قیمت رهن و اجاره آپارتمان در تهرانسر، همسایه فرودگاه مهرآباد

به گزارش بهترین مقاله، تهرانسر نام محله ای است در غرب تهران است که از شمال به بزرگراه شهید لشکری و محله شهرک آزادی و از جنوب به بزرگراه فتح و از شرق به فرودگاه مهرآباد و محله شهرک آسمان و از غرب به بزرگراه آزادگان و محله شهرک استقلال محدودشده است. محله تهرانسر در منطقه 21 شهرداری تهران واقع شده است و دارای 7 بخش تهرانسر شمالی، تهرانسر شرقی، تهرانسر مرکزی (بلوار اصلی و خیابان خسروپرویز) و تهرانسر غربی، باشگاه نفت، شهرک پاسداران و شهرک دریا است. این محله دارای جمعیتی بیش از 100 هزار نفر بوده و به علت امکانات و بوستان های متعدد یکی از محله های مهاجرپذیر تهران به شمار می آید.

قیمت رهن و اجاره آپارتمان در تهرانسر، همسایه فرودگاه مهرآباد

جهت دریافت خدمات قیمت در ضد سرقت با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

همچنین این محله به علت داشتن شرایط ساخت مسکن ویژه، یکی از بهترین مناطق برای ساخت مسکن های دولتی و صنعتی بوده و مورد تقدیر کارشناسان قرار گرفته است. این پروژه در سال 91 شروع و مقرر شد که 2 هزار و 310 واحد در بلوار یاس که در ضلع جنوبی تهرانسر واقع شده است، ساخته گردد.

می توان گفت که تهرانسر به دلیل داشتن خیابان های عریض، ساختمان های صنعتی سازی شده و همچنین به واسطه حمل ونقل عمومی ارزان، یکی از مناطق توسعه یافته تهران محسوب می گردد. در مطلب امروز به آنالیز این منطقه از تهران پرداخته ایم و نرخ خرید و فروش و اجاره آپارتمان در این منطقه را اعلام می کنیم. پس اگر به زندگی به این منطقه فکر می کنید، این مطلب را بخوانید.

کجای تهرانسر برای زندگی مطلوب است؟

چنانچه گفته شد تهرانسر دارای 4 بخش شمالی، شرقی، مرکزی و غربی که بخش مرکزی آن پرطرفدارتر از بخش های دیگر است. شاید دلیل این اشتیاق وجود بلوار لاله و اصلی باشد. این دو بلوار گران ترین بخش های تهرانسر محسوب می شوند. باید بدانید که بیشتر آپارتمان های تهرانسر، متراژی بالای 100 متر دارند، اما اگر به دنبال متراژهای کوچک تر هستید باید سری به بخش مرکزی تهرانسر بزنید. این بخش مملو از آپارتمان هایی با مساحت حدود 60 متر است. به گفته مشاوران املاک تهرانسر، بعد از دو بلوار ذکر شده،بلوار نفت، یاس و ابوذر جزو مناطق معروف و محبوب این منطقه است.

مزایای زندگی در تهرانسر

اگر به دنبال محیطی سبز، ساختمان های زیبا و خوش نقشه و خیابان های وسیع هستید، حتماً سری به تهرانسر بزنید. این محله دارای مدارس متعدد و بیمارستان درمانگاه های زیادی است که بخشی از آنها خیریه هستند. در این منطقه 5 فروشگاه عظیم مانند، کوروش (سه شعبه در تهرانسر موجود است - تهرانسر شمالی - تهرانسر شرقی - تهرانسر غربی)، شهروند، جانبو، رفاه و بازار میوه و تره بار و همچنین باشگاه فوتبال نفت نیز وجود دارد. علاوه بر این تهرانسر دارای مراکز خرید متعددی است که توجه خریداران را به خود جلب نموده است.

معایب زندگی در تهرانسر

یکی از معایب زندگی در این منطقه، آلودگی صوتی به علت نزدیکی به فرودگاه مهرآباد است؛ زیرا همیشه بالای سر این منطقه هواپیماها در رفت وآمد هستند و به علت صدای بسیار زیاد هواپیماها در بعضی از مناطق این محله، بسیاری از ساکنان تنها مستأجر بوده و تمایلی به خرید ملک ندارند؛ بنابراین قیمت مسکن در تهرانسر شرقی که در راستا حرکت هواپیماها واقع شده است و به فرودگاه نیز نزدیک تر است ارزان تر از سایر نقاط است. موضوع بعدی مربوط به آلودگی هوا است. این محله جزو محله های آلوده تهران است و به گفته کارشناسان یکی از دلایل آن انتشار سوخت هواپیماهای گذری از این منطقه است.

نکته آخر نیز مربوط به ترافیک های مرتبط با اتوبان آزادگان است؛ بنابراین اگر شاغل منطقه های مرکزی شهر تهران ازجمله منطقه 6 تا 8 هستید، رفت وآمد برای شما مشکل و بسیار وقت گیر خواهد بود. نزدیک ترین ایستگاه مترو به تهرانسر، مترو بیمه است که فاصله زیادی با تهرانسر دارد.

نرخ رهن و اجاره در تهرانسر

اگر به دنبال رهن و اجاره آپارتمان در تهرانسر هستید، باید توانایی پرداخت اجاره ماهانه بین 300 هزار تا 700 هزار تومان و 50 تا 200 میلیون تومان به عنوان رهن را داشته باشید. در حال حاضر اجاره ماهانه یک آپارتمان 100 متری در نفت جنوبی در حدود یک میلیون و 600 هزار تومان و هزینه رهن آن 20 میلیون تومان است.

اگر به دنبال اجاره ملک کم متراژ هستید هم، نگاهی به فایل های املاک در منطقه اصلی (مرکز تهرانسر) داشته باشید. در حال حاضر نرخ رهن کامل یک واحد 50 متری در خیابان یکم اصلی 85 میلیون تومان است. همان طور که گفتیم بعضی از کوچه های خیابان باشگاه نفت، جزو مناطق گران قیمت تهرانسر است. اگر خواستار اجاره یک ملک 59 متری در خیابان باشگاه نفت هستید، باید 2 میلیون تومان به عنوان اجاره ماهانه و 70 میلیون تومان برای رهن پرداخت کنید.

اگر هم تمایل دارید در بخش شرقی تهرانسر آپارتمان اجاره کنید، بهتر است که بدانید، این منطقه مملو از واحدهای ارزان قیمت است. به عنوان مثال در حال حاضر اجاره ماهانه یک واحد 53 متری در این منطقه 300 هزار تومان و نرخ در نظر گرفته شده برای رهن آن در حدود 50 میلیون تومان است.

رهن و اجاره در مسکن ویژه تهرانسر

مسکن ویژه تهرانسر؛ مجموعه آپارتمان های مجهز و مدرن و تازه ساختی است که در بلوار یاس تهرانسر به همت وزارت راه و شهرسازی در سال 1391 شروع و از ابتدای سال 1394 آماده تحویل شد که در چهار پروژه با سازه های بتونی و اسکلت فلزی به نام های احرار زنجان، کوی مریم، شگفت ساز پایتخت و پایا سازه پاسارگاد ایجادشده است. این مجتمع ها با طرح های بسیار زیبا در قالب مجتمع های مسکونی و تجاری در اختیار متقاضیان قرارگرفته است.

اما بعد از آزاد شدن خرید و فروش واحدهای مسکن ویژه، این پروژه به علت نبود نظارت دستگاه های مسوول نظیر اتحادیه مشاوران املاک تهران به محلی برای تاخت وتاز تعدادی دلال برای کسب سودهای غیرمتعارف در پوشش مشاورین املاک تبدیل شده و ساخت پروژه مسکن ویژه و به دنبال آن غفلت دستگاه های نظارتی فرصت بسیار خوبی را برای افراد سودجو فراهم آورده تا بانام مشاورین املاک یا جا زدن خود با عنوان نمایندگان متقاضیان، دست به مشخص قیمت های دلخواه و سودهای چند صدمیلیونی بزنند.

بخش رهن و اجاره نیز از این معرکه غافل نبوده و هر روز با تبانی دلالان غیرمجاز دستخوش تغییر قیمت می شوند. در حال حاضر نرخ اجاره این واحدها از یک میلیون تا 3 میلیون و نرخ رهن از 70 تا 100 میلیون تومان است. به خاطر داشته باشید متراژ واحدهای این بخش بالای 100 متر است. در حال حاضر اجاره ماهانه یک ملک 108 متری واقع در طبقه دوم مسکن ویژه تهرانسر در حدود یک میلیون و 400 هزار تومان و هزینه رهن آن 70 میلیون تومان است.

همچنین هزینه اجاره ماهانه یک واحد 105 متری واقع در بلوک C2 یک میلیون و 550 هزار تومان و نرخ رهن آن 50 میلیون تومان است. برای رهن کامل یک واحد 105 متری، نزدیک پارک نیز باید 120 میلیون تومان پرداخت کنید و همچنین واحد مشابه آن در بلوک c5 با رقم 110 میلیون تومان قابل رهن است. برای رهن کامل یک واحد 108 متری در شهرک یاس نیز باید 128 میلیون تومان هزینه کنید.

جمع بندی

اگر به دنبال رهن و اجاره در تهرانسر هستید، باید به بودجه تان توجه کنید. بعضی از مناطق این محله مانند خیابان و باشگاه نفت، جزو مناطق گران و مناطق شرقی تهرانسر به علت نزدیکی به فرودگاه ارزان تر است. اگر به دنبال رهن و اجاره املاک بالای 100 متر هستید، نگاهی به مسکن های ویژه در شهرک یاس داشته باشید.

لازم به ذکر است که بلوار تهرانسر که از عظیمراه مخصوص کرج شروعشده و از میدان تهرانسر عبور می نماید و به شهرک آسمان ختم می گردد، جزو محدوده تجاری محسوب می گردد و کوچه چهاردهم نیز تجاری ترین خیابان محله تهرانسر است. چراکه بیشتر بازارچه های مهم تهرانسر در این خیابان جای گرفته اند. به طورکلی تهرانسر به علت ذرات معلق باقیمانده از سوخت هواپیماها و کارخانه های متفاوت در جاده های مخصوص و قدیم کرج که منطقه تهرانسر را احاطه نموده اند، آب وهوای مطلوبی ندارد. بنابراین اگر پا به سن گذاشته اید و قلب ضعیفی دارید به دنبال اجاره در این منطقه نباشید. همچنین نباید فراموش کنید پرواز هواپیماها از فرودگاه مهرآباد نیز ناآرامی زیادی برای ساکنان ایجاد نموده است.

به این مقاله از خبرنگارن چه امتیازی می دهید؟

منبع: هومینگ
انتشار: 16 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 948

به "قیمت رهن و اجاره آپارتمان در تهرانسر، همسایه فرودگاه مهرآباد" امتیاز دهید

1 کاربر به "قیمت رهن و اجاره آپارتمان در تهرانسر، همسایه فرودگاه مهرآباد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت رهن و اجاره آپارتمان در تهرانسر، همسایه فرودگاه مهرآباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید