قایقی با بیش از 60 مهاجر در اقیانوس هند غرق شد

به گزارش بهترین مقاله، خبرنگاران: یک فروند قایق با بیش از 60 مهاجر در راستا خود به سوی استرالیا در آب های اقیانوس هند غرق شده و تا کنون مرگ 13 نفر از این مهاجران تایید شده است.

قایقی با بیش از 60 مهاجر در اقیانوس هند غرق شد

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس؛ یک مقام رسمی استرالیا امروز یکشنبه تاکید نمود: قایقی که حامل بیش از 60 پناهجو بوده در جهت خود به سوی کشور استرالیا در اقیانوس هند غرق شده و با گذشت 4 روز از عملیات امداد و نجات هیچ شخصی زنده پیدا نشده است.

تا کنون مرگ 13 نفر از این پناهجویان توسط مقام های رسمی استرالیا تایید شده است. جیسون کلر وزیر امور داخلی استرالیا در این باره تاکید نمود: این یک تراژدی وحشتناک است و همه تمرکز ما امروز برای یافتن افراد زنده در این حادثه است.

عملیات امداد و نجات امروز یکشنبه نیز در 120 کیلومتری شمال غرب جزیره کریسمس در مرزهای آبی استرالیا ادامه یافته است.

به نظر می رسد بیش از 60 پناهجو در این قایق بوده اند و مقصد اصلی آنان جزیره کریسمس بوده است. دولت استرالیا در این جزیره اردوگاهی را برای پناهجویان ایجاد نموده است. هنوز ملیت این پناهجویان معین نشده است.

دو فروند کشتی و دو هواپیما عملیات جستجو را از امروز یکشنبه بار دیگر از سرگرفته اند. وزیر امور داخلی استرالیا تاکید نمود: به نظر می رسد بیش از 55 نفر در این قایق وجود داشته اند که اکثر آنان مرد بوده اند. البته تعدادی زن و کودک نیز در بین این پناهجویان بوده است.

یک فروند کشتی نیروی دریایی استرالیا برای متوقف کردن این قایق به منطقه اعزام شده ولی قادر به یافتن آن نشده است. پس از آن عملیات و کوشش برای یافتن قربانیان این حادثه شروع شده است.

بعضی از مقام های استرالیایی هنوز بر این باورند که احتمال زنده بودن بعضی از پناهچویان این قایق غرق شده وجود دارد.

منبع: تسنیم
انتشار: 24 دی 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 576

به "قایقی با بیش از 60 مهاجر در اقیانوس هند غرق شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قایقی با بیش از 60 مهاجر در اقیانوس هند غرق شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید