اوبون راتچاتانی در یک نگاه

به گزارش بهترین مقاله، اوبون راتچاتانی در تایلند واقع شده است و یکی شهرهای بزرگ منطقه ایسان در این کشور به شمار می رود. معبد وات پرا تات نونگ بوا، موزه ملی اوبون راتچاتانی و باغ وحش اوبون راتچاتانی از دیدنی های اوبون راتچاتانی محسوب می شوند.

اوبون راتچاتانی در یک نگاه

اوبون راتچاتانی (Ubon Ratchathani) مرکز استان اوبون راتچاتانی در کشور تایلند، واقع در قاره آسیا است. این شهر در ساحل شمالی رودخانه مون واقع شده است و در فاصله 615 کیلومتری از بانکوک، پایتخت تایلند واقع شده است.

جمعیت اوبون راتچاتانی بیش از 106 هزار نفر و مساحت آن حدود 29 کیلومتر مربع است. بیشتر ساکنان این شهر را بودایی ها تشکیل می دهند و درصد کمی از جمعیت به اقلیت های مسلمان و مسیحی اختصاص دارد. زبان رسمی اوبون راتچاتانی، تایلندی است.

اولین بار، این شهر در قرن 18 توسط تائو خام فونگ پایه گذاری شد. در سال 1792، استان اوبون راتچاتانی شکل گرفت که در آن موقع به عنوان بزرگ ترین استان کشور تایلند از نظر مساحت شاخته می شد. در سال 1940، این شهر در تلافی حمله نیروهای تایلندی به شهرهای هندوچینی فرانسه، مورد حمله نظامی های فرانسوی نهاده شد و در طول جنگ جهانی دوم، با جابجایی زندانی های جنگ از کانچانابوری توسط ارتش ژاپن، به شدت گسترش یافت.

اوبون راتچاتانی تحت حکومت یکپارچه تایلند واقع شده است. حکومت تایلند از نوع پادشاهی مشروطه است و شامل سه قوه مقننه، قضایی و مجریه می گردد. هر سه قوه در پایتخت کشور، بانکوک قرار دارند و سیستم دولتی تایلند به سیستم پارلمانی وست مینستر نزدیک است.

آب و هوای اوبون راتچاتانی گرمسیری خشک و مرطوب به شمار می رود و زمستان هایی بسیار گرم و خشک دارد. متوسط دمای هوای در طول سال از 22.1 تا 33 درجه سانتی گراد تغییر می نماید و میانگین بارش سالانه حدود 1,58 هزار میلی متر برآورد شده است.

فرودگاه اوبون راتچاتانی (Ubon Ratchathani Airport) در نزدیکی شهر واقع شده است و در آن پروازهایی از/ به بانکوک و اودون تانی برقرار است. با استفاده از اتوبوس می توان به شهرهایی مانند بانکوک، پاتایا، چونبوری و رایونگ دسترسی داشت. ایستگاه قطار اوبون راتچاتانی در جنوب شهر واقع شده است و روزانه از این شهر قطارهایی به مقصد بانکوک، سی ساکت، بوریرام و ناخون راتچاسیما حرکت می نماید. برای جابجایی های درون شهری توک توک، اتوبوس، ماشین، موتور سیکلت و دوچرخه های اجاره ای و تاکسی گزینه های خوبی محسوب می شوند.

سوسیس شیرین تایلندی، محصولات کتانی، محصولات ابریشم تایلندی، سبدهای حصیری و ظروف برنجی از سوغاتی های اوبون راتچاتانی به شمار می فرایند. شما برای خرید می توانید به بازار شبانه راچابوت (Rachabut Night Market) و مرکز خرید سنترال پلازا اوبون راتچاتانی (CentralPlaza Ubonratchathani) سر بزنید.

از محبوب ترین دیدنی های اوبون راتچاتانی می توان به معبد وات پرا تات نونگ بوا (Wat Phra That Nong Bua)، معبد وات بان نا موانگ (Wat Ban Na Mueang)، معبد وات نونگ پاه پونگ (Wat Nong Pah Pong)، پارک تونگ سی موانگ (Thung Si Mueang) و باغ وحش اوبون راتچاتانی (Zoo Ubon Ratchathani) را نام برد.

دیگر دیدنی های اوبون راتچاتانی شامل مرکز فرهنگی اوبون راتچاتانی (Ubon Ratchathani Cultural Center)، موزه ملی اوبون راتچاتانی (Ubon Ratchathani National Museum) و معبد وات پاه ناناچات (Wat Pah Nanachat) می گردد. همچنین فستیوال شمع اوبون راتچاتانی (Ubon Ratchathani Candle Festival) هر ساله بازدیدکنندگان زیادی را به این شهر می کشاند.

منبع: کجارو / ubon-ratchathani-trip.blogspot.com / tripadvisor.com / wikitravel.org / en.wikipedia.org
انتشار: 2 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 606

به "اوبون راتچاتانی در یک نگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوبون راتچاتانی در یک نگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید