پیش بینی اکونومیست از سرنوشت ترامپ

به گزارش بهترین مقاله، خبرنگاران: اکونومیست پیش بینی می نماید ترامپ یا یکی از اعضای خانواده او برای دوره بعدی انتخابات ریاست جمهوری باقدرت بازگردد. این نشریه معتبر نگران است باوجود شکست ترامپ، ترامپیسم در آمریکا هم چنان آثار خود را به جا بگذارد.

پیش بینی اکونومیست از سرنوشت ترامپ

به گزارش خبرنگاران،نزدیکی غیرمنتظره رأی های جو بایدن و دونالد ترامپ نشانه آن است که پوپولیسم همچنان در آمریکا ادامه حیات می دهد.این انتخابات عیان کرد که پیروزی غافلگیرکننده ترامپ در انتخابات 2016، نه یک اتفاق و انحراف که آغازی بر یک تغییر عمیق ایدئولوژیک است. ترامپ باوجود روبروه با چالش انتظارات و بحران شیوع کرونا، توانست آرای خود در این دوره از انتخابات را در مقایسه با سال 2016 افزایش جدی دهد. اکونومیست احتمال می دهد: ترامپ یا یکی از اعضای خانواده وی برای رسیدن به کاخ سفید در سال 2024 نامزد گردد. این نشریه در ادامه با اشاره به ناتوانی آمریکا در شکست دادن قاطعانه­تر ترامپیسم دو نکته را مطرح نموده است.

نکته اول: شکست تحقیرآمیز ترامپ می­توانست برای سیاستمدارانی مانند بولسونارو در برزیل و ماری لوپن در فرانسه چالش برانگیز و عبرت آموز باشد. اما این چنین نیست و بلکه آن ها راستا روشنی پیش روی خود می بینند نایجل فاراژ، رهبر پیشین حزب هوادار برگزیت در حال برنامه­ریزی برای بازگشت به صحنه است. وجود حمایت از ترامپ به این معناست که رد مهاجرت، نخبگان شهری و جهانی­شدن، موضوعاتی که پس از بحران سال 2008-2009 جان گرفته بودند، هنوز زنده و برقرار است.

نکته دوم: ترامپ در امور خارجه نیرویی اخلالگر و معامله­گر بود و رفتارش با متحدان و پیمان ها توهین آمیز بود . در مقابل، بایدن از دوران حضورش در سنا، به ارزش­های دیپلماسی آمریکایی پایبند بوده است. بی­تردید او به دنبال احیای پیوندهای نزدیک با متحدان و تقویت حاکمیت جهانی خواهد بود و این کار را از راستا تداوم عضویت در سازمان بهداشت جهانی و پیوستن مجدد به پیمان تغییرات جوی پاریس انجام خواهد داد. با توجه به نتایجی که او در انتخابات به دست آورده است کار دموکرات ها سخت است. شکست آن ها در کسب اکثریت کرسی­های سنا به این معناست که بایدن در تصویب لوایح یا انتصاب قضات با چالش روبرو خواهد بود. لایحه­ای درزمینهٔ زیرساخت­ها، اصلاح نظام بهداشت و سلامت و قوانین زیست­محیطی همه و همه می­توانند در کنگره به بن­بست برسند.

این شکست تا حدودی منعکس­کننده این حقیقت است که دموکرات­ها توانایی جذب آرای سفیدپوستان، رأی دهندگان فاقد تحصیلات دانشگاهی، به ویژه در مناطق حومه­نشین را نداشته­اند. آن ها همچنین در میان مردان جوان آمریکایی-آفریقایی و رأی دهندگان لاتین و اسپانیایی­تبار در فلوریدا و تگزاس خیلی کمتر از حد انتظار مورد استقبال قرار گرفتند. این باخت­ها فرضیه دموکرات­ها در مورد کسب پیروزی آسان با تغییر ترکیب جمعیتی در آمریکا را زیر سئوال می برد.

اکونومیست تأکید دارد:این انتخابات بار دیگر نشان داد که آمریکا دارای یک ملت چندپاره است. بسیاری از سیاستمداران آن این چندپارگی را تقویت می­کنند و هیچ کدام از آن ها بیشتر از ترامپ این کار را نکرد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 16 آذر 1399 بروزرسانی: 16 آذر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 1314

به "پیش بینی اکونومیست از سرنوشت ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی اکونومیست از سرنوشت ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید