سینمای ایران در پاییز 98 چقدر فروش داشت؟

به گزارش بهترین مقاله، فروش فیلم ها و رونق گیشه از موارد مهمی است که علاقه مندان سینما آن را دنبال می نمایند و ما هم در این گزارش به مقایسه فروش پائیز سال جاری و سال گذشته پرداخته ایم.

سینمای ایران در پاییز 98 چقدر فروش داشت؟

به گزارش خبرنگار ، فروش فیلم ها یکی از مباحث مهم سینما است که هر سال در برهه های مختلف زمانی مورد نقد و آنالیز قرار می گیرد. این موضوع به خصوص در سال های اخیر بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است، چون شرایط مالی خوبی حکفرما نیست و سینماگران و سرمایه گذاران این حوزه هم مانند دیگر صنعتگران بیشتر به دخل و خرج خود توجه می نمایند تا مبادا ضرر ننمایند.

اما با همه سخت گیری ها و ریزبینی ها، واقعیت فروش سینما اوضاع خوبی ندارد تا جایی که پیش بینی می گردد اگر چنین فرایندی ادامه پیدا کند به ورشکستی کامل این هنر صنعت ختم خواهد شد.

در این راستا و با توجه به فرایند هر ساله، به آنالیز فروش گیشه و تعداد مخاطب سینما تا پاییز 98 می پردازیم و آن را با زمان مشابه سال گذشته مقایسه می کنیم.

فروش فیلم ها تا آخر پاییز 97، نزدیک به 24 میلیارد تومان و فروش فیلم ها تا بیست و نهم آذر 98، بالای 25 میلیارد تومان است.

با نگاهی به آمار فروش متوجه می شویم فروش تا پاییز سال جاری بیش از زمان مشابه سال گذشته است، اما با در نظر دریافت گران شدن بلیت سینما ها، رقم قابل توجهی نیست و در اصل سودی برای سینما حاصل نشده و در جذب مخاطب بیشتر، پیروز نبوده است.

راهکار خروج از بحران مخاطب سینما و رونق گیشه از جمله موارد مهمی است که باید مسئولان امر این موضوع را در دستور کار قرار بدهند و چاره اساسی برای آن بیندیشند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 19 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 653

به "سینمای ایران در پاییز 98 چقدر فروش داشت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سینمای ایران در پاییز 98 چقدر فروش داشت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید