حمله پهپادی به فرودگاه ابها در عربستان 12 مجروح برجای گذاشت

به گزارش بهترین مقاله، رسانه های رسمی سعودی خبر دادند که فرودگاه بین المللی ابها در جنوب غرب عربستان هدف حمله پهپادی قرار گرفته و چند نفر مجروح شده اند.

حمله پهپادی به فرودگاه ابها در عربستان 12 مجروح برجای گذاشت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، منابع رسمی سعودی، ظهر امروز (پنجشنبه)، از حمله پهپادی به فرودگاه بین المللی ابها در جنوب غرب عربستان سعودی خبر دادند.

پس از گزارش رسانه ها، ائتلاف سعودی در بیانیه ای رسما این حمله را تأیید کرد؛ اما مدعی شد که توانسته پهپاد را رهگیری کند. به رغم آنکه ائتلاف سعودی مدعی رهگیری پهپاد شده؛ اما می گوید که بنابر گزارش های اولیه در پی این حمله 12 نفر مجروح شده اند.

ترکی المالکی سخنگوی ائتلاف سعودی می گوید که ترکش های پهپاد با افراد یادشده برخورد داشته است.

به گزارش العالم، ادعای رهگیری پهپاد در حالی مطرح شده است که ارتش و کمیته های مردمی یمن هنوز به این حمله واکنش نشان نداده و آن را رد یا تأیید نکرده است.

ارتش یمن همواره تأکید کرده است که تا زمان تداوم تجاوزات ائتلاف سعوی علیه این کشور به حملات خود علیه تأسیسات راهبردی عربستان سعودی ادامه خواهد داد.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین 1394 با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت های این کشور و توسعه قحطی و گرسنگی و بیماری های واگیردار همراه شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 فروردین 1401 بروزرسانی: 2 فروردین 1401 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 2005

به "حمله پهپادی به فرودگاه ابها در عربستان 12 مجروح برجای گذاشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله پهپادی به فرودگاه ابها در عربستان 12 مجروح برجای گذاشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید