عدالت بودجه ای در دانشگاه های مهارتی وجود ندارد

به گزارش بهترین مقاله، رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور بر افزایش مقدار عدالت بودجه ای در دانشگاه های مهارتی تاکید کرد.

عدالت بودجه ای در دانشگاه های مهارتی وجود ندارد

ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور در گفت وگو با خبرنگار ، درباره بودجه دانشگاه برای سال 1400 اظهار کرد: بودجه در نظر گرفته شده دانشگاه فنی و حرفه ای کشور با 160 هزار نفر جمعیت دانشجویی کفاف هزینه های جاری دانشگاه را نمی دهد.

او افزود: دانشگاه فنی و حرفه ای دارای کسری بودجه 400 میلیارد تومانی است؛ چرا که طبق گزارش رسمی مرکز پژوهش های مجلس که هزینه سرانه بودجه 1400 را تصویب کرده که حدود 5 میلیون و 300 به ازای هر دانشگاه پول واریز می کنند، این رقم از هزینه سرانه هنرستان و کاردانش ویژه دانش آموزان کمتر است.

صالحی عمران شرح داد: با توجه به اینکه بیش از 70 درصد دروس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور عملی است این هزینه کفاف مخارج ما را نخواهد داد، به همین علت نمی توانیم وارد هزینه های کیفی دانشگاه شویم؛ چرا که آموزش های مهارتی هزینه بر است و این میزان مبلغ بودجه در سال جاری به صورت عادلانه توزیع نشده است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور ادامه داد: دانشگاه فنی و حرفه ای کشور در اشتغال و مهارت محوری و توسعه اقتصادی، اجتماعی، خدماتی تاثیرگذار است و رابطه تنگاتنگی با توسعه ملی دارد، اما عدالت بودجه ای در دانشگاه های مهارتی ملاحظه نشده است.

صالحی عمران بیان نمود: امیدواریم در دولت و بودجه نو که فصل نوشتن آن هم اکنون است، بتوانیم عدالت بودجه ای را در دانشگاه های مهارتی و سایر دانشگاه ها و آموزش های مهارتی ببینیم که تا چه میزان متولیان امر به آن توجه می کنند.

او افزود: در سال های گذشته بدون مطالعه کارشناسی شاهد افزایش بی رویه آموزشکده ها در کل کشور بوده ایم و هم اکنون در بسیاری از آموزشکده ها کمبود شدید امکانات کارگاهی، آموزشی، آزمایشگاهی، نیروی انسانی و … داریم.

صالحی عمران افزود: به همین علت در پی کمیت گرایی نیستیم و هدف این است که آموزشکده های موجود را از لحاظ کیفی ارتقا بدهم و اولویت این است که در زمینه آموزشی، تجهیزات آزمایشگاهی، شرایط رفاهی و … آموزشکده ها را در در حد توان کیفیت ببخشم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای در ادامه یکی از دغدغه های اصلی خودشان را توجه به امر اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاه نام کرد و افزود: دانشگاه فنی و حرفه ای بنگاه ارائه مدرک نیست و اشتغال فارغ التحصیلان این دانشگاه بهترین نمونه تبلیغ برای کارایی و توانایی ما است.

صالحی عمران ادامه داد: اصلی ترین و کلیدی ترین محور ما در برنامه های درسی توجه به محتوای آموزش است؛ طی چند مدت اخیر تغییرات چندانی نداشتیم، بنابراین با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری وارد بحث شدیم تا بتوانیم آموزش از ثابت در برنامه جلوگیری کرده و آموزش را بهبود ببخشیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 شهریور 1400 بروزرسانی: 26 شهریور 1400 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 1809

به "عدالت بودجه ای در دانشگاه های مهارتی وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عدالت بودجه ای در دانشگاه های مهارتی وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید