نقص فنی دردسرساز هواپیماها و تحریم قطعات

به گزارش بهترین مقاله، تهران (پانا) - ظرف چند روز گذشته 3 حادثه هوایی و نقص هواپیماها باعث بازگشت هواپیما به فرودگاه و معطلی زیاد مردم شده است.

نقص فنی دردسرساز هواپیماها و تحریم قطعات

به گزارش اقتصاد آنلاین، امروز هواپیمای فوکر پرواز شماره 423 که از شیراز به مقصد تهران پرواز داشت، ناگهان در آسمان درب قسمت بار آن باز شده و خلبان را ناچار به برگشت به فرودگاه کرد.

حسین جهانی، مدیر روابط عمومی ایران ایر با اعلام این شرحات گفت که نقص فنی در پرواز شیراز - تهران رخ داد که منجر به معطلی پنج ساعته مردم شد تا هواپیما درست گردد و مسافران را جابه جا کند. مسافران این پرواز نسبت به معطلی طولانی در فرودگاه و جایگزین نشدن هواپیما اعتراض کردند.

پیش از این در 15 دی سال جاری هم هواپیمای اصفهان-مشهد دچار سانحه شد. حسن امجدی، مدیرکل فرودگاه های اصفهان در این زمینه به مهر شرح داد که هواپیمای پرواز اصفهان-مشهد به علت نقص فنی در چرخ اصلی سمت چپ از راستا منحرف و در حاشیه باند فرودگاه متوقف شد.

وی اضافه کرد: از 117 مسافری که در این پرواز بودند سه نفر دچار جراحت سطحی شدند و خوشبختانه شرایط عمومی آن ها خوب است. عباس عابدی، سخنگوی مرکز اورژانس استان اصفهان هم در این زمینه شرح داده است که پنج نفر از مسافران پرواز اصفهان-مشهد بر اثر انحراف هواپیما از باند فرودگاه مصدوم شدند.

عباس عابدی با بیان اینکه این حادثه ساعت 17 و 20 دقیقه به مرکز اورژانس استان اصفهان گزارش شده است، اضافه کرد: دو واحد آمبولانس اورژانس و یک اتوبوس آمبولانس برای امدادرسانی به این حادثه اعزام شدند. مصدومان حادثه یک نفر مسافر خانم 30 ساله از ناحیه پا دچار آسیب دیدگی شد و همراه با خانم 50 ساله که دچار فشار خون شد به بیمارستان فارابی منتقل شدند.

سخنگوی مرکز اورژانس استان اصفهان اضافه کرد: یک آقا نیز دچار مشکل قلبی شد که همراه با خانم 76 ساله و آقای 63 ساله در فرودگاه درمان شدند.

این موضوع در حالی رخ می دهد که روز 14 دی ماه هم خبرگزاری فارس از نقص فنی هواپیمای قشم ایرلاین شیراز-تهران خبر داده بود. صابر نوروزی، مدیر روابط عمومی قشم ایرلاین شرح داده بود پرواز شامگاه 13 دی که مقرر بود ساعت 6 عصر از شیراز به تهران انجام گردد، به علت نقص فنی با تاخیر روبرو شد.

وی ادامه داد: قبل از حرکت، تاخیر یک ساعت و نیمه به وسیله پیامک به مسافران اعلام شده بود اما پس از حضور مسافران در فرودگاه نیز بر اثر نقص فنی، چند ساعت دیگر تاخیر ایجاد شد که در مجموع پس از 5 ساعت و نیم تاخیر، در نهایت این پرواز آخر شب انجام شد.

این اتفاقات در حالی رخ می دهد که مجتبی یوسفی، عضو هیات رئیسه مجلس پیش از این به خانه ملت گفته بود که حدود 70 درصد هواپیماهای ایران به علت تحریم و نبود قطعه زمین گیر شده اند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 9 خرداد 1401 بروزرسانی: 9 خرداد 1401 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 2058

به "نقص فنی دردسرساز هواپیماها و تحریم قطعات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقص فنی دردسرساز هواپیماها و تحریم قطعات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید