موافقت روسیه باتحویل سریع سامانه اس400 به دهلی نو

به گزارش بهترین مقاله، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، گزارشها حاکی از آن است که دولت هند طی درخواستی از مقامات روسیه خواستار دریافت هرچه سریع تر تجهیزات دفاعی از جمله سامانه پدافند موشکی اس -400 شده است.

موافقت روسیه باتحویل سریع سامانه اس400 به دهلی نو

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

لازم به ذکر است که هندوستان و روسیه از سال 2018 قراردادهای دفاعی با ارزشی بالغ بر 12 میلیارد دلار امضا نموده اند.

در همین ارتباط، راجنات سینگ وزیر دفاع هندوستان روز سه شنبه اظهار داشت که قراردادهای کنونی و منعقده میان دو کشور همچنان تداوم خواهد یافت و در بعضی موارد نیز تسریع می گردد.

شایان ذکر است که وزیر دفاع هندوستان در نخستین سفر سه روزه و رسمی خود به مسکو با معاون نخست وزیر روسیه و چندتن از مقامات بلندپایه این کشور پیرامون موضوعات مختلف تبادل نظر کرد.

راجنات سینگ با مثبت و سازنده خواندن تبادل نظرهای خود با یوری بوریسوف معاون نخست وزیر روسیه اظهار داشت که بابت تداوم و همچنین تسریع در اجرای بعضی از بخشهای قرارداد دفاعی اطمینان حاصل نموده است.

لازم به ذکر است که

همزمان با اوج گیری تنش های مرزی بین هند و چین و بروز درگیری میان دو کشور، راجنات سینگ وزیر دفاع هند روز گذشته (دوشنبه) راهی روسیه شد.

هدف اصلی از انجام این سفر انجام مذاکرات نظامی و همچنین درخواست از مسکو برای تحویل فوری سامانه موشکی اس 400 با توجه به درگیری های نظامی با چین اعلام شده است.

این در حالی است که گفته می گردد روسیه میخواهد تحویل سامانه اس 400 به هند را تا دسامبر 2021 به تعویق بیاندازد. دلیل این امر تعطیلی صنایع در روسیه به دلیل شیوع ویروس کرونا است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 1096

به "موافقت روسیه باتحویل سریع سامانه اس400 به دهلی نو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موافقت روسیه باتحویل سریع سامانه اس400 به دهلی نو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید