لی لی در انجمن ماجراجویان؛ سفر به ژاپن مجموعه ای از سفر به دور جهان

به گزارش بهترین مقاله، به گزارش خبرنگار خبرنگاران (ایبنا)، ماجراهای لی لی هاکلبری در انجمن ماجراجویان اولین مجموعه داستانی نشر ادامه است. لی لی هاکلبری اهل دوستی، تماشا، شناختن، یاری کردن، یاری گرفتن و خوش گذراندن است. خوانندگان این مجموعه می توانند در سفرهای دور دنیا با لی لی همراه شوند و از فرم تعاملی و داستانی این مجموعه ایده بگیرند تا اعضای واقعی و خیالی انجمن ماجراجویان را به شهر یا روستای محل زندگی خود دعوت نمایند. با آمدن لی لی هاکلبری معلم ها، مادرها و پدرها، خاله ها و عموها و همه بزرگ ترهایی که رؤیای شناختن دنیا را دارند می توانند از چشم بچه ای کنجکاو دنیای اطراف خودشان را دوباره کشف نمایند و در هر سن و سالی که هستند هر روز صبح با این جمله از خواب بیدار بشوند: صبح به خیر دنیای زیبا، من برای تماشا تو آماده ام.

لی لی در انجمن ماجراجویان؛ سفر به ژاپن مجموعه ای از سفر به دور جهان

لی لی هاکلبری در انجمن ماجراجویان روایت دختری است که برای سفرکردن نیازی به ماشین و هواپیما و گذرنامه ندارد. این دختر بامزه و ماجراجو اهل هیچ کجا نیست و با کره جادویی اش دورتادور جهان را می گردد. او در هر کشور دوستان هم سن وسال خودش را پیدا می نماید تا کنار هم خوش بگذرانند و افسانه های قدیمی و فرهنگ و زندگی همدیگر را بهتر بشناسند. لی لی که در اولین کتاب این مجموعه به اسکاندیناوی سفر نموده است، در دومین کتابش به ژاپن می رود. او در این سفر با شهرها، خوراکی ها و آداب و رسوم ژاپن آشنا می گردد، گاهی حسابی خوش می گذراند و گاهی دردسرهایی برای خودش و دوستانش درست می نماید.

در دومین کتاب مجموعه لی لی هاکلبری در انجمن ماجراجویان ، لی لی به ژاپن می رود، به شهرهای مختلف ژاپن سفر می نماید، مزه خوراکی های ژاپنی را می چشد و در جشن هفته طلایی شرکت می نماید. او نینجاهای واقعی را می بیند، با یک کُشتی گیرِ سومو دوست می گردد، دُرناسواری می نماید و تکه های گم شده یک اژدها را پیدا می نماید و به هم می چسباند. او در این سفر دوستان جدیدی پیدا می نماید و با فرهنگ مردم ژاپن آشنا می گردد.

نویسنده های این مجموعه یعنی آدری اسمیت و جکی نپ این کتاب را پشت میز آشپزخانه شان و با الهام گرفتن از حال وهوای بچه های بازیگوش خودشان نوشته اند تا بچه های کنجکاو را از همه جای جهان در یک انجمن خیالی جمع نمایند. در انجمن مخفی ماجراجویان، بچه ها با سرک کشیدن به جزئیات معمولی زندگی دوستان شان در یک فرهنگ دیگر، نسبت به شناخت فرهنگ خودشان کنجکاوتر می شوند. این مجموعه، علاوه بر معرفی دختری شجاع به بچه ها و پرورش تخیل آنها، اطلاعات فراوان و دقیقی درباره شهرها، کشورها و مردم نقاط دیگر جهان در اختیار خوانندگانش می گذارد. هیچ کس نمی تواند به همه جای جهان سفر کند. بیشتر کسانی که مسافرت های کوتاه جهانگردی می روند فرصت مشاهده زندگی واقعی مردم و آشنایی با فرهنگ شان را ندارند. جهانگرد ها فقط به مکان های دیدنی یکی دو شهر سر می زنند؛ اما سفرکردن در جهانی کتاب ها همواره ادامه دارد.

نشر ادامه (واحد کودک و نوجوان نشر اطراف) جلد دوم مجموعه لی لی در انجمن ماجراجویان؛ سفر به ژاپن نوشته آدری اسمیت و جکی نپ را با ترجمه الهام شوشتری زاده و به بهای 155 هزار تومان منتشر نموده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 22 تیر 1402 بروزرسانی: 22 تیر 1402 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 2278

به "لی لی در انجمن ماجراجویان؛ سفر به ژاپن مجموعه ای از سفر به دور جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لی لی در انجمن ماجراجویان؛ سفر به ژاپن مجموعه ای از سفر به دور جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید