رشته صنایع شیمیایی بیشترین تعداد راه اندازی واحدهای صنعتی را به خود اختصاص دادند

به گزارش بهترین مقاله، تهران(پانا)- سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران می گوید رشته صنایع شیمیایی با 247 واحد، فلزی با 234 واحد و غذایی با 212 واحد، به ترتیب بیشترین تعداد راه اندازی مجدد واحدهای صنعتی را از ابتدای سال جاری به خود اختصاص داده اند.

رشته صنایع شیمیایی بیشترین تعداد راه اندازی واحدهای صنعتی را به خود اختصاص دادند

به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، اصغر مصاحب اضافه نمود: اکنون در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور بیش از 46 هزار واحد صنعتی کوچک و متوسط مستقرند که نزدیک به 9 هزار و 200 مورد آنها غیرفعال و راکد هستند.

به گفته وی ، در سال 99 در مرحله نخست احیای یک هزار و 500 واحد صنعتی و در بازنگری برنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت، راه اندازی مجدد دو هزار واحد در سراسر کشور در دستور کار نهاده شد.

عضو هیات مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران اضافه نمود: با بازگشت 991 واحد صنعتی به چرخه فراوری از ابتدای سال جاری، 66 درصد از برنامه تدوین شده برای احیای صنایع کوچک و متوسط در سال 99 عملیاتی شده است.

وی ادامه داد: با توجه به برنامه ریزی احیای 27 هزار شغل در واحدهای صنعتی راکد، آمار تحقق یافته اشتغال در واحدهای احیاء شده بیش از 63 درصد از مجموع اشتغال مورد نظر از محل این برنامه است.

مصاحب اظهار کرد: رشته صنایع شیمیایی با 247 واحد، فلزی با 234 واحد و غذایی با 212 واحد، به ترتیب بیشترین تعداد راه اندازی مجدد واحدهای صنعتی را از ابتدای سال جاری به خود اختصاص داده اند.

وی گفت: واحدهای احیاء شده هر واحد صنعتی که مجدد راه اندازی شده، به طور متوسط 18 نفر است و سرمایه گذاری اجرا شده برای احیای این واحدها بیش از سه هزار و 35 میلیارد تومان بوده است.

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران اعلام نمود: راه اندازی مجدد واحدهای صنعتی به بهره برداری رسیده غیرفعال به وسیله واگذاری به سرمایه گذار جدید، تامین مالی، اخذ شریک سرمایه گذار، تامین مواد اولیه، اجاره به شرط تملیک، حل مسائل اختلاف شرکاء و غیره اجرا شده است.

وی یادآور شد: تجربه سال های گذشته در راه اندازی مجدد واحدهای صنعتی به بهره برداری رسیده غیرفعال نشان می دهد که در 6 ماهه دوم سال، عملکرد بهتری در این حوزه اتفاق می افتد.

سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و شرکت های استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن 501 شهرک و 322 ناحیه صنعتی و سه منطقه ویژه مالی درحال بهره برداری، 77 شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، 6 شهرک فناوری، 37 مرکز خدمات فناوری و کسب وکار، 2 مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم افزاری، 87 هزار و 863 قرارداد منعقده و بهره برداری از 46 هزار و 413 واحد صنعتی و سه هزار و 55 واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم 935 هزار و 557 نفر را در سراسر کشور فراهم نموده است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 18 دی 1399 بروزرسانی: 18 دی 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 1384

به "رشته صنایع شیمیایی بیشترین تعداد راه اندازی واحدهای صنعتی را به خود اختصاص دادند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشته صنایع شیمیایی بیشترین تعداد راه اندازی واحدهای صنعتی را به خود اختصاص دادند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید