بایدن: اومیکرون به کاخ سفید هم رسیده

به گزارش بهترین مقاله، رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه مواردی از ابتلا به سویه تازه ویروس کرونا در کاخ سفید نیز مشاهده شده، گفت: اومیکرون در این کشور به سویه غالب تبدیل شده است.

بایدن: اومیکرون به کاخ سفید هم رسیده

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا بامداد چهارشنبه از پیداشدن سویه تازه ویروس کووید19 موسوم به اومیکرون در کاخ سفید خبر داد.

بایدن که درباره شرایط کرونایی آمریکا برای مردم این کشور سخنرانی می کرد، گفت سویه اومیکرون ویروس کرونا حتی به کاخ سفید نیز رسیده است.

به نوشته وبگاه ریانووستی، بایدن در این باره توضیح داد: اومیکرون به راحتی منتقل می شود، به همین دلیل است که ما شاهد ابتلای افراد کاملاً واکسینه شده (با دو دُز) به ویروس کرونا هستیم.

وی با بیان اینکه مواردی از ابتلا به سویه اومیکرون در هر سازمانی از آمریکا وجود دارد، گفت که حتی در کاخ سفید نیز در میان کسانی که دو دز واکسن کرونا را دریافت کرده اند نیز مشاهده شده است.

رئیس جمهور آمریکا همچنین اذعان کرد که سویه اومیکرون ویروس کرونا در ایالات متحده به سویه غالب تبدیل شده است.

پیش از این، سازمان جهانی بهداشت با اشاره به افزایش مبتلایان به سویه اومیکرون ویروس کرونا هشدار داده بود که طوفان تازه کرونا در راه است.

سویه تازه ویروس کرونا اولین بار در آفریقای جنوبی و کشور های واقع در جنوب قاره آفریقا شناسایی شد. سازمان جهانی بهداشت تاکید کرده تحلیل ها نشان می دهد جهش های موجود در سویه اُمیکرون فعالیت های خنثی کننده آنتی بادی ها و در نتیجه ایمنی طبیعی بدن را کاهش می دهد.

پیش تر همچنین یک متخصص سرشناس ویروس شناسی در آمریکا هشدار داد که 32000 نفری که انتظار جشن کریسمس و سال نو را در این کشور دارند، قبل از آن به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند. اظهارات دکتر گرگوری پولند در حالی مطرح شده که توالی نشان می دهد سویه تازه اُمیکرون کرونا به نیمی از کل استان های ایالات متحده راه یافته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 اسفند 1400 بروزرسانی: 16 اسفند 1400 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 1989

به "بایدن: اومیکرون به کاخ سفید هم رسیده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن: اومیکرون به کاخ سفید هم رسیده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید