لباس گرم، مواد غذایی، چادر و پتو احتیاج اصلی سیل زدگان جنوب کشور ، شرایط همچنان نامناسب است

به گزارش بهترین مقاله، مسئول مرکز مطالعات و راهنمایی حرکت های جهادی آخرین شرایط سه استان سیل زده را تشریح کرد.

لباس گرم، مواد غذایی، چادر و پتو احتیاج اصلی سیل زدگان جنوب کشور ، شرایط همچنان نامناسب است

صادق مفرد، مسئول مرکز مطالعات و راهنمایی حرکت های جهادی در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، آخرین شرایط این سه استان را تشریح کرد.

مفرد با بیان اینکه در حال حاضر نیرو های جهادی بومی در مناطق سیل زده حضور دارند و این نیرو ها کفایت منطقه را می نمایند گفت: پیش بینی می گردد بعد از فروکش کردن آب در مرحله بازسازی احتیاج به گروه های جهادی غیربومی نیز باشد.

وی در خصوص الویت حضور گروه های جهادی اضافه کرد؛ در حال حاضر احتیاج به گروه های تخصصی و چابک است. گروه های پزشکی و دامپزشکی با عنایت به امکان شیوع بیماری مشترک دام و انسان می توانند مفید باشند. همچنین گروه های دانشگاه های فنی حرفه ای، اصناف و اتحادیه ها که دارای مهارت هایی از جمله تامیر لوازم خانگی، برقکاری، جوشکاری، لوله کشی و… را دارند در مناطقی که آب فروکش نموده مستقر شوند.

وی اضافه کرد؛ هنرمندان و گروه های جهادی رسانه ای برای انعکاس هنرمندانه فعالیت گروه های جهادی که منجر به امیدآفرینی در کشور می گردد اقدام نمایند.

مفرد در خصوص حضور عموم گروه های جهادی اضافه کرد : با عنایت به بعد مسافت و نبود امکانات لازم برای سکونت، جهادگران کوشش نمایند کمک های نقدی را جمع آوری و به ستاد های حاضر در منطقه ارسال نمایند. لازم است کمک های غیرنقدی هدفمند و ترجیحا در استان های همجوار مناطق سیل زده جمع شوند.

مفرد در رابطه با آسیب مناطق سیل زده گفت: در استان سیستان و بلوچستان دسترسی به 30 درصد روستا های درگیر سیل تا این لحظه وجود دارد. مناطق زرآباد، فنوج، دشت کمک مسائل حاد است. لباس گرم، مواد غذایی، چادر و پتو احتیاج مردم سیل زده این مناطق می باشد.

وی اضافه کرد: همچنین در استان کرمان شهرستان های قلعه گنج، منوجان و رودبار جنوب با مشکل دسترسی به برخی روستا ها روبرو شده اند.

رییس مرکز مطالعات و راهنمایی حرکت های جهادی با اشاره به اینکه گروه های بومی مناطق تا به امروز خدمت رسانی خوبی را انجام داده اند، اضافه کرد؛ در استان هرمزگان نیز 9 روستا در شهرستان جاسک به صورت صد در صد دچار سیل گرفتگی شده اند که راه روستایی چهار تای آن ها بازگشایی شده است.

مفرد در خاتمه با تشکر از مشارکت مردم برای برطرف احتیاج های سیل زدگان اضافه کرد؛ در حال حاضر بخاری نفتی، زیرانداز، پتو، پوشک بچه و آب معدنی از جمله مواردی است که مشارکت بیشتر مردم را در تامین آن ها احتیاجمندیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 719

به "لباس گرم، مواد غذایی، چادر و پتو احتیاج اصلی سیل زدگان جنوب کشور ، شرایط همچنان نامناسب است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لباس گرم، مواد غذایی، چادر و پتو احتیاج اصلی سیل زدگان جنوب کشور ، شرایط همچنان نامناسب است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید