برطرف مسائل دانش بنیانها در دستور کار سازمان بازرسی نهاده شد

به گزارش بهترین مقاله، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، نشست طرح و آنالیز مسائل شرکت های فعال در زمینه گیاهان دارویی و طب سنتی با حضور بازرس کل امور خارجه، مجلس، ریاست جمهوری و واحدهای تابعه سازمان بازرسی کل کشور و شرکت های حوزه گیاهان دارویی برگزار گردید.

برطرف مسائل دانش بنیانها در دستور کار سازمان بازرسی نهاده شد

این نشست با حضور محمد مهدی بلندیان بازرس کل امور خارجه، مجلس شورای اسلامی، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و واحدهای تابعه سازمان بازرسی کل کشور، حسین اسفندیاری معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، جمعی از مسئولان، فناوران، شرکت های دانش بنیان، فناور و خلاق حوزه گیاهان دارویی برگزار گردید.

فعالان این حوزه، دیدگاه ها و چالش هایشان را به صورت حضوری با بازرس کل سازمان بازرسی کل کشور و جانشین رییس کارگروه در میان گذاشتند.

بلندیان جانشین رئیس کارگروه گفت: سازمان بازرسی کشور به استناد اصل 174 قانون اساسی، نظارت بر حسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین در دستگاه های اجرایی را برعهده دارد.

وی گفت: در امسال و در راستای تحقق شعار سال و باتوجه به دستور ریاست سازمان، کارگروهی برای حمایت از شرکت های دانش بنیان و نخبگان در سازمان تشکیل شده و درصدد است که موضوعات و چالش های شرکت های دانش بنیان را در دستگاه های اجرایی شناسایی و برطرف کند.

بازرس کل امور خارجه، مجلس، ریاست جمهوری و واحدهای تابعه مطرح نمود: قوانین موجود در حوزه شرکت های دانش بنیان از جمله قانون جهش فراوری قوانین مترقی هستند که در آن ها به خوبی حمایت از شرکت های دانش بنیان مطرح شده و توصیه می کنم شرکت ها و مسئولان دستگاه اجرایی نسبت به مطالعه و شناخت قوانین موردنظر اقدام نمایند.

در ادامه این نشست جمعی از فعالان شرکت های دانش بنیان، خلاق و فعالان حوزه گیاهان دارویی، مسائل و مسائل خود را به طور شفاف و صریح با بازرس کل امور خارجه، مجلس، ریاست جمهوری و واحدهای تابعه مطرح کردند.

ازجمله مسائل می توان به عدم اطلاع و آگاهی دستگاه ها از قانون جهش فراوری دانش بنیان، تاخیر در ارائه مجوزها علی الخصوص سازمان غذا و دارو و دامپزشکی کشور، ضرورت ایجاد کنسرسیومی برای حوزه طب سنتی و محصولات این حوزه، تضاد منافع در دستگاه های متولی و...اشاره نمود. در خاتمه این نشست مقرر شد چالش ها و مسائل شرکت ها به همراه اسناد و مدارک مربوطه به وسیله معاونت علمی اخذ و به منظور آنالیز به کارگروه ارسال گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 آبان 1401 بروزرسانی: 19 آبان 1401 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 2171

به "برطرف مسائل دانش بنیانها در دستور کار سازمان بازرسی نهاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برطرف مسائل دانش بنیانها در دستور کار سازمان بازرسی نهاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید