عکس های تکان دهنده قربانیان بمباران اتمی هیروشیما در تلویزیون

به گزارش بهترین مقاله، برنامه عکس های تکان دهنده شبکه هیسپان تی وی این هفته به مرور عکس هایی از حمله اتمی آمریکا به شهر های هیروشیما و ناکازاکی ژاپن می پردازد.

عکس های تکان دهنده قربانیان بمباران اتمی هیروشیما در تلویزیون

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، برنامه عکس های تکان دهنده به کارگردانی کیانوش الطافی که در هفته با انتخاب عکس هایی تاثیرگذار و ماندگار در تاریخ، به آنالیز و نقد آن ها می پردازد، در این قسمت عکس های ثبت شده از حملات اتمی آمریکا علیه ژاپن در زمان جنگ دنیای دوم را مورد نقد و آنالیز قرار می دهد.

هری ترومن رئیس جمهور وقت آمریکا، در روز های ششم و نهم آگوست سال 1945 میلادی، از دو بمب اتمی در شهر های هیروشیما و ناکازاکی استفاده کرد که منجر به کشته شده ده ها هزار نفر از مردم این کشور شد و اثرات مخرب تشعشعات رادیواکتیو این بمب ها هم تا سال ها زندگی بازماندگان را تحت تاثیر قرار داد.

چارلز لوی خلبان هواپیمای آمریکایی پس از رها کردن این بمب، 16 عکس را از لحظه انفجار ثبت کرد که معروف ترین آن عکس مربوط به تشکیل ابری شبیه به قارچ در آسمان بود. وی بعد ها در مصاحبه ای گفت: ابری از دود در آسمان شکل گفت. این دود ترکیبی از رنگ های بنفش، قرمز، سفید و همه رنگ ها بود.

عکس های تکان دهنده کاری از واحد برنامه های شبکه پرس تی وی است که برای مخاطبان اسپانیایی زبان شبکه هیسپان تی وی زبانگردانی شده است. این برنامه روز آدینه 11 تیر ماه ساعت 11:20 و شنبه ساعت های 22:30، 15:00 و 09:30 برای اسپانیایی زبان های سراسر دنیا قابل مشاهده خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 1761

به "عکس های تکان دهنده قربانیان بمباران اتمی هیروشیما در تلویزیون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس های تکان دهنده قربانیان بمباران اتمی هیروشیما در تلویزیون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید