تاثیر کرونا بر قیمت مسکن در سال جدید

به گزارش بهترین مقاله، کارشناسان و تحلیلگران بازار مسکن می گویند با توجه به توقف خرید و فروش در بازار مسکن به دلیل شیوع کرونا، احتمالا قیمت مسکن کاهش پیدا خواهد نمود.

تاثیر کرونا بر قیمت مسکن در سال جدید

جهت دریافت خدمات پتینه کاری سقف با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

در شرایطی که شیوع کرونا بر بسیاری از کسب وکارها از جمله معاملات بازار مسکن تاثیر گذاشته است، تحلیلگران و فعالان بازار مسکن پیش بینی می نمایند احتمالا این بازار هفته های کم رونقی را پیش رو خواهد داشت و همین موضوع می تواند قیمت مسکن در سال 99 را کاهش دهد.

به گزارش خبرنگاران آن طور که دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی اعلام نموده، در اسفندماه 98 تعداد مبایعه نامه ها با یک کاهش شدید به 10 هزار و 242 فقره رسیده است. این در حالی است که تعداد مبایعه نامه ها در بهمن ماه بالغ بر 13 هزار و 550 فقره بوده و این آمار به خوبی گویای کم رونق شدن بازار مسکن با شیوع کرونا است، شرایطی که به عقیده کارشناسان می تواند قیمت مسکن در سال 99 را در راستا کاهشی قرار بدهد.

کرونا و قیمت مسکن

سید احسن علوی، عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به تاثیر شیوع این ویروس بر کاهش معاملات مسکن بیان می نماید: قطعا کاهش معاملات مسکن طی یک ماه پایانی سال 98 در نزولی شدن قیمت مسکن اثرگذار بوده و اگر این فرایند تداوم داشته باشد، قیمت مسکن کاهش بسیاری خواهد داشت.

علوی عنوان می نماید: در صورت کنترل شیوع بیماری کرونا و برگشتن بازارهای اقتصادی به حالت عادی، در سال 99 شاهد افزایش چشمگیر قیمت مسکن نخواهیم بود و قیمت مسکن حداکثر به میزان تورم افزایش خواهد داشت.

توقف بازار مسکن

شهاب نادری، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نیز تاکید دارد؛ با کاهش تقاضا برای خرید مسکن، بازار در یک شرایط رکودی قرار می گیرد و در این شرایط قیمت مسکن کاهش می یابد؛ چراکه فروشندگان برای تبدیل خانه به سرمایه، مشوق های اقتصادی ایجاد نموده و قیمت ها را پایین می آورند تا خریداران برای خرید ترغیب شوند.

نادری می گوید: با توجه به شرایط کنونی بیماری کرونا در کشور، به نظر می رسد که این بیماری در ماه های ابتدایی سال جدید نیز در کشور وجود داشته باشد و در چنین شرایطی پیش بینی می گردد که فرایند کاهش قیمت مسکن در سال 99 سرعت بیشتری بگیرد.

پیش از این مصطفی قلی خسروی رییس اتحادیه مشاوران املاک اعلام نموده بود: هر گونه نوسانی در قیمت مسکن در سال 99 کمتر از نرخ تورم عمومی خواهد بود و اگر رشد نرخ تورم 25 درصد باشد، قیمت مسکن حدود 10 تا 15 درصد رشد خواهد نمود.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 14 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 780

به "تاثیر کرونا بر قیمت مسکن در سال جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر کرونا بر قیمت مسکن در سال جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید