علل مختلف دندان درد

به گزارش بهترین مقاله، احساس درد در ناحیه فک و صورت، همواره نمی تواند نشانه دندان درد باشد. ممکن است دلیل دندان درد بیماری دیگری باشد که عصب های دندان را تحریک نموده است.

علل مختلف دندان درد

عموما وقتی احساس دندان درد می کنیم، اولین حدس ما پوسیدگی دندان است. اما جالب است بدانید که همواره منشا دندان درد، پوسیدگی دندان نیست؛ بلکه ممکن است اختلال در سلامت اندام های دیگری باعث گردد در ناحیه فک و دندان احساس درد داشته باشید. سینوزیت، زونا و سکته قلبی گاهی دردهایی ایجاد می نمایند که ممکن است با دندان درد اشتباه گرفته گردد؛ بنابراین بهتر است طبق توصیه پزشکان، هر شش ماه یا حداکثر سالی یک بار، به دندانپزشک مراجعه و از شرایط سلامت دندان هایتان اطمینان پیدا کنید. در این مطلب خبرنگاران، با منشا دردهایی که ممکن است باعث دندان درد شوند، آشنا می شوید.

1.سینوزیت

التهاب سینوس های فک بالا یا همان سینوزیت، می تواند باعث تحریک ریشه دندان های فک بالا گردد و ما به اشتباه تصور کنیم دلیل این درد، پوسیدگی دندان است. ارتباط نزدیک ریشه دندان ها و سینوس های فک بالا، باعث این برداشت اشتباه می گردد. البته دردهای سینوسی را از راه های دیگری هم می توان تشخیص داد. اگر با انگشت، زیر چشم و دو طرف بینی را فشار دهید و احساس درد کنید، می توانید تا حدودی مطمئن شوید که پوسیدگی دندان باعث این درد نشده است.

2. بیماری زونا

زونا یک بیماری عفونی است که فعال شدن مجدد ویروس آبله مرغان در بدن، باعث به وجود آمدن آن می گردد. دردهای ناشی از این بیماری عموما صورت و گردن را درگیر می نمایند. دلیل این درد، تحریک عصب های دندان های فک پایین و بالا است که گاهی باعث ایجاد درد در سایر نواحی صورت هم می گردد.

3.سکته قلبی

اگر از سلامت دندان های خود اطمینان دارید اما در ناحیه فک پایین سمت چپ احساس درد دارید، حتما آن را جدی بگیرید؛ چرا که ممکن است نشانه اولیه سکته قلبی باشد.

البته گاهی استرس و فشارهای روانی هم باعث تحریک عصب های دندان و در نتیجه دندان درد می گردد؛ بنابراین وقتی احساس دندان درد می کنید، به این احتمالات هم دقت کنید. بهترین کار این است که به طور مرتب به دندانپزشک مراجعه و از سلامت دندان هایمان اطمینان پیدا کنیم تا در صورت احساس درد، راحت تر دلیل آن را تشخیص دهیم و به پزشک متخصص در آن زمینه مراجعه کنیم.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 2 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 748

به "علل مختلف دندان درد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علل مختلف دندان درد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید