راه آهن خزر به خلیج فارس سال جاری افتتاح می گردد؟

به گزارش بهترین مقاله، راه آهن خزر به خلیج فارس بسیار برای کور اهمیت دارد و می تواند بار زیادی از حمل و نقل را به دوش بکشد. اما آیا انتها مسال افتتاح می گردد؟

راه آهن خزر به خلیج فارس سال جاری افتتاح می گردد؟

خبرنگاران - محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور با بیان اینکه یکی از مسائل بسیار مهم این بود که بتوانیم کریدور شمال به جنوب را تکمیل کنیم، گفت: در حال حاضر هم خط ریلی رشت به بندر کاسپین واقع در منطقه آزاد انزلی به فاصله 40 کیلومتر در دست اجرا واقع شده است که خوشبختانه با کوشش های شرکت زیرساخت و وزارت راه و شهرسازی جهت آماده شده تا این طرح نیز امسال به اتمام برسد.

در حاشیه مراسم ریل گذاری خط آهن رشت - کاسپین در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: دولت در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی برای توسعه شبکه ریلی کشور، تکمیل شبکه های ریلی را در بعضی از استان ها از آن محروم بودند، شروع کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اضافه نمود: بعد از اینکه استان های همدان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و گیلان به شبکه سراسری ریلی کشور متصل شدند، هم اکنون استان های اردبیل، کردستان، چابهار به زاهدان به طول 700 کیلومتر، اقلید به یزد در حال اتصال به شبکه ریلی هستند.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه یکی از مسائل بسیار مهم این بود که بتوانیم کریدور شمال به جنوب را تکمیل کنیم، ادامه داد: براین اساس اتصال خط آهن خلیج فارس به دریای خزر با هدف استفاده تمام کشورهای حاشیه خزر و حتی دسترسی آسان کشور چین برای انتقال بار به خلیج فارس، در دستورکار نهاده شد.

تکمیل راه آهن خزر به خلیج فارس در امسال

نوبخت گفت: برای اتصال خط ریلی خزر به خلیج فارس، این ارتباط در محدوده قزوین قطع بود که خوشبختانه ارتباط ریلی قزوین به رشت برقرار شده و در حال حاضر هم خط ریلی رشت به بندر کاسپین واقع در منطقه آزاد انزلی به فاصله 40 کیلومتر در دست اجرا واقع شده است که خوشبختانه با کوشش های شرکت زیرساخت و وزارت راه و شهرسازی جهت آماده شده تا این طرح نیز امسال به اتمام برسد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه اعتبار ریل گذاری این جهت از فصل مطلوبی تامین شده، توضیح داد: امیدواریم با تکمیل این قطعه نهایی رشت به کاسپین، بتوانیم در طول امسال جهت ریلی خلیج فارس به دریای خزر را کامل کنیم.

وی اضافه نمود: با برقراری این اتصال غیر از اینکه شهر صنعتی و واحدهای تولیدی مستقر در گیلان می توانند بار خود را به اقصی نقاط کشور به وسیله خط ریلی انتقال دهند، بلکه ارتباط جهانی نیز در این جهت برقرار می گردد، زیرا کشورهای همسایه هم می توانند از این جهت تردد نمایند لذا از این جهت برای ما بسیار پراهمیت است.

به گزارش ایسنا، معاون رئیس جمهور ضمن تبریک به ملت ایران به مناسبت توسعه خطوط ریلی کشور، اعلام کرد: توسعه خدمات ریلی در همه جای کشور چه روی زمین و چه زیر زمین به صورت مترو (در شهرهای عظیم نظیر تهران، تبریز، اصفهان، شیراز، مشهد) در راستای اجرای بند سیاست های اقتصاد مقاومتی است که بر توسعه شبکه ریلی تاکید داشته است.

منبع: بیت ران
انتشار: 16 بهمن 1399 بروزرسانی: 16 بهمن 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 1432

به "راه آهن خزر به خلیج فارس سال جاری افتتاح می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه آهن خزر به خلیج فارس سال جاری افتتاح می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید