قرمه سبزی، غذایی که فوت وفن های خاص دارد

به گزارش بهترین مقاله، قرمه سبزی همواره از آن غذاهایی است که هرکسی ادعا می نماید بهترین نوعش را درست می نماید و در مطلب زیر طرز فوت فن پخت قرمه سبزی را به شما آموزش می دهیم.

قرمه سبزی، غذایی که فوت وفن های خاص دارد

به گزارش، گروهی قرمه سبزی سیاه و چرب را دوس دارند و گروهی قرمه با سبزی کم تر سرخ شده. گروهی این خورشت را آب دار سرو می نمایند و گروهی کم آب. درست کردن قرمه سبزی، اما فوت وفن هایی دارد که با عمل کردن درست و دقیق به آن ها می توان به راحتی یک قرمه سبزی با کیفت عالی را درست کرد.

نسبت دقیق سبزی ها در قرمه سبزی

مهم ترین قسمت این فوت و فن سبزی قرمه سبزی است که نسبت آن باید دقیق باشد:

تره: 400 گرم

گشنیز: 200 گرم تا 150 گرم

جعفری: 300 گرم

شنبلیه: 50 گرم

برگ چغندر یا اسفناج: 200 گرم

پیازچه: 50 گرم

نکته مهم: سبزی ها نه باید درشت خرد شوند نه ریز؛ کاملا متوسط

نکته مهم: هنگام سرخ کردن سبزی قرمه سبزی، ابتدا اجازه دهید تا سبزی آب بیندازد و وقتی آب آن گرفته شد روغن را اضافه کنید و بین 10 تا 15 دقیقه تفت دهید.

انتخاب دقیق گوشت

گوشت قرمه سبزی باید تکه ای باشد؛ بنابراین از گوشت چرخ نموده اصلا استفاده نکنید. اگر از گوشت گوسفندی و استخوان دار بهره ببرید، قورمه سبزی خوشمزه تر می گردد و سعی کنید گوشت قورمه سبزی را در اندازه بزرگ خرد کنید. گوشت قورمه سبزی باید با حرارت کم و پیاز فراوان در مدت طولانی حدود 15 تا 20 دقیقه کاملاً سرخ و اصطلاحاً قورمه گردد.

نکته مهم: سبزی قورمه را می توان همراه با اضافه نمودن آب به خورشت اضافه نمود؛ اما برای اینکه خاصیت و طعم سبزی بهتر حفظ گردد، بهتر است بعد از یک الی 2 ساعت از اضافه نمودن گوشت و لوبیا به خورشت سبزی اضافه کنید.

چقدر لوبیا بریزیم؟

یکی دیگر از مهم ترین قسمت های قرمه سبزی، لوبیا است. لوبیا قرمز، لوبیا چیتی و تازه آن است، لوبیا هایی است که می توان در قرمه سبزی استفاده کرد. استفاده از این لوبیا ها کاملا سلیقه ای است و بهتر است لوبیا چیتی و قرمز را از قبل خیس کنید تا نفخ آن گرفته گردد. لوبیای سوم که تازه است، لوبیای درشتی است که در قرمه سبزی بسیار خوشمزه می گردد. مقدار لوبیایی هم که ریخته می گردد نه باید خیلی کم باشد نه خیلی زیاد.

جا افتادن قرمه سبزی

پخت کامل قرمه سبزی حداقل 5 ساعت زمان می برد، اما اگر از زودپز بهره ببرید، می توانید همه مواد را باهم بریزید و 2 ساعت زمان کافی است تا یک قرمه سبزی عالی و جا افتاده درست کنید.

نکته مهم: لیمو عمانی را حتما قبل از ریختن در خورشت، با چنگال سوراخ و در آب جوش قرار دهید تا تلخی آن گرفته گردد.

رب اضافه نکنید

در برخی مناطق به خورش قورمه سبزی رب گوجه فرنگی اضافه می گردد؛ اما این کار توصیه نمی گردد، زیرا طعم رب گوجه فرنگی باقی مزه ها را تحت الشعاع قرار داده و از بین می برد.

منبع: ایرنا زندگی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 461

به "قرمه سبزی، غذایی که فوت وفن های خاص دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرمه سبزی، غذایی که فوت وفن های خاص دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید