توربین بادی ساخت دانشگاه فردوسی مشهد در بینالود نصب شد

به گزارش بهترین مقاله، نخستین توربین بادی 250 کیلوواتی ساخت پژوهشگران پژوهشکده هوا خورشید دانشگاه فردوسی مشهد در منطقه بادخیز بینالود نصب شد.

توربین بادی ساخت دانشگاه فردوسی مشهد در بینالود نصب شد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، مدیر دفتر ریاست و روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد در این باره گفت: این توربین به طور میانگین توان فراوری 976 مگاوات ساعت انرژی برق را در سال دارد.

دکتر عادل سپهر اضافه نمود: طرح مطالعاتی ساخت این توربین توسط پژوهشگران پژوهشکده هوا خورشید دانشگاه فردوسی مشهد با همکاری سازمان توان صورت گرفته و مراحل نصب بخش های مختلف تاور، ناسل و مونتاژ قطعات روتور و اتصال آن به توربین به همراه امور کیفی مربوطه با موفقیت به سرانجام رسیده است.

وی ادامه داد: این توربین بادی شامل 3 بخش پایه یا برج با ارتفاع 30 متر، موتورخانه و روتور با قطر 31 متر است.

مدیر دفتر ریاست و روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: توربین یاد شده با حداقل سرعت باد 4 متر در ثانیه و حداکثر سرعت 23 متر در ثانیه قادر به فراوری انرژی برق است و قدرت تحمل سرعت باد تا 70 متر در ثانیه را دارد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 1151

به "توربین بادی ساخت دانشگاه فردوسی مشهد در بینالود نصب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توربین بادی ساخت دانشگاه فردوسی مشهد در بینالود نصب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید