زمین در انتظار سلطان بارش شهابی

به گزارش بهترین مقاله، هواداران رصد ستارگان آسمان منتظر صحنه ای شگفت انگیز در شب 13 تا 14 دسامبر هستند، زمانی که شدیدترین و باشکوه ترین بارش شهابی در نیمکره شمالی زمین رخ خواهد داد.

زمین در انتظار سلطان بارش شهابی

انتظار می رود بارش شهابی جمنید و اورسید به ترتیب بین 14 و 22 دسامبر به اوج خود برسد. این خبر را دفتر مطبوعاتی پلانتاریوم مسکو گزارش داده است.

جنید یکی از قوی ترین بارش های شهابی سالانه به شمار میرود و از 4 تا 17 دسامبر هر سال در آسمان ظاهر می گردد. عنوان دیگری به این بارش شهابی داده شده است، سلطان بارش شهابی.

باران شهابی از ذرات کوچکی تشکیل شده است که به وسیله سیارک 3200 به فضا پرتاب شد و باعث شد زمین ما از میان ابری از شهاب سنگ ها عبور کند.

در شب 13 تا 14 دسامبر، اخترشناسان انتظار اوج فعالیت بارش شهابی را دارند و منطقه انتشار شهابی در نزدیکی صورت فلکی جوزا واقع شده است.

بر اساس پیش بینی های ایستگاه بین المللی شهاب سنگ (IMO)، احتمال می رود تعداد شهاب ها به 150 شهاب در ساعت برسد و شهاب های جمنید سفید و درخشان باشند و به وفور سقوط نمایند، اما شرایط برای رصد جنید در سال 2022 مطلوب نیست، زیرا ماه در حال نزدیک شدن به ربع آخر خانه های خود است که مانع رصد شهاب ها می گردد.

از دیگر رویداد های نجومی برای ماه دسامبر، خورشید گرفتگی بر فراز ماه و همزمانی آن با رویارویی مریخ و ماه کامل است که البته دوره گرفتگی بیش از یک ساعت نیست.

منبع: الیوم السابع

خبرنگاران علمی پزشکی فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 9 آذر 1401 بروزرسانی: 9 آذر 1401 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 2178

به "زمین در انتظار سلطان بارش شهابی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمین در انتظار سلطان بارش شهابی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید