تور گرجستان ارزان: غذاهای خوشمزه و لذیذ گرجستان

به گزارش بهترین مقاله، غذاهای گرجستان

گرجستان غذاهای محلی و سنتی زیادی دارد و یکی از برترین قسمت های سفر به این کشور امتحان همین غذاهای خارق العاده است. غذاهایی که با انواع طعم ها و رنگ ها به خوبی نه فقط فرهنگ غذایی بلکه آداب و رسوم این کشور را هم به شما نشان می دهند و دید شما را نسبت به کشور مجذوب نماینده گرجستان بازتر می نمایند. این کشور پر از رستوران هایی با قیمت های مناسب است که با رفتن به آن ها با غذاهای گرجستان بیشتر آشنا می شوید. در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید تا تعدادی از غذاهای گرجستان را به شما معرفی کنیم.

تور گرجستان ارزان: غذاهای خوشمزه و لذیذ گرجستان

با ما سفر کنید و با تور گرجستان ارزان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

نان پوری | puri

نان جزء جدایی ناپذیر غذاهای گرجستان است و در کنار همه غذاها نانی تازه و خوشمزه وجود دارد. نان خوشمزه گرجی ها در تنورهای مخصوصی به نام تونز درست می گردد که با خاک رس درست شده اند. بعد از گرم شدن تنورها خمیر بر روی سطح تنور گذاشته می گردد. بعد از مدتی که خمیر قهوه ای شد و پف کرد یعنی نان پخته شده است. این نان تازه در کنار غذاهای سنتی گرجستان خورده می گردد و خوردن غذا با آن ها خیلی می چسبد.

خاچاپوری | Khachapuri

سفر به گرجستان بدون امتحان خاچاپوری غیر ممکن است! یک غذای نمادین که با زرد تخم مرغ سرو می گردد و ظاهر جذابی دارد. خاچاپوری همان نان پنیر است و از محبوب ترین غذاهای گرجستان است. این غذا انواع مختلفی دارد و در هر ناحیه به شیوه ای خاص درست می گردد؛ مثلا یکی از انواع خاچاپوری ایمرول است که داخل آن پر از پنیره و شکلی شبیه دایره دارد. مگرول هم نوع دیگری از خاپاپوری است که به غیر از پنیر در داخل آن کره هم هست.

اگر دوست دارید یک خاچاپوری متفاوت بخورید به سراغ آچارولی بروید این خاچاپوری با کره پر شده و لوله شده است. گاهی در نوع خاصی از این غذا خمیر و پنیر مخلوط و بر روی سیخ کباب می گردد. حتما در سفر به تفلیس این غذای خوشمزه را امتحان کنید چون سفر به گرجستان بدون خوردن این غذاها کامل نمی گردد.

سالاد مرغ گرجستان | qatmis salati

گرجستان سالادهای خوشمزه زیادی دارد که به عنوان پیش غذا استفاده می شوند. یکی از این سالادهای خوشمزه سالاد مرغ است که با مرغ، سس مایونز، ادویه جات و پیاز درست می گردد.

خینکالی | Khinkali

اگر در منو در پی غذایی ارزان و در عین حال اصیل می شد دست روی خینکالی بگذارید. خینکالی یک جور دامپلینگ و از غذاهای ملی گرجستان است و درون لقمه خمیری شکل اش پر از گوشت و ادویه است هر چند که گاهی برای پر کردن آن از موادی مثل سیب زمینی، پنی رو قارچ هم استفاده می گردد.

چاناخی | Chanakhi

این غذای سنتی در ظرف های سفالی چاناخی درست می گردد به همین علت به این نام معروف شده است. این خورشت در واقع یک جور تاس کباب بره است که مواد لازم برای تهیه اش سیب زمینی، گوجه فرنگی، سبزیجات، بادمجان و سیر است. این غذا هم انواع مختلفی دارد و در نوع خاصی از آن بادمجان ها با سبزیجات و تکه های گوشت پر می گردد و به همراه کمی آب می پزد.

ماهی قزل آلا با رب انار

با اینکه گرجستان نواحی ساحلی هم دارد اما غذاهای دریایی سهم زیادی در فرهنگ غذایی این کشور ندارند. گاهی در منوی رستوران ها به یک غذای دریایی برمی خورید که اگر از هواداران آن ها هستید باید فرصت را غنیمت بشمارید و بدون معطلی آن را سفارش دهید. پیشنهاد ویژه ما ماهی قزل آلا با رب انار است در این غذا، ماهی ها بعد از سرخ شدن در سس ترش و شیرین رب انار قرار می گیرند تا با طعمی متفاوت شما را غافلگیر نمایند.

چخخبیلی | Chakhokhbili

هر چند که تلفظ این خورشت کمی است اما خیلی راحت درست می گردد، کافیست سوپ گوشت گاو، خورشت مرغ و سبزیجات تازه را با هم ترکیب کنید تا بعد از مدتی یکی از خوشمزه ترین غذاهای گرجی آماده گردد. از آن جایی که در گذشته در پخت این غذا از قرقاول استفاده می شد این غذا را به این نام نامگذاری کردند. امروز دیگر در گرجستان مرغ معمول ترین گوشت است برای همین در این غذا از مرغ استفاده می گردد.

چاکاپولی | Chakapuli

در فصل بهار که گوجه سبزها در می آیند این خورشت تبدیل به یکی از محبوب ترین غذاهای گرجستان می گردد. یک غذای ترش که مزه آن مددت ها زیر دندانتان باقی می ماند و از اینکه یک همچین غذایی را از منو انتخاب نموده اید هیچ وقت پشیمان نمی شوید. مواد لازم برای تهیه این خورشت گوشت، گوجه سبز، فلفل سبز، پیاز، برگ ترخون، سیر و انواع سبزی های تازه است

چیکن تاباکا | Chicken tabaka

این غذا طعم و مزه اصلی خود را از سیر و سس های مخصوص می می گیرد و نه فقط در گرجستان بلکه در کشورهای اطراف هم پرطرفدار است. برای تهیه این غذا تکه های مرغ باید کاملا در ماهی تبه های مخصوص سرخ و برشته گردد.

نان نازوکی | Nazuki

از نان های معروف گرجستان که برای پیدا کردن آن باید به شهر کوچکی در غرب گرجستان بروید. با نزدیک شدن به این شهر نانواهایی را در دو طرف جهت می بینید که شما را تشویق به خرید این نان ها می نمایند. روش پخت نازوکی هم مثل نان های دیگر گرجستان است اما مواد دیگری مثل گل میخک، کشمش و دارچین هم به آن اضافه می گردد. در جلوی همه نانوایی ها این نان ها را به صورت آماده قرار گرفته و خانمی آن ها را به مشتری ها می فروشد.

متسوادی | Mtsvadi

کباب مخصوص گرجی! اگر کباب دوست دارید حتما از این غذا خوشتان می آید چون در آن تکه های گوشت به خوبی کباب و برشته می شوند. کباب ها بعد از آماده شدن در طرفی پر از پیاز و رب انار قرار می گیرند تا طعم دار شوند.

آجاپصندلی | Ajapsandali

اگر رژیم گیاهخواری دارید می توانید روی این غذای سنتی و محبوب حساب ویژه ای باز کنید. تنوع سبزیجات به کار رفته در این غذا آن را به غذایی مقوی و پر از ویتامین تبدیل نموده که حسابی پر انرژی است. مواد لازم برای تهیه این غذا گوجه فرنگی، بادمجان، سیر، فلفل دلمه، ادویه و گشنیز است. گاهی در این غذا از فلفل قرمز و سیب زمینی هم استفاده می گردد که طعم بینظیری به آن می دهد.

منبع: الی گشت
انتشار: 29 بهمن 1400 بروزرسانی: 29 بهمن 1400 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 1970

به "تور گرجستان ارزان: غذاهای خوشمزه و لذیذ گرجستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور گرجستان ارزان: غذاهای خوشمزه و لذیذ گرجستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید