سوئیس نقش آفرینی در مبادله زندانی میان ایران و آمریکا را تأیید کرد

به گزارش بهترین مقاله، وزارت خارجه سوئیس در بیانیه ای تأیید نموده که در مبادله زندانی میان طرف ایرانی و آمریکایی نقش آفرینی نموده است.

سوئیس نقش آفرینی در مبادله زندانی میان ایران و آمریکا را تأیید کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت خارجه سوئیس در بیانیه ای روز پنجشنبه نقش آفرینی در مبادله زندانی میان ایران و آمریکا را تأیید نموده است.

به نوشته رویترز، وزارت خارجه سوئیس در این بیانیه گفته آماده است به عنوان یک میانجی بی طرف مبادلات زندانیان بیشتر میان دو طرف را تسهیل کند.

در این بیانیه آمده است: سوئیس نقش خودش در ژست بشردوستانه ای که امروز منجر به آزادی مایکل وایت و آقای مجید طاهری شد را تأیید می نماید.

آزادی مایکل وایت و دکتر مجید طاهری

پنجشنبه شب محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران تأیید کرد آمریکا موافقت نموده در ازای آزادی مایکل وایت یکی از شهروندان ایران را آزاد کند.

ظریف در توئیتر نوشت: خرسندم که دکتر مجید طاهری و آقای وایت به زودی به خانواده هایشان ملحق می شوند. استاد عسگری روز چهارشنبه به جمع خانواده شان برگشتند. این اتفاق می تواند برای تمامی زندانی ها بیفتد. نیازی به دست چین کردن نیست. گروگان های ایرانی بازداشت شده در آمریکا باید به خانه برگردند.

آقای طاهری به جرم نقض قوانین یکجانبه تحریم های ضدایرانی آمریکا به تحمل 16 ماه حبس محکوم شده بود. یک مقام آمریکایی به فاکس نیوز گفته ایشان از 33 سال پیش ساکن آمریکا است و در ایالت فلوریدا طبابت می نماید.

خروج مایکل وایت از ایران

قبل از آن دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توئیتر اظهار داشت مایکل وایت از ایران خارج شده است.

19 دی ماه سال 1397 بهرام قاسمی سخنگوی وقت وزارت امور خارجه ایران در کنفرانس خبری اظهار داشت که یک شهروند آمریکایی به نام مایکل وایت در شهر مشهد بازداشت شده است.

قاسمی گفت موضوع، در نخستین روزهای دستگیری به وسیله دفتر حفاظت منافع آمریکا در تهران به اطلاع دولت آمریکا رسید و دولت متبوع وی از همان ابتدای بازداشت، در جریان این دستگیری قرار داشته است.

بر اساس گزارش ها، این شهروند آمریکایی شاکی خصوصی داشته و پس از رسیدگی به پرونده، به 10 سال زندان محکوم شده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 1064

به "سوئیس نقش آفرینی در مبادله زندانی میان ایران و آمریکا را تأیید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوئیس نقش آفرینی در مبادله زندانی میان ایران و آمریکا را تأیید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید