مرمت نقاشی های تاریخی کلیسای هفتوان سلماس

به گزارش بهترین مقاله، کارشناس ارشد مرمت استان آذربایجان غربی گفت: نقاشی های تاریخی کلیسای هفتوان سلماس مرمت شد.

مرمت نقاشی های تاریخی کلیسای هفتوان سلماس

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی، حسین بحرینی کارشناس ارشد مرمت استان امروز یکشنبه 22 مهر 97 در این خصوص گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته و تخصیص اعتباری بالغ بر 680 میلیون ریال نقاشی های تاریخی این کلیسا در سطحی به مساحت 63 متر مربع پس از اندود برداری و پاکسازی و مرمت نقاشی های آن در یک دوره مرمت انجام شد.

بحرینی توضیح داد: این اقدامات در فصل اول مرمت و احیای نقاشی های تاریخی این کلیسا صورت گرفته و موجب شد تا مقدمات انجام مرمت های بعدی سطوح زیر اندود برای فصل آتی مرمت آماده گردد.

کارشناس ارشد مرمت هم چنین اظهار کرد: علاوه بر مرمت و احیای نقاشی های داخل کلیسا اقدامات و عملیات مرمتی در خود سازه کلیسا نیز صورت گرفته و فضاسازی محوطه کلیسا نیز در برنامه های فصل بعدی مرمت این کلیسا خواهد بود.

بحرینی یادآور شد: تصاویر مرمت شده در این کلیسا در دوره صفویه ترسیم شده و به لحاظ اهمیت تاریخی آنها و داستانهای بهشت و جهنم و تصاویر حضرت مریم (س) و حضرت عیسی (ع) و باورهای مذهبی است که اعتبار تاریخی کلیسای گئورک را بیش از بیش افزایش می دهد.

او اضافه نمود: با اتمام فصل اول مرمت نقاشی ها و آغاز فصل دوم محوطه سازی کلیسا و نهایتاً با خاتمه عملیات کلی مرمت این کلیسا به یکی از جاذبه های گردشگری تبدیل شده و شاهد حضور گردشگران داخلی و خارجی بویژه هموطنان ارمنی در شهرستان سلماس خواهیم بود.

کلیسای هفتوان در تاریخ 1380/12/19 به شماره 4842 در فهرست آثار تاریخی ثبت ملی شده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 29 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 30

به "مرمت نقاشی های تاریخی کلیسای هفتوان سلماس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرمت نقاشی های تاریخی کلیسای هفتوان سلماس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید