ستاری : فهرست نیازهای دارویی کشور تهیه شده است

به گزارش بهترین مقاله، کرج - خبرنگاران - معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: فهرست نیازهای دارویی و مواد اولیه برای فراوری و تامین در کشور تهیه شده و فعالیت های لازم در دست اقدام است.

ستاری : فهرست نیازهای دارویی کشور تهیه شده است

به گزارش خبرنگاران، سورنا ستاری روز سه شنبه در آئین بهره برداری از چند داروی ضد سرطان و دیابت در شهرک صنعتی اشتهارد در گفت وگو با خبرنگاران اضافه کرد: این فهرست ، مشتمل بر مواد اولیه و داروهایی است که بیشترین میزان واردات را به خود اختصاص داده اند که سری نخست آنها امروز در استان البرز رونمایی و خطوط فراوریی این داروها فعال شد.

وی بیان داشت: با توجه به اقلام تحریمی که شامل تمام صنایع است، سال جاری بیش از 30 تا 40 درصد فعالیت معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری بر روی فراوریات دارویی و مواد اولیه متمرکز شده است و به همین منظور فهرستی ازاحتیاجها با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان غذا و دارو آماده شده است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری تاکید نمود که در این بخش فعالیت ها بر فراوری محصولاتی برای تجاری سازی و صنعتی شدن معطوف است و بحث آزمایشگاهی مطرح نیست.

ستاری گفت: اواخر سال گذشته قرارداد فراوری فهرست داروهای مورد احتیاج منعقد و به شرکت های فراوریی کشور ابلاغ شده که طبق برنامه زمان بندی فشرده این داروها را فراوری خواهیم کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع تحریم ها اشاره نمود و گفت: تحریم برای صنعت دارو در داخل کشور فرصتی جدی است تا فعالان این حوزه بتوانند هر چه بیشتر خود را تجهیز نمایند.

7414/ 6155

منبع: ایرنا
انتشار: 27 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 169

به "ستاری : فهرست نیازهای دارویی کشور تهیه شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ستاری : فهرست نیازهای دارویی کشور تهیه شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید