بهترین دانشگاه های اسکاتلند برای تحصیل

به گزارش بهترین مقاله، بهترین دانشگاه های اسکاتلند

معماری، شهرهای سرزنده و زیبایی های طبیعی باورنکردنی از اسکاتلند مقصدی درجه یک ساخته است؛ چه برای سفر و چه برای تحصیل. سیستم عالی و کارآمد آموزشی اسکاتلند در دنیا معروف است و طبق رنکینگ های دنیای دانشگاه های باکیفیتی دارد. تعدادی از قدیمی ترین دانشگاه های بریتانیا در اسکاتلند واقع شده است و 4 تا از 5 دانشگاه برتر این کشور قبل از سال 1600 میلادی درست شده اند. تا به حال به ادامه تحصیل در شمالی ترین کشور بریتانیا فکر کرده اید؟ در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید تا تعدادی از بهترین دانشگاه های اسکاتلند را معرفی کنیم.

بهترین دانشگاه های اسکاتلند برای تحصیل

دانشگاه ادینبرو (University of Edinburgh)

امکان ندارد حرف از بهترین دانشگاه های اسکاتلند در میان باشد و صحبتی از دانشگاه ادینبرو نباشد! دانشگاهی که ششمین دانشگاه انگلیسی زبان دنیاست و از سال 1583 تا به حال بخشی از مرکز اسکاتلند شده است. دانشگاه در محله قدیمی شهر واقع شده است، از همان محله هایی که در زمان یخ زده است و خیابان ها و ساختمان های قرون وسطایی اش دل ها را شیفته می کند. این دانشگاه رتبه 23 دنیا را دارد و به همراه کالج کینگ لندن پنجمین دانشگاه برتر بریتانیاست. دانشگاه ادینبرو نقش مهمی را در موقعیت شهر به عنوان قطب علمی و مرکز فرهنگی بازی می کند. از آنجایی که تعداد رشته های این دانشگاه همیشه رو به افزایش است تا به حال 6 پردیس اصلی برای آن درست شده است. یکی از پردیس های آن ساختمان کینگز است که در جنوب شهر قرار گرفته و بیشتر کارهای تحقیقاتی کالج های مهندسی و علمی و فعالیت های آموزشی در این ساختمان انجام می شود.

دانشگاه گلاسکو (University of Glasgow)

این دانشگاه که چهارمین دانشگاه قدیمی انگلیسی زبان دنیاست قدیمی ترین موزه عمومی اسکاتلند را در خود جای داده است. دانشگاه گلاسکو در سال 1451 تاسیس شده و از نظر تعداد دانشجویان، بزرگ ترین دانشگاه کشور است. این دانشگاه با رتبه 65 دنیای در غرب گلاسکو در محله هدهیل واقع شده است، محله ای که به تنوع در مد و فرهنگ معروف است. شاید معماری ویکتوریایی شهر چندان با مردمانی مد روز مطابقت نداشته باشد اما اگر سری به کافه هایش بزنید مرکز فرهنگی اسکاتلند را بیشتر لمس می کنید. دانشگاه، پردیس های زیادی دارد و پردیس اصلی آن Gilmorehill است از طرفی وجود 4 کالج اصلی که هر کدام مدرسه های زیادی دارند نشان دهنده تنوع رشته های آن است.

دانشگاه سنت اندروز (University of St Andrews)

این دانشگاه با حدود 11 هزار دانشجو در سال 1410 تاسیس شده و در بین 4 دانشگاه قدیمی اسکاتلند از همه قدیمی تر است. رتبه این دانشگاه در دنیا 92 است و در بین دانشگاه های بریتانیا هم در جایگاه 16 ام واقع شده است. سنت اندروز یک شهر کوچک دانشگاهی در سواحل شرقی اسکاتلند است و به زمین گلف و دانشگاهش معروف است و بیش از 1/3 جمعیتش هم درس می خوانند و هم کار می کنند.

دانشگاه آبردین (University of Aberdeen)

دانشگاه آبردین در سال 1495 ساخته شده و رتبه دنیای 158 دارد. شهر آبردین به خاطر صنعت نفت دریای شمال، شهر گرانی به شمار میرود اما جاذبه های زیادی دارد که دیدن از خیلی از آن ها مثل گالری هنر آبردین و موزه دریایی رایگان است. پردیس اصلی این دانشگاه در فاصله 3/5 کیلومتری شمال مرکز شهر در منطقه قدیمی آبردین قرار گرفته و یک باغ گیاهشناسی و کتابخانه بزرگی دارد که در سال 2012 افتتاح شده اند.

دانشگاه داندی (University of Dundee)

این دانشگاه رتبه 267 دنیا را دارد و درست در قلب مرکز شهر داندی قرار گرفته برای همین خیلی از کسانی که در اینجا درس می خوانند می گویند محیط دوست داشتنی این دانشگاه در اسکاتلند نظیر ندارد. در سالیان اخیر 200 میلیون پوند برای رشد این دانشگاه هزینه شده پس خیلی از امکانات دانشگاه کاملا مدرن است. داندی در سواحل شرقی دشت های مرکزی اسکاتلند واقع شده است و در قرن 19 رشد صنعتی زیادی داشته است. اگر نگران آب و هوای بارانی اسکاتلند هستید خبر خوبی برایتان داریم: این شهر آفتابی ترین شهر کشور است و آب و هوای ملایمی دارد.

دانشگاه استرثکلاید (University of Strathclyde)

این دانشگاه حدود 11 هزار دانشجو داردو از نظر تعداد دانشجو، سومین دانشگاه اسکاتلند است. این دانشگاه در سال 1796 در گلاسکو تاسیس شده و با رتبه 277 از بهترین دانشگاه های کشور است. در این دانشگاه مرکز تکنولوژی نو به راه افتاده که در راه و روش تحقیقاتش تحولی بزرگ را ایجاد کرده است. دانشگاه استرثکلاید از آن دست دانشگاه هایی است که فرصت های شغلی و سرمایه گزاری زیادی را در شهر گلاسکو به وجود آورده است.

دانشگاه هریوت - وات (Heriot-Watt University)

دانشگاه هریوت - وات در سال 1821 در شهر ادینبرو افتتاح شده و با 15 رتبه پیشرفت نسبت به سال گذشته به جایگاه 312 دنیا رسیده است. دانشگاه در ابتدا در مرکز شهر بود اما بعدها به حومه سرسبز ریکارتون در 10 کیلومتری مرکز شهر نقل مکان کرد. پردیس نو دانشگاه در یک محوطه 150 هکتاری واقع شده است و بهترین امکانات ورزشی منطقه را در خود جای داده است. دانشگاه دانشجویان بین المللی زیادی دارد و 31 درصد از حدود 11 هزار دانشجوی آن را خارجی ها تشکیل می دهند.

دانشگاه استیرلینگ (University of Stirling)

این دانشگاه در سال 1967 تاسیس شده و نسبت به دیگر دانشگاه های این لیست از همه نوتر است. دانشگاه با رتبه 451 دنیای در 3 کیلومتری مرکز شهر استیرلینگ واقع شده است یعنی درست جایی که قلعه استیرلینگ بر روی دهانه یک آتشفشان خاموش قرار گرفته و چشم انداز جذابی را به وجود آورده است. در این دانشگاه 4 دانشکده و 2 مدرسه هست که رشته های زیادی را پوشش می دهند.

منبع: topuniversities.com

منبع: الی گشت
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 2015

به "بهترین دانشگاه های اسکاتلند برای تحصیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین دانشگاه های اسکاتلند برای تحصیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید