مالزی خواهان همکاری کشورهای جنوب شرق آسیا برای مقابله با تهدید داعش شد

به گزارش بهترین مقاله، خبرنگاران: در حالی که وزیر خارجه آمریکا سعی دارد کشورهای جنوب شرق آسیا را به ائتلاف بین المللی علیه داعش ملحق کند وزیر دفاع مالزی خواهان گسترش همکاری های منطقه ای برای مقابله با گسترش نفوذ داعش در جنوب شرق آسیا شد.

مالزی خواهان همکاری کشورهای جنوب شرق آسیا برای مقابله با تهدید داعش شد

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، هشام الدین حسین وزیر دفاع مالزی در مصاحبه با روزنامه استار تاکید نمود که کوشش های ائتلاف به رهبری آمریکا برای عقب نشاندن داعش بی اثر است و همکاری های منطقه ای باید برای مقابله با نفوذ داعش در جنوب شرق آسیا گسترش یابد.

بر اساس این گزارش وی در ادامه توضیح داد که حملات هوایی آمریکا و متحدانش (علیه داعش در عراق و سوریه) ظاهرا تاکنون بی اثر و بی نتیجه بوده است. بنابر این ما باید رویکرد خودمان را مدنظر قرار دهیم.

وزیر دفاع مالزی اضافه کرد: ما نمی توانیم در انزوا کار کنیم. ما باید با دوستانم و همسایگان خود کار کنیم.وی ضمن اشاره به همسایگان مالزی یعنی اندونزی -پرجمعیت ترین کشور مسلمان- فیلیپین و برونئی، گفت: منطقه احتیاج به اشتراک گذاری بیشتر اطلاعات و سایر همکاری ها برای مقابله با تهدید داعش دارد.

وی همچنین از تردید دنیا عرب در محکومیت گروه داعش ابراز تاسف کرد و گفت: سکوت کشورهای عربی زمانی که نوبت به مساله داعش می رسد کاملا کر کننده است .

مقام های مالزی اعلام نموده اند که طی هفته جاری 14 نفر از جمله یک مهندس دولت را به خاطر داشتن رابطه با داعش بازداشت نموده اند. به نظر می رسد که حداقل 40 شهروند مالزی خاک این کشور را به مقصد سوریه ترک نموده اند.

جان کری وزیر خارجه آمریکا در سفر به جنوب شرق آسیا کوشش خواهد نمود که چین و کشورهای مسلمان این منطقه از جمله اندونزی و مالزی را به پیوستن به ائتلاف علیه داعش ترغیب کند.

کری با نجیب عبدالرزاق نخست وزیر مالزی دیدار خواهد نمود و بنا بر اعلام وزیر خارجه مالزی دو طرف دوشنبه آینده به آنالیز ائتلاف بین المللی برای مبارزه با داعش پرداخته و در این خصوص بحث و گفت وگو خواهند کرد.

کارشناسان بر این باورند که کری در این سفر با مسئولان اندونزی در مورد توسعه همکاری اطلاعاتی از جمله پیگیری و تعقیب جنبش های تندرو گفتگو خواهد نمود.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 14 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 410

به "مالزی خواهان همکاری کشورهای جنوب شرق آسیا برای مقابله با تهدید داعش شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مالزی خواهان همکاری کشورهای جنوب شرق آسیا برای مقابله با تهدید داعش شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید