تاثیر کرونا بر صنف طلافروشان

به گزارش بهترین مقاله، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تبریز گفت: با شیوع کرونا، شرایط مالی این صنف به هم ریخته و فعالان عرصه طلا و جواهر متحمل ضرر و زیان بزرگی شده اند.

تاثیر کرونا بر صنف طلافروشان

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، مهدی بهرمانی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تبریز در خصوص شرایط صنف طلافروشان در شرایط فعلی اظهار کرد: فروشگاه ها و واحدهای تولیدی طلا، جواهر و نقره برای فروش آخر سال و خرید مسافران نوروزی چشم دوخته بودند که با شیوع کرونا از اوایل اسفند 98 با عدم مراجعه مشتریان روبرو شده و از اواسط اسفند ماه واحدهای طلافروشی برای قطع زنجیره شیوع کرونا تعطیل شدند، با از دست دادن این فرصت ها شرایط اقتصادی این صنف دچار مشکل شده است.

وی ادامه داد: این اپیدمی، اقتصاد تمامی صنف ها را تحت الشعاع قرار داده و صنعت طلا و جواهر هم از آن مستثنی نیست و از سویی آسیب های اقتصادی، اقتصادی و به هم خوردن زنجیره منظم تولید، توزیع، فروش و تصمیمات غیرکارشناسی منجر به نگرانی های این صنف شده است.

بهرمانی گفت: دولت باید برای جبران خسارت های کرونا تمهیداتی از قبیل ارائه وام های بلند مدت برای واحدهای آسیب دیده و ایجاد فرصت برای بازپرداخت اقساط بانکی معوق اصناف را در اولویت قرار دهد، همچنین باید در بخش اقتصادیات و بیمه نیز تصمیمات جدیدی با استفاده از کارشناسان و نمایندگان اتحادیه با در نظر دریافت شرایط و بحران موجود در بازار اتخاذ شود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تبریز در خصوص شرایط طلا و ارز در سال 99 گفت: با فروکش کردن بیماری کرونا و در نتیجه بازگشت معامله گران بورس و شرایط سفید جهانی، امکان نزولی بودن اونس طلا میسر خواهد شد.

وی مطرح کرد: همانگونه که رهبرمعظم انقلاب در نام گذاری این سال از عنوان جهش تولید استفاده کردند، بعد از دوران قرنطینه و فاصله گذاری اجتماعی باید با تلاش های مضاعف در امور تولید جهش ایجاد کنیم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 979

به "تاثیر کرونا بر صنف طلافروشان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر کرونا بر صنف طلافروشان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید