معرفی مکان های گردشگری شهر کیف در اوکراین، تصاویر

به گزارش بهترین مقاله، برترین مکان های جالب شهر کیف را برای شما داریم که در اروپا قرار گرفته است و عمارت های بسیار جالب در آن جا قرار گرفته است که شما را با آن آشنا می کنیم. اوکراین دارای آب و هوای معتدل قاره ای می باشد در این کشور باران های فصلی و منطقه ای بسیار متفاوت می باشد چشم انداز ها طبیعی اوکراین بسیار مجذوب کننده و سالانه گردشگران زیادی

معرفی مکان های گردشگری شهر کیف در اوکراین، تصاویر

را به خود جلب می کند اوکراین دارای پارک ها و منطقه ها جنگلی بسکمک هست گذشته از این که اوکراین یا روسیه موجودیت داشته باشند؛ کیف Kiev شهری برای زندگی بود. شهری که با قامتی بلند در طول تاریخ ایستاده و چشم انداز ها طبیعی آن هر دنیاگردی را به خود مجذوب می کند.گفته شده تمدن اسلاو شرقی از این نقطه رشد کرد.

گرچه بازسازی های گسترده نمی گذارد چهره کهن شهر را تشخیص دهید اما واقعیت این هست که کیف سرد و گرم روزگار را چشیده هست. شهری که در طول یک دهه، صحنه دو انقلاب بوده و نام مرکز را هم به دوش میکشد، یک شهر شورشیو پویا محسوب می گردد.

جاذبه های تاریخی شهر اندک هست که بیشتر انها مربوط به معماری مجذوب کننده ترکیبی هست. با این حال، همین تعداد اندک هم ارزش بازدید را دارد. از سوی دیگر در خیابان های قدیمی شهر می توانید در پی فرهنگ اوکراین بگردید؛ در کلیساهای پر زرق وبرق قدم بزنید و از میراث دنیای یونسکو بازدید کنید. کیف از نظر جغرافیایی در مرکز اروپا قرار گرفته و بخشی از ویژگی ها و هویت شرق و غرب این قاره را به طور ترکیبی داراست.

کیف که یکی از قدیمی ترین شهرهای اروپای شرقی هست معماری مجلل قرون وسطا را با ساختمان های بلوک بندی شده استالینی ترکیب و چشم انداز ای کم نظیر در برابر چشمان مان خلق می کند. علی رغم این که هر اتفاق سیاسی در اوکراین، ریشه در کیف دارد این شهر نوعی آرامش وهم آور را تجربه میکند که در برابر آشفتگی سیاسی

و مبارزات این سرزمین مثال زدنی هست. بخشی از سفرتان را بازدید از کلیسای جامع سنت سوفیا و گردش در مراکز خرید پر میکند اما کیف فراتر از تاریخ هست. شما میتوانید رشد و توسعه ای را که شهر در سال های نو تجربه کرده از نزدیک مشاهده نمایید و در ضربان پر هیجان آن مشارکت کنید.

چگونه برویم؟

برای درخواست ویزای اوکراین باید به سفارتخانه این کشور در میدان ونک استان تهران مراجعه کنید. مدارک لازم برای درخواست ویزا شامل اصل گذرنامه، 2 قطعه تصویر 6 در 4، فرم تمکن مالی، مدارک شغلی و برگه های رزرو بلیت هست. برای رسیدن به کیف می توانید از خطوط هوایی ترکیش، آذربایجان و لوفت هانزا بهره گیری کنید.

تقویم سفر

کیف آب و هوای قاره ای و مرطوب دارد . تابستان های آن غالبا مرطوب و گرم هست و زمستان های سردی دارد. با این وجود اوایل بهارخردادماه و پاییز آذر هم حال و هوای تابستانی و زمستانی دارد. بحبوحه فصل دنیاگردی این شهر در ماه های مرداد و شهریور هست. در این زمان پیدا کردن مکان اقامت و بلیت کمی سخت و گرچه گران هست.

بهمن ماه تا اردیبهشت هم دمای هوا تا حدود زیادی مساعد هست و اگر شانس با شما یار باشد میتوانید از جاذبه های طبیعی شهر لذت ببرید. اضافه بر این خرداد تا مهر هم زمان مناسبی برای سفر به مرکز اوکراین هست. از سوی دیگر جشنواره های بسکمک هم در طول سال برگزار می گردد و اگر دوست دارید در طول سفرتان سری به یک جشنواره بزنید باید از گذشته تقویم مناسبتی شهر را ورق بزنید.

گردش در شهر

کیف یک شهر بزرگ هست و برای گردش در آن، در تعداد زیادی از موارد لازم هست که از وسایل نقلیه عمومی و یا تاکسی بهره گیری کنید. سامانه حمل و نقل عمومی این شهر بسیار گسترده و کاراست و در بیشتر نقاط مهم شهر ایستگاه های مترو، تراموا و اتوبوس برقی وجود دارد.

این وسایل نقلیه عمومی ارزان ترین و سریع ترین راه ها برای گردش در شهر هست. در کیف هم مثل شهرهای بزرگ اروپایی به آسانی میتوانید از طریق تلفن و یا در خیابان تاکسی بگیرید. برای تماس تلفنی تاکسی کافی هست شماره های 058 و 059 را به علت بسپارید.

جشنواره های کیف

مردم کیف در برگزاری جشن ها و جشنواره های گوناگون تبحر خاصی دارند. رویدادهای فرهنگی در این شهر بسیار اهمیت دارند و باشکوه برگزار میگردد. در بین معروفترین رویدادهای فرهنگی کیف باید به روز کیف اشاره کنیم که سالانه در خاتمه ماه مه برگزار می گردد. روز کیف غالبا همراه با مرنامی چون سیرک و شعبده بازی هست.

همه ی ساله از سراسر دنیا هنرمندان ، نوازندگان، دلقک ها و موسیقیدان ها راهی مرکز اوکراین می شوند و در کنار مردم این روز را جشن میگیرند. جشنواره موسیقی تابستانه هم یکی دیگر از رویدادهای محبوب این سرزمین هست که همۀ ساله} از ماه مه تا اوت برگزار می گردد. در این جشنواره می توانید همراه با نوازندگانی از سراسر دنیا موسیقی محلی،

جاز و کلاسیک را گوش کنید. یکی دیگر از رویدادهای برجسته فرهنگی کیف، جشنواره بین المللی فیلم مولودیست هست. این جشنواره که از قدیمی ترین جشنواره های اروپای شرقی هست و زیر نظر فدراسیون دنیای تهیه کنندگان برگزار میگردد، باهدف

ترویج سینمای حرفه ای در بین جوانان همراه با برگزاری کارگاه های آموزشی گوناگون از 24 اکتبر تا اول نوامبر برگزار می گردد.

اندروز دیسنت یکی از قدیمی ترین و زیباترین محله های شهر هست که از خیابان های پیچ در پیچ تشکیل شده. شما می توانید در این خیابان با هنر روزمره مردم شهر آشنا شوید و انواع صنایع دستی و سوغاتی مورد نیاز خود را تهیه کنید

زنجیره سبز

میگویند در تابستان یک نفر میتواند بدون این که از سایه درختان خارج گردد ، طول کیف را پیاده بپیماید. این شاخصه اصلی کیف هست که می توانید در دو باغ گیاه شناسی و پارک های کوچک و بزرگ آن مشاهده نمایید. در بین چندین جزیره ای که در رودخانه دنیپِر در بین کیف واقع شده است، هایدروپارک از همۀ پیشرفته تر هست .

می توان با مترو یا خودرو به این پارک رفت. در مرکز کیف زیاد اتفاقات مهم فرهنگی و تفریحی در شب های تابستان انجام می پذیرد . برای این منظور غالبا از تردد اتومبیل ها در آن زمان پیشگیری می کنند تا مسافران از رستوران ها، باشگاه ها و تجمعات تفریحی بیشترین بهره را ببرند. اگر به این شهر سفر کردید پیشنهاد میکنیم که در یکی از این رویدادها شرکت کنید.

آندریوسکی نام مهمترین و مشهور ترین خیابان کیف هست که بیشترین جاذبه های فرهنگی در آن موجود هست. قصر ریچارد شیر دل، کلیسای سنت اندرو به سبک باروک، منزل نویسنده مشهور ؛ میخاییل بولگاگف، یادمان یاروسلاو و بسکمک بناهای دیگر در این منطقه قرار دارند که حتما باید از آن ها مشاهده کرد. در حومه جنوبی شهر،

در نزدیکی دهکده تاریخی پایروهیو یک موزه در فضای باز به مساحت 1.5 کیلومتر مربع وجود دارد که به نام موزه معماری مردمی و آینه زندگی اوکراین مشهور هست. در این منطقه تعداد زیادی دهکده کوچک وجود دارد که نمایانگر معماری روستایی اوکراین هست.

از زمانی که قانون آزادی دنیاگردی در منطقه اروپا در سال 2005 اجرا شد، کیف شاهد افزایش چشمگیر دنیاگرد بوده هست. تا حدی که در بین سال های 2008 تا 2009 نزدیک به 23درصد به مقدار دنیاگردان شهر افزوده شده هست. در سال 2009 تعداد 1.6 میلیون نفر در هتل های کیف اقامت کردند که 259 هزار نفر آن نزدیک به 16 درصد خارجی بوده اند.

برترین مکان اقامت

در سال های نو با رونق صنعت دنیاگردی در شهر بر تعداد هتل ها هم افزوده شد. شما می توانید در مرکز اوکراین انتخاب های مختلفی را با دقت به بودجه و امکانات هتل انتخاب کنید.

آشپزخانه مجزا

نقطه متمایز کننده هتل گریگوآرGreguar در این هست که هر کدام از اتاق های این هتل مجهز به یک آشپزخانه هست . بنابراین می توانید برای خودتان آشپزی کنید. گرچه کیف از نظر رستوران و غذا های لذیذ چیزی کم ندارد اما شما در گریگوآر به نوعی خودتان را در منزل تصور می کنید. این هتل که در مرکز کیف واقع شده اتاق های خوشگل همراه با اینترنت پر سرعت بی سیم در اختیارتان می گذارد. برای اقامت در این هتل 5 ستاره باید شبی 100 دلار بپردازید.

آرام و دوست داشتنی

هتل بونتیاک با یک محیط آرام و دوست داشتنی درست در وسط شهر واقع شده هست و شما میتوانید با یک پیاده روی 5 دقیقه ای به دو میدان اصلی شهر بروید. این هتل دوست داشتنی روی تپه کیف واقع شده هست. به همین علت تماشای چشم انداز شهر برای تان امکان پذیر هست. اتاق های این هتل کوچک اما مجهز هست و صبحانه در اتاق ها سرو می گردد. برای اقامت در این هتل باید شبی 71 دلار بپردازید.

مرکز شهر

هتل سانفلاور در میدان مایدان واقع شده اما موقعیت هتل به گونه ای هست که از ترافیک پر سر و صدا و ازدحام جمعیت خیابان خبری نیست. اتاق های این هتل با رنگ روشن و امکانات کافی برای اقامت احساس خوبی در شما ایجاد می کند. اینترنت پر سرعت این هتل رایگان هست و تمام اتاق ها مجهز به تلویزیون، بالکن، حمام اختصاصی و لوازم بهداشتی رایگان هست. برای اقامت در این هتل باید شبی 50 دلار بپردازید.

سرویس دهی مفید

هتل پریمیر لیبید Lybid جزو هتل هایی هست که در زمان شوروی سابق تاسیس شد اما با سرویس دهی محبت آمیز و تغییرات داخلی توانست از رقبای هم دوره خود جلو بیفتد. این هتل 5 دقیقه تا ایستگاه مترو و قطار فاصله دارد. بنابراین دسترسی شما به نقاط گوناگون شهر آسان هست.

اتاق های این هتل راحت، مرتب و مجهز هست. تلویزیون ماهواره ای، حمام مدرن و نمای پانورامای شهر، از ویژگی های اتاق های هتل هست. برای اقامت در این هتل 5 ستاره باید شبی 33 دلار بپردازید.

طعم های غیرمنتظره

مجذوب کنندهیت مرکز اوکراین در آثار تاریخی و معماری خلاصه نمیگردد . تجربیات غیرمنتظره آشپزی مردم این سرزمین هم شما را شگفت زده خواهد کرد. رستوران های بسکمک در سال های نو در کیف راه اندازی شده که در مدت کوتاهی توانسته اند جای خود را در بین مردم باز کنند. در خیابان های توریستی شهر شما می توانید

انواع رستوران های بین المللی را بیابید و از غذا های محلی لذت ببرید. رستوران کاناپا Kanapa در خیابان آندروز دیسنت یکی از معروفترین رستوران های این شهر هست که تلاش دارد آداب سنتی اروپای شرقی را برای سرو غذا رعایت کند. تمام وعده های خوراکی همراه با موسیقی زنده سرو میگردد و شما میتوانید تابستان ها غذای تان را در بالکن خنک این رستوران میل کنید. اگر دوستدار غذا های گیاهی و فضای آرامی چون یک کتابخانه محبت آمیز هستید،

بهتر هست سری به رستوران ایمبیر بزنید؛ رستورانی که در آن میتوانید انواع غذا های گیاهی لذیذ را مطابق با ذائقه خود بیابید. در این رستوران همین طور انواع چای و آب میو های تازه هم سرو میگردد. اگر عاشق پاستا و ماکارونی هستید، باید سری به رستوران کارپاچیوCarpaccio بزنید.

72 ساعت در مرکز اوکراین

پیشینه تاریخی کیف به قرن 5 بازمی گردد. گردش در شهری که یکی از قدیمی ترین شهرهای شرق اروپاست و نام مرکز و بزرگ ترین شهر اوکراین را یدک می کشد، نیاز به برنامه ریزی دارد. با این وجود در حال حاضر هیچ دفتر دنیاگردی رسمی در کیف وجود ندارد. بنابراین بهتر هست برای به دست آوردن اطلاعات در مورد این شهر گذشته از سفر اقدام کنید. از آژانس های مسافرتی محلی هم میتوانید کمک بگیرید.

روز اول

گردش مذهبی

کلیسا گردی یکی از بایدهای سفر به کیف هست. با گردش در کلیساهای این شهر با تاریخ، فرهنگ و هنر مردم این سرزمین آشنا میشوید.

کلیسای محبوب

آلبوم صومعه و کلیسای کیف پچرسکی لاوراKievo-Pechersky Lavra که در تپه های غربی رودخانه دنیپر واقع شده محبوب ترین جاذبه این شهر هست. این آلبوم که برای مسیحیان ارتودوکس اهمیت ویژه ای دارد از نظر تاریخی هم جالب هست. صومعه زیرزمینی این آلبوم در سال 1051 از طریق سنت آنتونی تاسیس شد.

کلیسای گنبد طلایی بعد از صومعه تاسیس و در نهایت از زمین های اطراف آن برای دفن راهبان بهره گیری شد. این کلیسا جزو میراث دنیای یونسکوست و آرامگاه قدیسان بسکمک در آن واقع شده است.

کلیسای جامع سنت سوفیا

کلیسای جامع سنت سوفیا قدیمی ترین کلیسای اوکراین هست که در سال 1037 از طریق شاهزاده یاروسلاو بزرگ ساخته شده هست. سیزده قبه طلایی که در بالای برج سفید قرار گرفته از 76 متری این بنا دیده می گردد. برج ناقوس طلایی رنگ این کلیسا هم در نوع خود کم نظیر هست. در داخل کلیسا فضای قدیمی بیزانس دست نخورده مانده و شما میتوانید تابوت شاهزاده موسس کلیسا را در کلیسای کوچک شمالی مشاهده نمایید.

صومعه تاریخی

گرچه تاریخ تاسیس صومعه سنت میخاییل به قرن 12 برمی گردد اما ساختار گنبد طلایی و آسمان آبی آن بیش از یک دهه قدمت ندارد. کلیسای سنت میخاییل در سال 1937 از طریق استالین تخریب شد و امروز بقایایی از آن برجای مانده هست. در این کلیسا اثری تاریخی واقع شده است که به دوران قحطی اوکراین در سال های 1932 و 1933 اشاره دارد.

روز دوم

گردش تاریخی

تاریخ کیف بخش جدایی ناپذیر این سرزمین هست؛ شهری که یکی از قدیمی ترین شهرهای اروپاست و گرچه تا حدود زیادی تاریخ خود را از دست داده اما برای بازسازی خود سعی کرده هست.

گیت طلایی

گیت طلایی برای آخرین بار در سال 1982 بازسازی شد تا بقایای به جا مانده از دیوار دژهای قرون وسطایی برای همۀ وقت} پابرجا بماند. دیوار در اصل در سال 1017 ساخته شد و دروازه ورودی اصلی به شهر بود. در طول تاریخ این دژ حملات بسکمک را متحمل شد و در قرن 13 تا حدود زیادی از طریق مغولان از بین رفت. این اثر که در یونسکو هم به ثبت رسیده یکی از جالب ترین نقاط شهر هست.

موزه ملی چرنوبیل

این موزه ترکیبی از بازنمایی های هنری از فاجعه نیروگاه انرژی هسته ای چرنوبیل هست. سه اتاق این موزه حاوی اسناد طبقه بندی شده، نقشه ها، تصویر ها، اتومبیل آلات ساختمانی و آثار مربوط به منطقه ممنوعه هست. در این موزه میتوانید چرنوبیل گذشته و بعد از فاجعه نیروگاه هسته ای را به خوبی بشناسید؛ شهری که هنوز هم برای زندگی خطرناک هست.

موزه ملی تاریخ جنگ

موزه ملی تاریخ جنگ آلبوم ای عالی از اسناد و مدارک حضور و نقش اوکراین در جنگ دنیای دوم هست. در حمله نازی ها در جنگ دنیای دوم به این شهر جمعیت کیف به طور یکباره نصف شد و تاثیرات انکار ناپذیری در این سرزمین بر جای گذاشت. این موزه با بیش از 300 هزار اثر تاریخی بزرگ ترین موزه اوکراین هست.

روز سوم

ماجراجویی

کیف، سرزمین ماجراجویان هست. اگر شما هم به اکتشاف علاقه دارید و میخواهید از رازهای سر به مهر این سرزمین با خبر شوید و از طبیعت آن لذت ببرید، با ما همراه شوید.

هنر روزمره مردم

اندروز دیسنت Andrews Descent یکی از قدیمی ترین و زیباترین محله های شهر هست که از خیابان های پیچ در پیچ تشکیل شده. شما می توانید در این خیابان با هنر روزمره مردم شهر آشنا شوید و انواع صنایع دستی و سوغاتی مورد نیاز خود را تهیه کنید. گالری های متعدد هنری، مغازه های دنیاگردی و کافه های بسکمک در این منطقه در دسترس تان خواهد بود.

پارکی برای قایقرانی

هیدروپارکHydropar در ساحل چپ رودخانه دنیپر قرار گرفته و از طریق پلی که در زمان شوروی ساخته شد قابل دسترسی هست. سواحل این پارک برای قایقرانی، ماجراجویی و انواع ورزش های ساحلی مناسب هست. در اطراف پارک رستوران ها، کافه ها و باشگاه های فضای بازی وجود دارد که مردم شهر برای تفریحات هرروز از آن ها بهره گیری می کنند. راستا جنگلی و باتلاق مثل این منطقه برای پیاده روی و قدم زدن مناسب هست.

باغ گیاه شناسی ملی

باغ گیاه شناسی ملی که متعلق به آکادمی ملی علوم هست در نزدیکی ساحل رودخانه دنیپر واقع شده هست. تماشای باغ با گل های یاس در فصل بهار یکی از لذت های سفر به کیف هست. در نزدیکی باغ صومعه ویدوبیچی Vydubychi واقع شده است که متعلق به قرن 11 هست و ارزش بازدید دارد.

منبع: گردشبان
انتشار: 22 مرداد 1400 بروزرسانی: 22 مرداد 1400 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 1772

به "معرفی مکان های گردشگری شهر کیف در اوکراین، تصاویر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی مکان های گردشگری شهر کیف در اوکراین، تصاویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید