فاز اول تهیه نقشه های زمین شناسی نسل دوم

به گزارش بهترین مقاله، مدیرکل دفتر برنامه ریزی، فناوری و بودجه سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی، از تهیه نقشه های زمین شناسی نسل دوم در اصفهان برای نخستین بار در کشور اطلاع داد و گفت: در این طرح جدید که سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور در دستور کار دارد، اکتشاف سیستماتیک و نقشه برداری به روش نسل دوم و سرور پایه انجام می گردد.

فاز اول تهیه نقشه های زمین شناسی نسل دوم

به گزارش خبرنگاران، رضا جدیدی با تاکید بر اینکه این روش هیچ شباهتی به نقشه های قبلی ندارد و بر پایه روش های دیجیتال با دقت بالا و هزینه کمتر انجام می گردد، اظهار کرد: نقشه های زمین شناسی نسل دوم با استفاده از تصاویر دقیق ماهواره ای و با تحلیل و تلفیق اطلاعات 30 ساله زمین شناسی کشور و بصورت یکپارچه تهیه می گردد و با گذشت زمان و تغییر فناوری ها به راحتی به روز خواهد شد.

جدیدی با اشاره به اینکه تهیه نقشه های زمین شناسی نسل دوم پیش از این به صورت آزمایشی و محدود در کویر لوت انجام شد، اعلام نمود: این کار در استان اصفهان در محدود 10 هزار کیلومتر مربع از ابتدای سال آینده شروع می گردد.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی، فناوری و بودجه سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور، با بیان اینکه نقشه های نسل دوم دارای اطلاعات با دقت بالایی درباره مخاطرات زمین، زمین شناسی مهندسی، زمین شناسی محیط زیست و اکتشاف ذخائر معدنی است، افزود: در کنار تهیه این نقشه ها، طرح اکتشاف سیستماتیک برای چهار لایه فلزی، غیرفلزی، کانی قیمتی و نیمه قیمتی و عناصر استراتژیک در استان اصفهان تعریف شده است.

وی درباره انتخاب اصفهان برای اجرای این طرح، گفت: این استان واقع در مرکز ایران و خاستگاه متنوعی از ذخائر معدنی و دارای کمربندی کانی زایی و ظرفیت های مناسب زمین شناسی و اکتشاف است و همچنین مسوولان اصفهان به این مباحث توجه دارند.

به گزارش روابط عمومی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور، جدیدی با تاکید بر اینکه سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور در منطقه خاورمیانه، قطب علمی بشمار می آید و همکاری خوبی با جهان دارد، اضافه نمود: این سازمان در جهت بومی شناسی و ارتقای علمی زمین شناسی برنامه های ترویجی را در همکاری با دانشگاه ها و موسسه های خصوصی در دستور کار دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 فروردین 1400 بروزرسانی: 5 فروردین 1400 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 1530

به "فاز اول تهیه نقشه های زمین شناسی نسل دوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاز اول تهیه نقشه های زمین شناسی نسل دوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید