رشد مالی چین به 6.9 درصد رسید

به گزارش بهترین مقاله، اداره ملی آمار چین خاطرنشان کرد، رشد دومین اقتصاد بزرگ دنیا در فاصله ماه های جولای و سپتامبر نسبت به یک سال قبل 6.9 درصد بوده که اندکی بهتر از پیش بینی های قبلی 6.8 درصدی است.

رشد مالی چین به 6.9 درصد رسید

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، رشد اقتصادی چین روز دوشنبه برای اولین بار از زمان بحران اقتصادی دنیای، به زیر 7 درصد رسید، که بخشی از این کاهش ناشی از کاهش سرمایه گذاری بود. این آمار پکن را بیش از پیش برای کاهش بیشتر نرخ بهره و انجام تهمیدات دیگر جهت تحریک رشد تحت فشار قرار می دهد.

اداره ملی آمار چین خاطرنشان کرد، رشد دومین اقتصاد بزرگ دنیا در فاصله ماه های جولای و سپتامبر نسبت به یک سال قبل 6.9 درصد بوده که اندکی بهتر از پیش بینی های قبلی 6.8 درصدی است، اما کمتر از رشد 7 درصدی 3 ماهه قبلی محسوب می گردد.

جولیان ایوانز پریچارد، تحلیلگر موسسه کپیتال اکونومیکس در سنگاپور گفت: هزینه کردهای اقتصادی قوی تر و رشد اعتباری قوی تر ریسک های کاهش دهنده رشد را در دوره های سه ماهه آینده کمتر خواهد نمود.

رهبران چین در ماه های گذشته کوشش داشته اند به بازارهای دنیای اطمینان دهند که اقتصاد این کشور پس از شوک کاهش ارزش یوان و سقوط شاخص های بورس که موجب تشدید نگرانی ها از اقتصاد این کشور شد، تحت کنترل است.

تحلیلگران موسسه ای ان زد در یادداشتی نوشتند: ریسک های کاهش نرخ تورم نشان می دهد که بانک خلق چین نرخ های بهره اصلی خود و به خصوص نرخ وام هایش را تعدیل خواهد نمود و کاهش بیشتری خواهد داد.

بانک مرکزی چین در کوشش برای مقابله با بدترین کاهش رشد اقتصاد این کشور در بیش از 6 سال اخیر، میزان ذخیره مقرر را 3 بار در امسال پایین آورده است.

به رغم اتخاذ سیاست های انبساطی اخیر، آمارهای روز دوشنبه از فراوری ناخالص داخلی چین همچنان بدترین رقم از سه ماهه نخست 2009 تا به امروز به شمار می رود، یعنی زمانی که نرخ رشد اقتصادی چین به 6.2 درصد رسیده بود.

هرچند مقامات چینی چهره ای شجاعانه در مقابل مسائل اقتصادی چین گرفته اند و کاهش رشد رخ داده را معقول توصیف کرده اند، اما رهبران بلندپایه این کشور نسبت به کاهش رشد های اقتصادی ابراز نگرانی کرده اند.

109

منبع: تسنیم
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 664

به "رشد مالی چین به 6.9 درصد رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد مالی چین به 6.9 درصد رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید