خاستگاه صنعت چاپ ایران در حسرت روزهای طلایی

به گزارش بهترین مقاله، تبریز به عنوان خاستگاه چاپ ایران در 200 سال قبل، در دهه های اخیر در این صنعت پرشتاب و دائم التغییر شرایط خوشایندی نداشته و همیشه در حسرت دوره طلایی مطبعه های یک سده قبل بوده است.

خاستگاه صنعت چاپ ایران در حسرت روزهای طلایی

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ دیجیتال از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش ، صنعت چاپ ایران با بیش از 2 سده قدمت یادآور کوشش مستمر و زحمت مداوم جمع بزرگی از کارگران، صنعتگران و هنرمندان و در یک جمله وامدار کوشش بزرگمردان فرهنگ ایران زمین با طلایه داری تبریز و تبریزیان است.

در تبیین صندلی صنعت چاپ در تبریز، اشاره به این نکته نیز خالی از لطف نیست؛ در حالی که در اوایل ورود صنعت چاپ به ایران، 2 چاپخانه، البته در آن موقع باسمه خانه نامیده می گردد، در این شهر فعالیت می کردند، پایتخت قاجارها هنوز چاپخانه نداشت.

شکوفایی صنعت چاپ و چاپخانه در تبریز در دهه های بعد از آن به ویژه در دوران مشروطه که چراغ نشر جراید در دیگر شهرهای کشورمان خاموش شده بود، تداوم یافت و چاپخانه های متعددی در گوشه و کنار این شهر نمودار شدند که نه تنها به متقاضیان صنعت چاپ در تبریز، بلکه به تهران و دیگر شهرهای کشور نیز خدمات چاپی ارایه می کردند.

پ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 18 مهر 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 1195

به "خاستگاه صنعت چاپ ایران در حسرت روزهای طلایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاستگاه صنعت چاپ ایران در حسرت روزهای طلایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید