستا خودروها به پیاده راه ها اضافه نمود. معاونت فنی و عمران تا 1400 این عملیات را با سرعت و شدت بالا انجام می دهد.

به گفته صبوری دیلمی؛ دوره بعدی مدیریت شهری باید این طرح را ادامه دهد چرا که یک پروژه هدفمند در شهر تهران است.

او درباره مناسب سازی 500 کیلومتر راستا پیاده راه، شرح داد: تمامی موانع در 500 کیلومتر راستا پیاده راه رفع خواهد شد. تقریباً 100 درصد موانع در عملیات بهسازی پیاده راه ها، حذف می شوند. اما گاهی اوقات موانعی وجود دارند که حذف آن ها زمان بر است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با تأکید براینکه براساس طراحی اجرا شده تمامی موانع باید در پیاده راه ها برداشته شوند، اضافه نمود: باید پیاده راه های برای معلولان دسترس پذیر باشند و عبور ویلچر و نابینا در آن لحاظ شده باشد. آموزش مناسب سازی به پیمانکاران شهرداری با همکاری جامعه معلولان شروع شده است.

خبرنگار: ملیکا هاشمی

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 18 بهمن 1399 بروزرسانی: 18 بهمن 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 1436

به "همه موانع در عملیات بهسازی 500 کیلومتر پیاده راه، حذف می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه موانع در عملیات بهسازی 500 کیلومتر پیاده راه، حذف می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید