روباتی که زیرآب شنا می کند

به گزارش بهترین مقاله، در طول سال ها محققان دانشگاه کارنگی ملون، روبات مار معروف خود را ارتقاء داده اند تا به او توانایی انجام کارهایی مانند صعود به تپه های شنی و دریافت اشیاء را بدهند. اخیرا نیز ربات ارتقاء یافته آنها می تواند در زیر آب شنا کند.

روباتی که زیرآب شنا می کند

کار بر روی روبات مار سخت ماژولار زیر آب (HUMRS) در ژوئیه سال 2020 آغاز شد.محققان آزمایشگاه رباتیک دانشگاه با تطبیق ماژول های مقاوم در برابر آب کاری کردند که این روبات بتواند در شرایط سخت نیز کار کند.

سپس آنها یک سری توربین و پیشران به روبات اضافه کردند تا بتواند در زیر آب حرکت کند. کار بر روی این پروژه به سرعت انجام شد و روبات HUMRS توانست برای اولین بار در استخر این دانشگاه شنا کند.

انستیتوی تولید پیشرفته رباتیک (ARM) حامی مالی آخرین نسخه ارتقاء یافته این روبات بود.

محققان آزمایشگاه روباتیک پیش بینی می کنند سازمان هایی مانند نیروی دریایی ایالات متحده از این ربات برای بررسی کشتی ها و زیردریایی هایی که از بندر دور هستند، استفاده کنند.

اندازه کوچک و انعطاف پذیری HUMRS همچنین نشان دهنده آن است که این روبات می تواند به مناطقی مانند لوله ها که رفتن به آنجا برای دیگر ابزارها مشکل است، برود. علاوه بر کاربرد نظامی، همچنین می توان از آن در کارهایی مانند بازرسی لوله ها، تانک ها و دکل های دریایی استفاده کرد.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 16 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1400 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 1606

به "روباتی که زیرآب شنا می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روباتی که زیرآب شنا می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید