مونسان: آینده ای پرفروغ و روشن برای گردشگری ایران پیش بینی می کنم، برای توسعه گردشگری به تبلیغات بیشتری احتیاج داریم

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: استفاده از فضای دیجیتال یکی از مسیرهایی است که می تواند عقب ماندگی ما را در این حوزه جبران کند، گسترش فضای مجازی و کم هزینه بودن آن می تواند به ما یاری کند تا معرفی جاذبه های گردشگری کشور را به نحو بهتری انجام دهیم.

مونسان: آینده ای پرفروغ و روشن برای گردشگری ایران پیش بینی می کنم، برای توسعه گردشگری به تبلیغات بیشتری احتیاج داریم

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، امروز سه شنبه 23 بهمن 97 در مراسم افتتاح دوازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته گفت: صنعت گردشگری به عنوان سومین صنعت پیشرو و پیشران جهان در جهت توسعه پایدار جوامع عمل می نماید و شمار گردشگران امروز به یک میلیارد و 400 میلیون نفر رسیده است.

او ادامه داد: تعداد گردشگران بین المللی از 25 میلیون نفر در سال 1950 به یک میلیارد و 235 میلیون نفر در سال 2016 رسید. در سال 2017 شمار گردشگران به یک میلیارد و 323 میلیون نفر و در سال 2018 با رشد 6 درصدی به رقم یک میلیارد و 400 میلیون نفر رسید که فراتر از پیش بینی های قبلی بود.

مونسان افزود: این صنعت مختصات ویژه ای دارد و پرشتاب به روند رو به رشد خود ادامه می دهد پیش بینی می گردد تا سال 2030، 2 میلیارد گردشگر در جهان داشته باشیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری توضیح داد: رشد 6 درصدی گردشگری بین المللی در سال 2018 در حالی به ثبت رسیده است که اقتصاد جهانی در این سال حدود 3.7 درصد رشد داشته است.

معاون رئیس جمهوری با اشاره به اهمیت حوزه گردشگری در ایجاد درآمد و اشتغال، تاکید نمود: در سال 2017 صنعت توریسم 10درصد فراوری ناخالص جهان را به خود اختصاص داد و 292 میلیون شغل ایجاد کرد که این میزان یک دهم کل اشتغال جهانی است.

او گفت: مقاصد جدید گردشگری روز به روز در حال افزایش است و تمام کشورهای فقیر و غنی جهان به ظرفیت های بی بدیل گردشگری به عنوان صنعتی با ظرفیت های بی سرانجام پی برده اند، امروز صنعت گردشگری تبدیل به پیش برنده اصلی توسعه اجتماعی، مالی شده است.

مونسان اظهار کرد: دولت ایران هم چند سالی است بسیار جدی به حوزه گردشگری پرداخته است و کوشش برای ایجاد زیرساختهای این حوزه ادامه دارد، در حال حاضر 12 میلیارد دلار حجم سرمایه گذاری در حوزه گردشگری کشور در جریان است و حدود 2 هزار پروژه گردشگری برای تکمیل زیرساخت های گردشگری در حال اجراست، این در حالی است که دولت همچنان از سرمایه گذاری در این بخش حمایت می نماید.

معاون رئیس جمهوری افزود: اقتصاد ایران هم احتیاجمند یک پدیده نوظهور است، ما احتیاج داریم یک اقتصاد جدید به کشور اضافه گردد و بدون شک این اقتصاد جدید با توجه به ظرفیت ها و توانمندی های کشور، گردشگری خواهد بود.

مونسان توضیح داد: آینده گردشگری کشور بسیار امیدوارکننده است، حجم مراجعه سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در این بخش نشان دهنده این واقعیت است که آنها هم این بخش را پرفروغ می بینند، به رغم مسائل موجود گردشگری روند رو به رشد داشته است، در9 ماه اول سال جاری شاهد ورود 6 میلیون گردشگر خارجی به کشور بودیم و امیدواریم تا سرانجام سال به 7 مییلون گردشگر برسیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: گردشگری در کنار صنایع دستی کشور از بخش های مهم و اثرگذار در ایجاد اشتغال است، سازمان میراث فرهنگی در یک سال اخیر جزو سازمانهای پیشرو در ایجاد اشتغال بوده است و رئیس جمهوری در خصوص اهمیت و توجه به حوزه گردشگری به تمام استانداران تاکید ویژه داشته اند.

او گفت: با توجه به شعار سال جاری سازمان جهانی گردشگری که گردشگری و تحول دیجیتال است ما هم باید کوشش کنیم از این فضا برای توسعه این صنعت در کشورمان بهره برداری کینم، چراکه عدم معرفی کافی و مناسب جاذبه های کشور و تبلیغات مهمترین موضوع در حوزه گردشگری است، در این میان استفاده از فضای دیجیتال یکی از مسیرهایی است که می تواند عقب ماندگی ما را در این حوزه جبران کند، گسترش فضای مجازی و کم هزینه بودن آن می تواند به ما یاری کند تا معرفی جاذبه های گردشگری کشور را به نحو بهتری انجام دهیم.

معاون رئیس جمهوری تاکید نمود: امیدوارم این چهار روز فرصت خوبی برای معرفی هر چه بهتر ظرفیت ها و دستاوردهای ناشناخته و کمتر شناخته شده گردشگری ایران و کشورهای شرکت کننده و هم چنین فضایی مناسب برای تعامل و هم افزایی تجارب فعالان گردشگری باشد و عموم مخاطبان نیز از خدمات و برنامه های متنوع نمایشگاه بهره کافی ببرند.

منبع: میراث آریا
انتشار: بروزرسانی: 10 مهر 1398 شناسه مطلب: 284

به "مونسان: آینده ای پرفروغ و روشن برای گردشگری ایران پیش بینی می کنم، برای توسعه گردشگری به تبلیغات بیشتری احتیاج داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مونسان: آینده ای پرفروغ و روشن برای گردشگری ایران پیش بینی می کنم، برای توسعه گردشگری به تبلیغات بیشتری احتیاج داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید