سرقت 30 میلیون یورویی از دستگاه های خودپرداز در آلمان

به گزارش بهترین مقاله، سارقان طی پنج سال گذشته و تنها در یکی از ایالت های آلمان با منفجرکردن دستگاه های خودپرداز بیش از 30 میلیون یورو به سرقت برده اند.

سرقت 30 میلیون یورویی از دستگاه های خودپرداز در آلمان

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، از سال 2005 میلادی تا به امروز مناطق مختلف آلمان شاهد حملات پراکنده به دستگاه های خودپرداز و سرقت دارایی های مردم است.

تارنمای شبکه دویچه وله در این رابطه نوشت: این نوع سرقت نقدی به ویژه در ایالت نوردراین وستفالن، در نواحی مرزی با هلند، از پنج سال پیش به این سو به طور چشم گیری افزایش یافته است.

تنها در پنج سال گذشته در این ایالت سارقان پیروز شده اند از طریق حمله به دستگاه های خودپرداز 30 میلیون و 600 هزار یورو پول نقد را با خود ببرند. در گزارشی که هربرت رویل وزیر امور داخلی ایالت نوردراین وستفالن روز چهارشنبه 29 مرداد در این رابطه به مجلس ایالتی ارائه کرده به فرایند رو به رشد این نوع سرقت ها اشاره شده است.

در این گزارش آمده که 634 مورد دزدی از دستگاه های خودپرداز در پنج سال گذشته در این ایالت اجرا شده که 125 مورد آن در هفت ماه گذشته اتفاق افتاده است. رویل خواستار محافظت بیشتر ماموران پلیس از دستگاه های خودپرداز شده است.

وزیر امور داخلی ایالت نوردراین وستفالن همچنین از کنندگان بخش فنی بانک ها دعوت کرده که برای بحث و تبادل نظر در باره بالا بردن امکانات امنیتی دستگاه ها در ماه آینده در جلسه ای شرکت کنند. او گفت که محافظت بهتر و موثرتر از دستگاه های خودپرداز در برابر حملات سارقان امکان پذیر است و باید برنامه ریزی و اجرا شود.

هفته گذشته نیز روزنامه تاگس اشپیگل با دست یابی به گزارشی از واحد اطلاعات مالی درباره سال 2019 از رشد 50 درصدی موارد مشکوک به پولشویی در آلمان در سال گذشته خبر داد.

براساس گزارش های ثبت شده از تراکنش های مالی مشکوک به جابه جایی غیرقانونی پول و پدیده پول شویی،

آلمان در سال 2019 شاهد بیش از 114 هزار مورد مشکوک به پول شویی بوده است. این در حالی است که موارد تراکنش های مالی مشکوک در این کشور در این سال 355 هزار مورد بوده که رشدی 50 درصدی را در خصوص پولشویی و تامین مالی تروریسم در آلمان نشان می دهد.

این گزارش حاکی است که در سال 2018 نیز بیشترین موارد مشکوک به پولشویی مربوط به معاملات ملکی است. بخش عمده این پفراینده ها به تراکنش های بانک ها و موسسات مالی آلمان و نیز معاملات ثبت شده توسط دفاتر اسناد و املاک رسمی و آژانس های فعال در بازار املاک و مستغلات مربوط می شود.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 20 مهر 1399 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 1198

به "سرقت 30 میلیون یورویی از دستگاه های خودپرداز در آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرقت 30 میلیون یورویی از دستگاه های خودپرداز در آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید